gezond denken
Gezondheid & zorg
Ga naar pagina Vorige  1, 2 Plaats reactie

An58.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 185
Vr Feb 18, 2022 12:19 pm Reageer met quote

Olivia50 schreef:
Is het waar dat magnesium helpt bij vergeetachtigheid, of is dit onzin?

In combinatie met vitamine B6 schijnt dat te werken. Verder is magnesium goed voor normale werking van spieren, zenuwen en psychische.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15523
Vr Feb 18, 2022 5:44 pm Reageer met quote

Het gevoel bekruipt me dat An58 en Olivia50 één en dezelfde persoon is die hier voedingssupplementen probeert te verkopen. Trollen, noemen we dat in de cyberspace. Ik ben niet in principe tegen op aanvullingen op onze dagelijkse voeding maar wel om er veel te veel voor te (laten) betalen. Kijk gewoon eens bij het Kruidvat of de HEMA als je wat extra vitamine C, D, calcium, magnesium of iets dergelijks nodig denkt te hebben. Is meteen ook een stuk gezonder voor je portemonnee.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

LuciaT.1

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 16
Vr Feb 18, 2022 5:54 pm Reageer met quote

An biedt hier nergens iets te koop aan maar plaatst gewoon een reactie. Hetzelfde had ik ook kunnen schrijven.
Mijn fysiotherapeut heeft me deze week het gebruik van magnesiumtabletten

aanbevolen i.v.m. veelvuldige kramp in benen en voeten. Wel erop gewezen niet gelijk een heel hoge dosis te slikken maar het langzaam op te bouwen.
Dat ook i.v.m. bijwerking darmklachten.

An58.1

Stamgast
Stamgast
Vr Feb 18, 2022 6:16 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Het gevoel bekruipt me dat An58 en Olivia50 één en dezelfde persoon is die hier voedingssupplementen probeert te verkopen. Trollen, noemen we dat in de cyberspace. Ik ben niet in principe tegen op aanvullingen op onze dagelijkse voeding maar wel om er veel te veel voor te (laten) betalen. Kijk gewoon eens bij het Kruidvat of de HEMA als je wat extra vitamine C, D, calcium, magnesium of iets dergelijks nodig denkt te hebben. Is meteen ook een stuk gezonder voor je portemonnee.

Wie zit er hier nu eigenlijk reclame te maken. Jij voor Kruidvat en Hema. Ik geef antwoord op een gestelde vraag hier van een andere 50 plusser, dus hou je er even buiten als je er geen verstand van hebt. En dat blijkt wel, want over het algemeen zijn de vitamines van Kruidvat en Hema niet zo goed, zit te weinig in.

Blijkbaar heb je moeite met mijn aanwezigheid hier op de site, heel erg zielig dit gedrag van je.

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Feb 18, 2022 6:28 pm Reageer met quote

LuciaT schreef:
An biedt hier nergens iets te koop aan maar plaatst gewoon een reactie. Hetzelfde had ik ook kunnen schrijven.
Mijn fysiotherapeut heeft me deze week het gebruik van magnesiumtabletten

aanbevolen i.v.m. veelvuldige kramp in benen en voeten. Wel erop gewezen niet gelijk een heel hoge dosis te slikken maar het langzaam op te bouwen.
Dat ook i.v.m. bijwerking darmklachten.

Een eindeloos herhaalde hint in de vorm van één en dezelfde link naar één en hetzelfde commerciële bedrijf riekt in mijn ogen naar commercie. Ik kan daar niet veel anders van maken.

Ik ben niet tegen en zelfs een voorstander van het gebruik van supplementen omdat je met je dagelijkse voeding al gauw tekorten oploopt aan vitamines en mineralen. Maar je moet wel heel goed weten wat je doet. Meestal is wat teveel aan vitamines en mineralen niet schadelijk maar je kunt, om een voorbeeld te noemen, met een overdosis aan vitamine B6 een lelijke neuropathie oplopen en dat is echt niet leuk.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Feb 18, 2022 6:39 pm Reageer met quote

An58 schreef:
Blijkbaar heb je moeite met mijn aanwezigheid hier op de site, heel erg zielig dit gedrag van je.
Voordat je zo gauw iemand zielig gedrag verwijt, laat staan niet weten waarover het gaat, zou je misschien even uit kunnen leggen waarom iemand zo vasthoudend producten van één bepaald bedrijf promoot. Het verhaal bestaat steeds weer uit een oneliner waarbij het naar binnen kieperen van bepaalde stofjes van een bepaalde firma baat heeft zonder verder ook maar iets te vertellen over wat precies de klachten zijn/waren en wat voor effect het gebruik van de middelen opgeleverd heeft.

Voor alle duidelijkheid een voorbeeldje: vitamine C is ascorbinezuur. Of het spul door de HEMA, het Kruidvat of door Flinndal wordt verkocht in een lelijk of mooi potje, in poeder- of tabletvorm maakt geen ene moer uit. Het is en blijft ascorbinezuur, ook wel bekend onder E-nummer E300. Dat geldt net zo goed voor verreweg de meeste voedingssupplementen die door heel veel bedrijven veel te duur verkocht worden.

Laatst aangepast door Keesvi op Vr Feb 18, 2022 7:23 pm, in totaal 3 keer bewerkt

An58.1

Stamgast
Stamgast
Vr Feb 18, 2022 6:50 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
An58 schreef:
Voordat je zo gauw iemand zielig gedrag verwijt, laat staan niet weten waarover het gaat, zou je misschien even uit kunnen leggen waarom je zo vasthoudend producten van één bepaald bedrijf promoot. Je verhaal bestaat steeds weer uit een oneliner waarin je zegt dat je baat hebt bij het naar binnen kieperen van bepaalde stofjes van een bepaalde firma zonder verder ook maar iets te vertellen over wat precies je klachten zijn/waren en wat voor effect het gebruik van de middelen opgeleverd heeft.

Waar heb je het over, ik producten promoten van één bepaald bedrijf? Waar lees je dat?

Volgens mij wordt het tijd dat je rust gaat nemen, want je antwoord slaat nergens op. Misschien wat overwerkt of zo? Last van wanen of hallucinaties?

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Feb 18, 2022 7:44 pm Reageer met quote

An58 schreef:
Waar heb je het over, ik producten promoten van één bepaald bedrijf? Waar lees je dat?
Sorry, ik heb bovenstaande reactie aangepast maar ik ben nogal allergisch voor reclame op een discussieforum en ging er mogelijk iets te voorbarig vanuit dat je deel uitmaakte van het Flinndal-complot. Je slaat in mijn ogen de plank wel flink mis door te stellen dat supplementen van de HEMA en het Kruidvat per definitie van mindere kwaliteit zouden zijn dan die van Flinndal.
Quote:
Volgens mij wordt het tijd dat je rust gaat nemen, want je antwoord slaat nergens op. Misschien wat overwerkt of zo? Last van wanen of hallucinaties?

Ongetwijfeld heb je meer ervaring en expertise met of in de geestelijke gezondheidszorg dan ik, dus rest mij slechts bescheidenheid gezien je buitengewoon treffende diagnose. Tip: hang er nog even een DSM-IV aan om het af te maken.

O ja, nog een tip. Voor je nog eens het gebruik van vitamine B6 propageert raad ik je aan om je even in te lezen: Pyridoxine in (multi)vitamine preparaten en neuropathie

An58.1

Stamgast
Stamgast
Vr Feb 18, 2022 9:59 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
An58 schreef:
Sorry, ik heb bovenstaande reactie aangepast maar ik ben nogal allergisch voor reclame op een discussieforum en ging er mogelijk iets te voorbarig vanuit dat je deel uitmaakte van het Flinndal-complo
Quote:

Ongetwijfeld heb je meer ervaring en expertise met of in de geestelijke gezondheidszorg dan ik, dus rest mij slechts bescheidenheid gezien je buitengewoon treffende diagnose. Tip: hang er nog even een DSM-IV aan om het af te maken.

O ja, nog een tip. Voor je nog eens het gebruik van vitamine B6 propageert raad ik je aan om je even in te lezen: Pyridoxine in (multi)vitamine preparaten en neuropathie

Dat ik uberhaubt nog reageer op jou. Je blijft maar doorgaan. Eerst sorry zeggen, dat je dacht dat ik deel uitmaakte van een Flinndal complot en daarna schrijf je: Je slaat in mijn ogen de plank wel flink mis door te stellen dat supplementen van de HEMA en het Kruidvat per definitie van mindere kwaliteit zouden zijn dan die van Flinndal.
Waar heb ik Flinndal genoemd? Nergens. Ik ken die hele Flinndal niet, interesseert me ook niet.
Ik geef gewoon antwoord op een gestelde vraag hier. Kort en bondig. En jij maakt er weer een heel verdraaid verhaal van.

Nu wil je me weer schaakmat zetten dat ik de DSM-IV erbij moet zetten, maar dat ga ik niet doen. En je begrijpt best wel waarom, omdat ik zo geen diagnose kan en mag stellen. Ik stelde vragen ivm met eventuele wanen en hallucinaties. Zie de vraagtekens erachter.

Blijkbaar wil jij altijd het laatste woord hebben met je linkje.

Ik heb kort en bondig op haar vraag gereageerd over vergetelheid of magnesium helpt. In combinatie met vitamine B6. Niet meer en niet minder. Jij maakt er weer een drama van.

Vind je het leuk om altijd maar mensen dwars te zitten?

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Feb 18, 2022 10:36 pm Reageer met quote

Je zou eens ergens inhoudelijk op in kunnen gaan en steekhoudende argumenten kunnen ook geen kwaad, dunkt mij. Niets menselijks is me vreemd en ik ben best bereid om mijn ongelijk toe te geven. Maar ik geloof niet dat het zin heeft om energie te steken in jouw persoonlijke aanvallen, idiote diagnoses en andere kwalificaties die niets met het topic te maken hebben.

An58.1

Stamgast
Stamgast
Za Feb 19, 2022 2:22 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
Je zou eens ergens inhoudelijk op in kunnen gaan en steekhoudende argumenten kunnen ook geen kwaad, dunkt mij. Niets menselijks is me vreemd en ik ben best bereid om mijn ongelijk toe te geven. Maar ik geloof niet dat het zin heeft om energie te steken in jouw persoonlijke aanvallen, idiote diagnoses en andere kwalificaties die niets met het topic te maken hebben.

Ik bepaal hoe ik hier reageer, op wie en op wat, niet jij voor mij! Vanaf het eerste moment dat ik in topics reageer zit je me al op mijn huid. En de waanzinnige en onzinnige aannames van je zijn erg vermoeiend. Veelal kloppen ze ook niet. Heb vanaf het begin af het gevoel dat ik me hier moet verdedigen, terwijl ik duidelijk ben in wat ik hier vertel. Dat dat niet strookt met jouw ideeën is een ander verhaal. Het schijnt dat jij liever mensen in een topic hebt, die het roerend met je eens zijn en waar je de scepter over kunt zwaaien.
Ik laat je hier zien met wat voor vreemde uitlatingen je naar me toe komt. Weer heb je het over een diagnose, klopt ook weer niet, het was een vraag. Dwing me niet ergens in en dat heb ik al eerder aangegeven in een andere topic, waar ik niet thuishoor. Zal wel en dingetje van je zijn dat bij mensen te doen. Ik zie het vaker bij je gebeuren naar anderen die het niet met je eens zijn.
Naam van de topic is Gezond denken en dat doe ik, nu jij nog!

Laatst aangepast door An58.1 op Za Feb 19, 2022 10:55 am, in totaal 1 keer bewerkt

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Feb 19, 2022 10:11 am Reageer met quote

An58 schreef:
Olivia50 schreef:
Is het waar dat magnesium helpt bij vergeetachtigheid, of is dit onzin?

In combinatie met vitamine B6 schijnt dat te werken. Verder is magnesium goed voor normale werking van spieren, zenuwen en psychische.

Bovenstaande reactie leek me een ondersteuning van een eindeloos herhaalde commercial waar ik me nogal aan erger. Als je die niet zo had bedoeld, dan heb ik die verkeerd geïnterpreteerd waarvoor mijn excuus.
Natuurlijk hebben we vitamines en mineralen nodig maar ongelimiteerd naar binnen kieperen van supplementen is niet verstandig. Je weet toch hopelijk dat vitamine B6, waarover je het hier hebt, schadelijk kan zijn bij een te hoge dosering?

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5824
Za Feb 19, 2022 12:42 pm Reageer met quote

An58 schreef:
Keesvi schreef:

Wie zit er hier nu eigenlijk reclame te maken. Jij voor Kruidvat en Hema. Ik geef antwoord op een gestelde vraag hier van een andere 50 plusser, dus hou je er even buiten als je er geen verstand van hebt. En dat blijkt wel, want over het algemeen zijn de vitamines van Kruidvat en Hema niet zo goed, zit te weinig in.

Deze triggert mij dan weer.Ik gebruik de vitaminepreparaten van het Kruidvat en wat ik daarover op internet vind blijkt daar weinig mis mee te zijn. Zowel onderzoek van de Consumentenbond als Radar zijn er positief over. Sterker nog, het Kruidvat was het enige merk dat de juiste dosering vitamine B6 gebruikte, de andere merken hadden een overdosering. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik, bij mijn weten, geen ernstige tekorten heb aan voedingsstoffen en ik eet behoorlijk gezond. Ik neem een multivitamine uitsluitend als een aanvulling op wat ik via mijn voeding binnenkrijg. Volgens mij zijn die potjes daar ook voor bedoeld,niet als vervanging voor een gezonde maaltijd. Een wat voorzichtige dosering is wat mij betreft dus prima. Bij ernstige tekorten zou ik me door mijn huisarts laten adviseren.
De enige kritiek op preparaten van het Kruidvat en de Hema vind ik op de commerciële sites van de leveranciers van de dure potjes. Zou jij jouw claim kunnen hardmaken cq verduidelijken?

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

An58.1

Stamgast
Stamgast
Za Feb 19, 2022 1:39 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
An58 schreef:
Keesvi schreef:

Deze triggert mij dan weer.Ik gebruik de vitaminepreparaten van het Kruidvat en wat ik daarover op internet vind blijkt daar weinig mis mee te zijn. Zowel onderzoek van de Consumentenbond als Radar zijn er positief over. Sterker nog, het Kruidvat was het enige merk dat de juiste dosering vitamine B6 gebruikte, de andere merken hadden een overdosering. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik, bij mijn weten, geen ernstige tekorten heb aan voedingsstoffen en ik eet behoorlijk gezond. Ik neem een multivitamine uitsluitend als een aanvulling op wat ik via mijn voeding binnenkrijg. Volgens mij zijn die potjes daar ook voor bedoeld,niet als vervanging voor een gezonde maaltijd. Een wat voorzichtige dosering is wat mij betreft dus prima. Bij ernstige tekorten zou ik me door mijn huisarts laten adviseren.
De enige kritiek op preparaten van het Kruidvat en de Hema vind ik op de commerciële sites van de leveranciers van de dure potjes. Zou jij jouw claim kunnen hardmaken cq verduidelijken?

Zou kunnen dat het Kruidvat met B6 hier goed uitkomt. Dus dat is fijn dat je dan goedkoper uit bent. Geef even een link van betere merken en uitleg over B6. https://www.supplementguide.nl/vitamine-b6/
Het is inderdaad goed om af en toe te laten controleren door bloedafname of er niet teveel of te weinig ingenomen wordt. Ikzelf nog gedaan dit jaar en het was prima.

Ikzelf heb een gluten en lactose intolerantie en voor degene die hier ook last van hebben, ik gebruik voedingssupplementen van de firma NOW daar zit geen tarwe, gluten, melk, ei, vis, schaaldieren in. Tipje!

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6060
Za Feb 19, 2022 2:37 pm Reageer met quote

Maar komt hier ook nog een reactie op Ann (sorry wanneer ik hier inbreek Willemijn) :

Quote:
hou je er even buiten als je er geen verstand van hebt. En dat blijkt wel, want over het algemeen zijn de vitamines van Kruidvat en Hema niet zo goed, zit te weinig in.

Je doet twee beweringen:

'Kees heeft geen verstand van vitaminepreparaten, hij zegt zomaar wat zo blijkt wel'

'de vitamines van kruidvat en Hema zijn niet zo goed, zit te weinig in'

Zijn die beweringen correct Ann? Of is het gewoon lulkoek

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

An58.1

Stamgast
Stamgast
Za Feb 19, 2022 3:00 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Maar komt hier ook nog een reactie op Ann (sorry wanneer ik hier inbreek Willemijn) :

Quote:
hou je er even buiten als je er geen verstand van hebt. En dat blijkt wel, want over het algemeen zijn de vitamines van Kruidvat en Hema niet zo goed, zit te weinig in.

Je doet twee beweringen:

'Kees heeft geen verstand van vitaminepreparaten, hij zegt zomaar wat zo blijkt wel'

'de vitamines van kruidvat en Hema zijn niet zo goed, zit te weinig in'

Zijn die beweringen correct Ann? Of is het gewoon lulkoek

Op jou ga ik niet meer in net zoals iemand anders hier.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29860
Za Feb 19, 2022 3:41 pm Reageer met quote

An58 schreef:

Op jou ga ik niet meer in net zoals iemand anders hier.

Dat zal mijn persoontje dan wel zijn. Boeit mij ook verder niets.

Maar gelukkig heb ik een goede, betrouwbare huisarts. En die zegt wel of ik bepaalde supplementen nodig heb of niet.

Ik gruwel van al die advertenties waarin je een soort eeuwige jeugd wordt aangesmeerd (zowel letterlijk als figuurlijk)

De enige die er beter van wordt is de fabrikant, zeg ik altijd maar...

Faber quisque fortunae suae

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8548
Za Feb 19, 2022 4:28 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

"Ik gruwel van al die advertenties waarin je een soort eeuwige jeugd wordt aangesmeerd (zowel letterlijk als figuurlijk)

De enige die er beter van wordt is de fabrikant, zeg ik altijd maar..."

Daar ben ik het dan helemaal mee eens. Bij goed gevarieerde maaltijden heb je helemaal geen supplementen of vitaminepreparaten nodig.

Dus dames en heren eet vooral fruit en veel appels en peren.......Laughing

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats reactie