Boek Erdal Balci en interview
Schrijven & dichten
Plaats reactie

MarjoleinA.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 153
Za Apr 03, 2021 10:50 pm Reageer met quote

Inkijkje in Turkse gemeenschap in Nederland: ‘Een gevangenis en het wordt alleen maar erger’
De Utrechtse schrijver en journalist Erdal Balci (52) dacht als 11-jarige de vrijheid tegemoet te gaan toen hij met zijn ouders, broers en zussen naar Utrecht emigreerde. Niets bleek minder waar. Volgens de Utrechter kwam hij juist terecht in de gevangenis: de Turkse gemeenschap. ,,En het is nu alleen nog maar erger geworden. Kijk naar wat er met Lale Gül is gebeurd.”

Zeven weken geleden viel Balci vlak voor het verschijnen van zijn autobiografische roman De Gevangenisjaren ’s nachts van de trap. Hij hield er een ernstige nekfractuur aan over. Sinds vanochtend is hij van de medische kraag af. ,,Ik heb veel geluk gehad. Ik had dood kunnen zijn.” Zodra de schrijver en columnist aan de eettafel zit, begint hij het gesprek met een waarschuwing: ,,Ik heb geen goed nieuws voor je.”

https://bit.ly/31G3Ch0

Hij beschrijft wat je dus ook om je heen ziet in sommige wijken en als je er op reageert als Nederlander word je al snel weggezet als racist of vindt men dat je discrimineert.
En de Turkse gemeenschap is ook niet happy met wat hij schrijft.

In wat voor spagaat leven sommige mensen dan in Nederland Sad

Ik ga zijn boek zeker lezen!

Dit is mijn mening en daar zult u het mee moeten doen!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 5021
Za Apr 03, 2021 11:27 pm Reageer met quote

Ben ook erg nieuwsgierig geworden. Goeie tip. Net Sterren op Doek gekeken met presentator Eus. Niet iedere Nederlander met Turkse roots bevindt zich in 'de gevangenis' waar Erdal Balci in terechtkwam. Maar dat maakt het niet minder tragisch voor de mensen die dat wel overkwam/overkomt. Daar moeten we veel meer naar kijken en over praten wat alleen kan als dat probleem geobjectiveerd wordt zoals dat gedaan wordt door mensen als Erdal en Lale. Alleen zo kan dat beklemmend isolement opgelost worden misschien

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Pagina 1 van 1

Plaats reactie