50 plus roddelrubriek ...
Media, lezen & muziek
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende Plaats reactie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6084
Zo Mrt 07, 2021 10:29 pm Reageer met quote

Gribou---Greet schreef:
De titel van dit topic is : 50plus roddelen over .......

Wat is roddelen ? antwoord : Roddelen is een menselijke activiteit waarbij over iemand wordt gesproken - in ongunstige zin en vaak onwaar - zonder dat de persoon in kwestie bij het gesprek aanwezig is. Roddelen kan deel uitmaken van pesten. ( vlgs wikipedia )

https://nl.wikipedia.org/wiki/Roddel
.... en dat vind jij leuk Nicolaas P om je daar schuldig aan te maken Question

Dat vindt de gehele mensheid leuk, een beetje roddelen op zijn tijd. Jij ook zeker Greet. 'Roddelen' in de topictitel dient verstaan te worden in de betekenis waarin het gebruikt wordt in bv 'roddelblad' of 'roddel'rubriek.
Het heeft in dit topic niets te maken met mensen het leven zuur maken met ze te achtervolgen of achter hun huis in de bosjes te liggen voor een pikante foto zoals Loes lijkt te denken, of met zoals Benneke meende langs slinkse wegen verkregen 'privé-informatie' van mensen hier te delen.
Voorts staat het iedereen vrij al dan niet aan dit topic deel te nemen.
Zinloos om met een reactie te komen als: ik doe hier niet aan mee hoor.

Dinsdag 20:30 op Net5, zit je er dan klaar voor Greet?
https://www.ad.nl/show/cbs-betaalde-miljoenen-om-meghan-en-harry-interview-te-mogen-uitzenden~af898100/

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

Greet---Gribou

Stamgast
Stamgast
Antw.: 868
Zo Mrt 07, 2021 11:25 pm Reageer met quote

@ Nicolaas ,

Dat vindt de gehele mensheid leuk, een beetje roddelen op zijn tijd. Jij ook zeker Greet. ....... met deze opmerking sla je de plank mis .

Dinsdagavond zal ik niet naar Net 5 kijken .

Laatst aangepast door Greet---Gribou op Ma Mrt 08, 2021 12:53 am, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15540
Ma Mrt 08, 2021 12:33 am Reageer met quote

Thirza61 schreef:
En dat zegt iemand die gelijk een nieuw forumlid tegen de schenen schopt en vertellen wil waar het forum wel en niet voor is?
Die een nieuw lid even vertelt aan welke normen het meediscussiëren hoort te voldoen. Jij weet toch altijd zo goed wat die kwaliteitseisen zijn, althans je bent een kei in deze andere forumleden voor te houden.

Doe toch niet zo schijnheilig!

En, ben je de gal die je dwarszat nu kwijt of wil je erover praten? Wie zonder zonde is werpe de eerste steen, vind je ook niet?

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 2275
Ma Mrt 08, 2021 1:07 am Reageer met quote

Ik vermoed dat als dit topic “interview Harry en Meghan” als titel had meegekregen, dat het dan een heel ander topic zou zijn geworden.

Er was eens een lange tijd dat ik topics zoals deze goed in de gaten moest houden, al vanaf de openingspost. Maar gelukkig hoef ik dat nu niet meer.
Laughing

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
20 jaar geleden: 371 ppm, 10 jaar geleden: 393 ppm, nu: 418 ppm.

Greet---Gribou

Stamgast
Stamgast
Antw.: 868
Ma Mrt 08, 2021 1:21 am Reageer met quote

Nou nou , de titel van dit topic zomaar veranderd , dit verandert voor mij nog niets aan de betekenis van het woord roddel / roddelen .

Thirza61.1

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 18
Ma Mrt 08, 2021 1:33 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
Thirza61 schreef:
En dat zegt iemand die gelijk een nieuw forumlid tegen de schenen schopt en vertellen wil waar het forum wel en niet voor is?
Die een nieuw lid even vertelt aan welke normen het meediscussiëren hoort te voldoen. Jij weet toch altijd zo goed wat die kwaliteitseisen zijn, althans je bent een kei in deze andere forumleden voor te houden.

Doe toch niet zo schijnheilig!

En, ben je de gal die je dwarszat nu kwijt of wil je erover praten? Wie zonder zonde is werpe de eerste steen, vind je ook niet?

In plaats van kritiek kunnen accepteren op je eigen gedrag hier, maak je neerbuigende opmerkingen.
Hoe kleinzielig toch.

Thirza61.1

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 18
Ma Mrt 08, 2021 2:10 am Reageer met quote

barth. schreef:
Ik vermoed dat als dit topic “interview Harry en Meghan” als titel had meegekregen, dat het dan een heel ander topic zou zijn geworden.

Ik denk het niet barth. want de topicstarter stelt dat Harry en Megan de 'aftrap' is tot.....
"andere onderwerpen van roddel en achterklap ook welkom"

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 2275
Ma Mrt 08, 2021 2:33 am Reageer met quote

Thirza61 schreef:
barth. schreef:

Ik denk het niet barth. want de topicstarter stelt dat Harry en Megan de 'aftrap' is tot.....

Uiteraard had de tekst van het openingsbericht ook anders moeten zijn.

Doodsverwensingen zijn verboden, en een uitnodiging daartoe ook.

En er is ook iets met “metadiscussies”. (Waar ik me nu zelf ook schuldig aan maak, door een discussie over de discussie. Wink )
Daar hoort ook bij “niet het elkaar tot onderwerp van discussie maken, in plaats van een onderwerp te addresseren”. Als het een onderwerp-gerichte discussie moet zijn.

Misschien mag er wel geroddeld worden, b.v. Over Donald Trump of over de Paus, maar niet over medeforumleden. En ook niet over oud leden.

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
20 jaar geleden: 371 ppm, 10 jaar geleden: 393 ppm, nu: 418 ppm.

Keesvi

Superlid
Superlid
Ma Mrt 08, 2021 3:00 am Reageer met quote

Thirza61 schreef:
In plaats van kritiek kunnen accepteren op je eigen gedrag hier, maak je neerbuigende opmerkingen.
Hoe kleinzielig toch.

Je kunt veel vinden maar dat is dan jouw mening en geen vaststaand feit, laat staan dat jouw maatstaven de norm hier bepalen, evenmin als de mijne, voor alle duidelijkheid. Er is hier een discussie gaande waarbij ik inga op wat er hier gaande is. Op persoonlijke verwijten, frustraties die heel ergens anders vandaan komen zit niemand hier te wachten. Als je iets aan me kwijt wilt dan kun je me benaderen via een pb en verder ga ik er hier niet meer op in.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1438
Ma Mrt 08, 2021 1:25 pm Reageer met quote

[quote="NicolaasP"]
Gribou---Greet schreef:
De titel van dit topic is : 50plus roddelen over .......

Wat is roddelen ? antwoord : Roddelen is een menselijke activiteit waarbij over iemand wordt gesproken - in ongunstige zin en vaak onwaar - zonder dat de persoon in kwestie bij het gesprek aanwezig is.

Dat vindt de gehele mensheid leuk, een beetje roddelen op zijn tijd. Jij ook zeker Greet. 'Roddelen' in de topictitel dient verstaan te worden in de betekenis waarin het gebruikt wordt in bv 'roddelblad' of 'roddel'rubriek.
Het heeft in dit topic niets te maken met mensen het leven zuur maken met ze te achtervolgen of achter hun huis in de bosjes te liggen voor een pikante foto zoals Loes lijkt te denken, of met zoals Benneke meende langs slinkse wegen verkregen 'privé-informatie' van mensen hier te delen.
Voorts staat het iedereen vrij al dan niet aan dit topic deel te nemen.
Zinloos om met een reactie te komen als: ik doe hier niet aan mee hoor.

Als je zelf alles op internet zet wat je misschien prive wilt houden dan moet je niet zeuren dat verkregen 'privé-informatie' van mensen hier wordt gedeeld. Nietwaar Klaas ????

NicolaasP

Superlid
Superlid
Ma Mrt 08, 2021 1:59 pm Reageer met quote

Thirza61 schreef:
barth. schreef:

Het is zeker waar dat ik in het openingsbericht niet duidelijk ben geweest over de opzet die ik in gedachten had met dit topic.

Nou bij dezen dan:

Dit topic is bedoeld om alhier mensen te bespreken die het onderwerp van roddel zijn, op basis van hun eigen geroddel en/of andermans geroddel/kwaadsprekerijen (die uiteraard een kern van waarheid in zich zullen kunnen dragen maar wat op geen enkele wijze te toetsen valt), zoals op dit moment Meghan en Harry, en over wie een mediastorm (op tv, in kranten, tijdschriften, én op social media) is uitgebroken.

Hier kun je dus bv je gedachten kwijt over de explosieve uitlatingen van Meghan mbt de royal family kwijt, zou ze de waarheid spreken, en zo ja, vind je dat ze daar goed aan doet, of vind je haar gewoon een doortrapte Amerikaanse bitch die wist waar ze mee te maken zou krijgen toen ze met Harry een relatie begon, over wie het vast wel waar zal zijn dat zij een kreng voor het personeel was enz
gewoon even als voorbeeld.

Kan net zo goed over Gerard Joling en Gordon gaan, of over de seksrel rond Dion Graus

Gewoon dingen waar je het 'fijne' nooit van zult weten maar waarover je toch een oordeel zou kunnen hebben, en daar hier graag lucht aan zou willen geven.

Gewoon je even lekker boos maken, of je boosheid luchten hier, zoals dat al uitstekend op gang gekomen is. Mag dus best ook over mij gaan (geen enkel bezwaar hoor Ron).

Maar mijn bedoeling als topicstarter is eigenlijk: over centraal staande publieke figuren

Nog makkelijker misschien: de mensen die op de covers van de roddelbladen staan. Die ik vroeger altijd verslond in de wachtkamer en ook wel de supermarkt een enkele keer.

Roman Kent

Laatst aangepast door NicolaasP op Ma Mrt 08, 2021 2:03 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5868
Ma Mrt 08, 2021 2:01 pm Reageer met quote

Ëlke krant en elke nieuwsrubriek opent vandaag met het Oprah interview met Harry en Meghan Merkle. Maar hier op 50 plusser zouden we er boven staan? Wat een onzin. Mogelijk interesseert het je niet,nou dan sla je dit topic toch lekker over? Qua dieptepunten van dit forum heb ik echter wel andere voorbeelden, maar die vallen in de sectie "metadiscussie".

Ik heb gesmuld van de serie "The Crown", welke een verbijsterende inkijk geeft in "The Firm". En ik ga dinsdag zéker kijken naar het interview.
Valt dat dan onder het kopje "roddelen"? Het zij zo. I like it.

Jammer dat iemand een persoonlijke aanval te verduren krijgt als hij een topic opent dat je niet welgevallig is. Dát vind ik eigenlijk veel beschamender dan het onderwerp zelf. Het lijkt me dat men een stok heeft gevonden om de hond te slaan.
Maar laat ik nou die hond juist erg aaibaar vinden... ( Kun je ook over roddelen,natuurlijk. Maar gelukkig staat iedereen hier daar boven ) Laughing

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29890
Ma Mrt 08, 2021 2:11 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:

Maar laat ik nou die hond juist erg aaibaar vinden... ( Kun je ook over roddelen,natuurlijk. Maar gelukkig staat iedereen hier daar boven

Laughing Laughing Laughing

Dat was mij al eerder opgevallen... Laughing

Maar ieder diertje zijn/haar pleziertje, zeg ik dan maar...

En nee, ik zal er niet verder over roddelen... Very Happy

Faber quisque fortunae suae

Keesvi

Superlid
Superlid
Ma Mrt 08, 2021 8:19 pm Reageer met quote

Ondertussen is het bewuste interview een wereldactualiteit waar niemand meer omheen kan en daarom alleszins nieuwswaardig.

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 501
Di Mrt 09, 2021 8:37 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Hier kun je dus bv je gedachten kwijt over de explosieve uitlatingen van Meghan mbt de royal family kwijt, zou ze de waarheid spreken, en zo ja, vind je dat ze daar goed aan doet, of vind je haar gewoon een doortrapte Amerikaanse bitch die wist waar ze mee te maken zou krijgen toen ze met Harry een relatie begon, over wie het vast wel waar zal zijn dat zij een kreng voor het personeel was enz
gewoon even als voorbeeld.

Tja, Harry and Meghan .... . Uit de korte stukjes die her en der te zien zijn geweest krijg ik toch de indruk dat hier een ordinaire familieruzie uit de klauwen is gelopen en dat H&M uit frustratie de vuile was op straat gooien.
Ik vrees dat hun actie als een boemerang bij hun terugkeert.
Wat ik gezien heb lijkt wel een ingestudeerd toneelstukje met Oprah Winfrey in de rol van de de geschokte interviewer die doet alsof ze voor het eerst hoort wat ze in de oefensessies al tien keer gehoord heeft.
Knap gespeeld van deze twee dames en één heer.
Positief gevolg zal zijn dat het Britse koningshuis een beetje uit de middeleeuwen gehaald wordt en onder ogen zal moeten gaan zien dat "koning, keizer admiraal; poepen moeten ze allemaal".
Het is te hopen dat Charles snel koning wordt zodat het koningshuis in een vrije val in de afgrond stort. William kan dan na de afzetting van Charles de rest van zijn leven slijten als veredelde lintjes doorknipper. Hij kan dan een min of meer normaal leven leiden en bijvoorbeeld gewoon met onze Willem Alexander in koninklijke domeinen half tamme wilde zwijnen afschieten. Ook koningen mogen hun pleziertjes hebben, toch?
Zo, was dat effe lekker roddelen. Met dank aan Nicolaas.

Ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1438
Wo Mrt 10, 2021 3:38 pm Reageer met quote

redone schreef:
Wat een flauwekul topic, hoe oud ben je?
Het is te merken dat 50 plus hard achteruit gaat!

In ben bang dat ik je gelijk moet geven, het eens zo florende forum is verworden tot een 2 mans gebeuren. ( Kees en Klaas) Mensen die overal verstand van hebben en die dit ook aan een ieder laten weten.
Veel van de oud leden van dit forum hebben, om welke redenen dan ook, de pijp aan maarten gegeven. Van de gewenste pluriformiteit is weinig meer over en dat is jammer.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29890
Wo Mrt 10, 2021 5:31 pm Reageer met quote

Ron1.1 schreef:
... Van de gewenste pluriformiteit is weinig meer over en dat is jammer.

Dat is voor mij ook wel duidelijk. En het is zeker jammer...

Faber quisque fortunae suae

NicolaasP

Superlid
Superlid
Wo Mrt 10, 2021 5:39 pm Reageer met quote

Loopt als een tierelier deze roddelrubriek Smile

Roman Kent

Loezie

Superlid
Superlid
Antw.: 41734
Wo Mrt 10, 2021 5:47 pm Reageer met quote

Ron1.1 schreef:

In ben bang dat ik je gelijk moet geven, het eens zo florende forum is verworden tot een 2 mans gebeuren. ( Kees en Klaas) Mensen die overal verstand van hebben en die dit ook aan een ieder laten weten.
Veel van de oud leden van dit forum hebben, om welke redenen dan ook, de pijp aan maarten gegeven. Van de gewenste pluriformiteit is weinig meer over en dat is jammer.

Ron, je slaat de spijker op zijn kop

Achter de wolken schijnt de zon

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Mrt 10, 2021 8:08 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Loopt als een tierelier deze roddelrubriek Smile

Absoluut! Zelfs nu kennelijk de BN-ers op zijn. Smile

Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats reactie