Powerpoint presentatie
Computer, apps, software, tablet & smartphone
Plaats reactie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6295
Za Jan 30, 2021 11:40 am Reageer met quote

Kreeg gister van iemand een powerpointpresentatie op cd waarvan ik alleen de dia's wil gebruiken, die wil ik afzonderlijk in photoshop kunnen bewerken. Nu heb ik zelf geen powerpoint geactiveerd (kan alleen lezen/bekijken), maar, nu mijn vraag: is het mogelijk om met een geactiveerd pp-programma de dia's uit zo'n pp bestand afzonderlijk op te nemen in een map als jpeg bestanden?
Wie heeft ervaring met dit programma?

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5989
Za Jan 30, 2021 12:47 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Kreeg gister van iemand een powerpointpresentatie op cd waarvan ik alleen de dia's wil gebruiken, die wil ik afzonderlijk in photoshop kunnen bewerken. Nu heb ik zelf geen powerpoint geactiveerd (kan alleen lezen/bekijken), maar, nu mijn vraag: is het mogelijk om met een geactiveerd pp-programma de dia's uit zo'n pp bestand afzonderlijk op te nemen in een map als jpeg bestanden?

Het is een tijdje geleden, maar ik kon gewoon copy/paste gebruiken. Plakken in Paint of Photoshop dan. Je kunt ook de afbeelding selecteren en kiezen om op te slaan als jpeg.
Een andere optie is om de hele presentatie op te slaan als HTML, als webpagina dus. Van daaruit kun je dan elke foto apart selecteren en bewerken.Althans..zo deed ik dat, maar dat is al een paar jaar geleden.
(Wel eerst de bestanden naar je harde schijf kopiŽren denk ik)

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

NicolaasP

Superlid
Superlid
Za Jan 30, 2021 2:27 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
NicolaasP schreef:

Het is een tijdje geleden, maar ik kon gewoon copy/paste gebruiken. Plakken in Paint of Photoshop dan. Je kunt ook de afbeelding selecteren en kiezen om op te slaan als jpeg.
Een andere optie is om de hele presentatie op te slaan als HTML, als webpagina dus. Van daaruit kun je dan elke foto apart selecteren en bewerken.Althans..zo deed ik dat, maar dat is al een paar jaar geleden.
(Wel eerst de bestanden naar je harde schijf kopiŽren denk ik)

Dat dacht, in ieder geval, hoopte ik al Willemijn wat je hierboven aandraagt, dat die mogelijkheid er wel zou zijn. Maar alleen wanneer je powerpoint actief kunt gebruiken. Ik heb net als bij 'Word' alleen de 'lezen functie' ('copy-paste', of 'opslaan als' werkt niet), maar daar weet ik wel raad op.

Erg bedankt voor je antwoord

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Antw.: 1198
Za Jan 30, 2021 2:50 pm Reageer met quote

Met Print Screen kun ze natuurlijk wel naar Paint copieren en bewerken.

Mijn inzichten zijn zo overduidelijk correct dat eenieder die ze niet accepteert wel een geestelijk afwijking moet hebben.

Lyle Rossiter
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

NicolaasP

Superlid
Superlid
Za Jan 30, 2021 3:16 pm Reageer met quote

Prlwytzkofsky schreef:
Met Print Screen kun ze natuurlijk wel naar Paint copieren en bewerken.

in een veel lagere kwaliteit/resolutie dan die van de oorspronkelijke dia's zoals ze in dat programma opgenomen zijn. Maar het zou inderdaad ook zo kunnen.

NB Powerpoint aanschaffen is niet nodig. Gewoon LibreOffice downloaden en je kunt een powerpoint bestand met Impress openen om te bewerken, dia's op te slaan, whatever.

Roman Kent

Pagina 1 van 1

Plaats reactie