Leiden vaccinaties tot een tweedeling in de maatschappij?
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende Plaats reactie

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11410
Vr Okt 29, 2021 1:36 am Reageer met quote

ik heb me heel lang afzijdig gehouden van discussies hier. Had het gevoel dat ik en een paar anderen min of meer weg gepest/weg gejaagd werden omdat we een duidelijke andere mening hadden.\
Maar gelet op de discussie over het covid virus kom ik eigenlijk tot de conclusie dat deze prik opgenomen zou moeten worden in de standaard prikken, zoals we al vanaf onze geboorte krijgen. En vandaar deze oproep; haal de prik voor jou, maar ook voor je naasten.
Men heeft mij nog steeds niet kunnen overtuigen waarom je de prik niet zou nemen. Een stukje veiligheid voor mij en mocht ik besmet worden, dan niet zo ziek. Hou ook eens rekening met het zkh personeel en uitgestelde zkh behandelingen. Wil jij dat voor jou een noodzakelijke behandeling uitgesteld moet worden omdat er iemand jouw ic-bed in beslag genomen heeft?
Wees nuchter en haal je prik opdat de reguliere zkh zorg zijn gang kan gaan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

LuciaT

Stamgast
Stamgast
Antw.: 140
Vr Okt 29, 2021 10:39 am Reageer met quote

douwe schreef:
ik heb me heel lang afzijdig gehouden van discussies hier. Had het gevoel dat ik en een paar anderen min of meer weg gepest/weg gejaagd werden omdat we een duidelijke andere mening hadden.\
Maar gelet op de discussie over het covid virus kom ik eigenlijk tot de conclusie dat deze prik opgenomen zou moeten worden in de standaard prikken, zoals we al vanaf onze geboorte krijgen. En vandaar deze oproep; haal de prik voor jou, maar ook voor je naasten.
Men heeft mij nog steeds niet kunnen overtuigen waarom je de prik niet zou nemen. Een stukje veiligheid voor mij en mocht ik besmet worden, dan niet zo ziek. Hou ook eens rekening met het zkh personeel en uitgestelde zkh behandelingen. Wil jij dat voor jou een noodzakelijke behandeling uitgesteld moet worden omdat er iemand jouw ic-bed in beslag genomen heeft?
Wees nuchter en haal je prik opdat de reguliere zkh zorg zijn gang kan gaan.

Een oproep die ik volkomen ondersteun!

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5152
Vr Okt 29, 2021 10:47 am Reageer met quote

Ik ook, maar wie bereik je er mee, ik neem aan dat de mensen die dit lezen al gevaccineerd zijn!

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 14506
Vr Okt 29, 2021 11:05 am Reageer met quote

Het rijksvaccinatieprogramma voorziet in bescherming tegen een aantal infectieziektes bij kinderen voor de rest of tenminste een groot deel van hun leven. Corona is sterk verwant aan het verkoudheids- en influenzavirus. Dat zijn virussen die muteren waardoor vaccinatie een beperkte periode bescherming geeft. Tenminste, dat lijkt net als bij de seizoensgriep ook bij Covid-19 het geval te zijn. Bescherming bereik je dus niet door vaccinatie onder te brengen bij het rijksvaccinatieprogramma. Ik denk dat het uitdraait op iets vergelijkbaars als de seizoensgriep, waarbij jaarlijks vaccins tegen enkele mutaties worden aangemaakt. Hoe gevaarlijk dit coronavirus blijft, momenteel vele malen gevaarlijker dan het influenzavirus, is natuurlijk de vraag en van belang voor het beleid.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

LuciaT

Stamgast
Stamgast
Antw.: 140
Vr Okt 29, 2021 11:15 am Reageer met quote

redone schreef:
Ik ook, maar wie bereik je er mee, ik neem aan dat de mensen die dit lezen al gevaccineerd zijn!

Op het prikbord lees ik soms ook nog wel berichten van mensen die tegen vaccinatie zijn. Dus misschien bereik je toch nog wel iemand.
Of ze er vervolg aan geven, ja, dat weet je nooit.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 28834
Vr Okt 29, 2021 11:22 am Reageer met quote

Keesvi schreef:

...Willen ze dat niet dan gaan ze maar lekker met elkaar ver weg op een of ander eiland zitten mopperen in plaats van dat ze de vaccinatiegraad te laag houden (is nu 85% en moet naar 95%) en kwetsbaren in gevaar brengen.

Maar daar zit nu juist het probleem. Dat doen ze niet. Nee, het zijn vaak juist de grootste feestbeesten die overal tussen de mensen willen zitten. Want er bestaat immers geen corona, of het is maar een verkoudheidje..

Ik kan met de beste wil van de wereld niet inzien waarom het niet verplicht zou kunnen worden. Er is al zoveel verplicht in deze maatschappij. Als kind moet je naar school, we moeten belasting betalen, je moet zelfs een vergunning aanvragen om een zelf geplante boom in je eigen tuin om te zagen...

Doe je het niet dan staat er een sanctie tegenover. Dat is nu eenmaal de enige manier om een samenleving mogelijk te maken. Dus waarom zou voor dat vaccineren een uitzondering moeten worden gemaakt.

Bijkomend voordeel is dat veel van de zwaar gelovigen zich dan wel zullen laten inenten. Zij stellen immers dat 'het gezag' van God komt en dat je dus altijd naar gezaghebbers moet luisteren.

Faber quisque fortunae suae

redone

Superlid
Superlid
Vr Okt 29, 2021 11:22 am Reageer met quote

Lucia dat zijn de "wappies" en proberen ons er van te overtuigen dat ze gelijk hebben, die zijn niet over te halen tot vaccineren.
Vaccinatie plicht is het enige dat nog helpt!

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Okt 29, 2021 12:15 pm Reageer met quote

Je kunt er heel lichtzinnig over doen maar daar ben ik het heel erg mee oneens. Een injectie is een invasieve ingreep en als die tegen je wil toegediend wordt is dat een flinke aantasting van de lichamelijke integriteit. Dat druist in tegen de universele mensenrechten. Als je die vaccinatie verplicht stelt ga je een grens over en waar eindigt dat?

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Okt 29, 2021 12:48 pm Reageer met quote

Verplichten betekent nog niet dat je ze moet vangen en op een stoel moet vastbinden. Maar als je telkens een boete moet betalen zodra men je betrapt op het niet gevaccineerd zijn zul je toch snel eieren kiezen voor je geld.

Het maar laten betijen vind ik minstens net zo lichtzinnig...

redone

Superlid
Superlid
Vr Okt 29, 2021 1:50 pm Reageer met quote

Zouden die " weigeraars " zich ook niet in laten enten als ze naar een land op vakantie gaan waar en bepaalde vaccinatie verplicht is voor allerlei ziektes?
Denk het wel, het is van de gekke dat reguliere zorg moet wijken voor covidpatienten die niet zijn gevaccineerd, bewust deze keuze dus hebben gemaakt, dan moet je ook kiezen om geen ziekenhuisbed te bezetten!

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3253
Vr Okt 29, 2021 6:48 pm Reageer met quote

Er wordt hier net gedaan of vaccinatie weigeraars enkel uit wappies bestaan, wat natuurlijk helemaal niet zo is.
Ook worden regels vergeleken met b.v. een rijbewijs, wat totaal iets anders is, dat tast je lichamelijke integriteit totaal niet aan, dus is totaal niet vergelijkbaar.
Of dat vaccinatieweigeraars allemaal mensen zijn die op verre vakanties gaan en dan wel de broodnodige vaccinaties zouden halen.

Er zijn ook weigeraars die denken een natuurlijke afweer te hebben tegen corona omdat ze de ziekte gehad hebben, maar deze groep kan dat niet laten testen omdat antistoffentesten niet in het programma zitten.

Jongeren die de ziekte krijgen en het merendeel dat er niet echt ziek van wordt, maar wel afweer opbouwen (al zal de afweer sterker zijn naar mate de ziekte ernstiger is verlopen). Ik kan me best voorstellen als jongere dat je weinig trek hebt om je te laten vaccineren, enkel en alleen omdat je dat dan moet doen uit solidariteit.

Beetje tegen geluid kan geen kwaad, met name om de polarisatie waar ik zo fel op tegen ben, tegen te gaan.
https://www.eur.nl/nieuws/vaccinatiebeleid-moet-inspelen-op-motieven-vaccinatie-weigeraars
https://www.impactcorona.nl/wp-content/uploads/2021/09/Working-paper-Voor-mij-geen-coronavaccin-sept-2021.pdf

Let wel, ik ben niet tegen vaccineren, maar ook voor de vrijheid om te weigeren (zonder uitgesloten te worden door de maatschappij) en heel heel erg tegen de polarisatie die steeds meer de kop op steekt.

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8247
Vr Okt 29, 2021 7:29 pm Reageer met quote

Vaccineren is een keuze, die vrijheid bestaat en dat is een goed recht. Elke keuze die een mens maakt heeft consequenties. Die kan je meenemen in de keuze die je maakt.
Wil je niet worden gevaccineerd worden, accepteer dan ook de gevolgen van die keuze.

Over tweedelingen maak ik mij geen zorgen, die bestaan in de maatschappij al eeuwen

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Okt 29, 2021 11:49 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
Vaccineren is een keuze, die vrijheid bestaat en dat is een goed recht. Elke keuze die een mens maakt heeft consequenties. Die kan je meenemen in de keuze die je maakt.
Wil je niet worden gevaccineerd worden, accepteer dan ook de gevolgen van die keuze.

Daar ben ik het mee eens. Ik mocht vandaag meedoen op de vaccinatielocatie Hoog Catharijne, een zogenaamde dichtbijlocatie, net als Overvecht waar ik vorige week werkte. Daar kun je een afspraak voor maken maar er is daar ook vrije inloop. Die formule werkt best wel om twijfelaars en uitstellers, vaak mensen met prikangst, over de streep te trekken. Soms is de motivatie ook wel dat het steeds lastiger wordt om je niet te laten vaccineren maar zo werkt dat nu eenmaal en daar kan ik geen moeite mee hebben. De discussie moet dan onvermijdelijk vooral gaan over hoe ver overheid, bedrijfsleven en werkgevers mogen gaan om een vaccinatiebewijs te vragen.

Het is overigens een goeie vraag of de weigeraars zich wel of niet laten vaccineren tegen uitheemse ziektes als ze een verre vakantiereis willen maken.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 5180
Za Okt 30, 2021 12:17 am Reageer met quote

Rokers -en de café- en restauranthouders- hebben aanvankelijk ook wel geprotesteerd tegen het rookverbod binnen. Nu vinden we dat volkomen logisch. Een roker die nu nog zou zeggen dat hij zich door dat rookverbod in zijn vrijheid beperkt en belemmerd voelt die zou nu zwaar uitgelachen worden.
En dat terwijl iedereen die wel eens gerookt heeft zich die rookbehoefte heel goed voor kan stellen, zich heel goed voor kan stellen dus, dat het de roker werkelijk kan beknellen niet te kunnen roken in het café of het restaurant, en er dus wanneer hij per se dat sigaretje wil daar niet binnen te kunnen gaan.

Maar welke reden heeft iemand om zich niet te laten vaccineren?
Omdat er microchips in zitten, omdat we anders geen kinderen meer kunnen krijgen, omdat het plan ervan is de wereldbevolking te decimeren...en meer van dat soort kleutergedoe waar misschien een enkeling werkelijk nog in gelooft ook maar wat voor de rest een zootje aanstelleritis is natuurlijk.
Ik heb nul respect voor dat rapaille

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Okt 30, 2021 12:38 am Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Omdat er microchips in zitten, omdat we anders geen kinderen meer kunnen krijgen, omdat het plan ervan is de wereldbevolking te decimeren...en meer van dat soort kleutergedoe waar misschien een enkeling werkelijk nog in gelooft ook maar wat voor de rest een zootje aanstelleritis is natuurlijk.

Ik vind dat je verschil moet maken tussen degenen die dergelijke onzin verspreiden, gretig gebruikmakend van talkshows die kennelijk meer kijkers trekken met achterlijke uitspraken van figuren als Gerard Joling, Giel Beelen en engerds als Willem Engel dan met mensen die er echt iets zinnigs over te vertellen hebben en degenen die door onwetendheid of wantrouwen met open ogen trappen in de leugenpraatjes van dergelijke 'autoriteiten'. Wat dat betreft zou die journalistiek een hand in eigen boezem moeten steken. Zie: Het gevaar van de valse balans.

Tympaan

Superlid
Superlid
Za Okt 30, 2021 11:35 am Reageer met quote

En dan ga ik maar weer herhalen dat ik het totale waanzin vind om je willens en wetens niet te laten vaccineren. Ik vind geen enkel argument geldig, behoudens de echt medische redenen. En daar kun je vast wel een medische verklaring voor krijgen. En ik blijf er ook van overtuigd dat hardere maatregelen tegen de weigeraars zoals een verplichting wel zeker gerechtvaardigd zijn, zeker tegen lieden die enkel maar weigeren om te weigeren omdat ze om een of andere reden tegen de overheid of tegen de maatschappij als geheel zijn.

Inderdaad, als ze met z’n allen op een onbewoond eiland gingen zitten, zou het mij ook verder een rotzorg zijn. Maar dat weigeren ze ook nog. Bovendien heeft Nederland geen behoorlijk onbewoond eiland.

Volgens mij is het zelfs strafbaar als je bewust een andermans leven in gevaar brengt. Door je niet te laten inenten breng je bewust een andermans leven in gevaar, zeker als je ook nog eens alle andere maatregelen negeert omdat dat ook “maar flauwekul” is.
Gewoon verplichten. Zoals er al zoveel verplicht is…

En tweedeling? Zoals Benneke ook al opmerkte, die bestaat al zolang de mensheid bestaat. En zal pas verdwenen zijn als de mensheid verdwenen is…

NicolaasP

Superlid
Superlid
Za Okt 30, 2021 12:46 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
NicolaasP schreef:

Ik vind dat je verschil moet maken tussen degenen die dergelijke onzin verspreiden, gretig gebruikmakend van talkshows die kennelijk meer kijkers trekken met achterlijke uitspraken van figuren als Gerard Joling, Giel Beelen en engerds als Willem Engel dan met mensen die er echt iets zinnigs over te vertellen hebben en degenen die door onwetendheid of wantrouwen met open ogen trappen in de leugenpraatjes van dergelijke 'autoriteiten'.

Ik denk dat we naast onheilsprofeten, paranoïde complotdenkers, en de politieke ontregelaars (die angst en twijfel omtrent corona zaaien om daar politiek gewin mee te behalen, cq het huidige politieke bestel mee te ontwrichten) er vooral een hoop gajes is dat van nature de kont tegen de krib gooit wanneer er van overheidswege iets gevraagd wordt, gewenst wordt. De beroepskankeraars die altijd op alles lopen te spugen.
Dat is volgens mij de hoofdmoot van de mensen die zich weigeren te laten vaccineren en zich daarbij ware verzetshelden lijken te voelen. Het type dat wanneer het ze gevraagd wordt een afvalbak te gebruiken om hun blikje in te deponeren dat blikje juist met een breed gebaar de straat op slingert. Kortom: de aso's.

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1057
Za Okt 30, 2021 1:00 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Keesvi schreef:
NicolaasP schreef:

Ik vind dat je verschil moet maken tussen degenen die dergelijke onzin verspreiden, gretig gebruikmakend van talkshows die kennelijk meer kijkers trekken met achterlijke uitspraken van figuren als Gerard Joling, Giel Beelen en engerds als Willem Engel dan met mensen die er echt iets zinnigs over te vertellen hebben en degenen die door onwetendheid of wantrouwen met open ogen trappen in de leugenpraatjes van dergelijke 'autoriteiten'.

Ik denk dat we naast onheilsprofeten, paranoïde complotdenkers, en de politieke ontregelaars (die angst en twijfel omtrent corona zaaien om daar politiek gewin mee te behalen, cq het huidige politieke bestel mee te ontwrichten) er vooral een hoop gajes is dat van nature de kont tegen de krib gooit wanneer er van overheidswege iets gevraagd wordt, gewenst wordt. De beroepskankeraars die altijd op alles lopen te spugen.
Dat is volgens mij de hoofdmoot van de mensen die zich weigeren te laten vaccineren en zich daarbij ware verzetshelden lijken te voelen. Het type dat wanneer het ze gevraagd wordt een afvalbak te gebruiken om hun blikje in te deponeren dat blikje juist met een breed gebaar de straat op slingert. Kortom: de aso's.

Bekend is dat veel allochtonen zich niet hebben laten vaccineren, zijn dit dan allemaal aso's ????

NicolaasP

Superlid
Superlid
Za Okt 30, 2021 1:09 pm Reageer met quote

Dat is niet de hoofdmoot waar ik aan refereerde.
Er zijn maar weinig allochtonen die zich weigeren te laten vaccineren om daarmee 'heldhaftig' een vuist naar 'de overheid' en 'de media' te maken, dat zie ik vrijwel alleen maar witte mensen doen.
Je zult zelf toch ook wel iets mee hebben gekregen van de vele demonstraties en de beelden van het gepeupel dat daaraan deelnam denk ik

Roman Kent

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3253
Za Okt 30, 2021 2:33 pm Reageer met quote

Quote:
Als binnen een huishouden iemand besmet is met corona, gevaccineerd of niet, geven zij dat makkelijk door aan gezinsleden.

Gevaccineerden genezen sneller van covid als zij toch besmet zijn geraakt. Maar de hoeveelheid virus die ze bij zich dragen op het toppunt van besmettelijkheid is net zo groot als bij ongevaccineerden. Dat kan een verklaring zijn waarom ook gevaccineerden het virus gemakkelijk doorgeven binnen hun huishoudens, zo schrijven onderzoekers in een studie die donderdag is gepubliceerd in The Lancet Infectious Diseases.

https://www.trouw.nl/zorg/britse-studie-gevaccineerden-geven-het-coronavirus-in-huis-bijna-net-zo-makkelijk-door-als-niet-gevaccineerden~bd641bc6/

Quote:
Dat een covid-vaccin geen garantie is tegen besmetting en overdracht was al bekend.

Het is dus niet zo simpel als mensen wel denken, gevaccineerden dragen net zo goed besmettingen over als niet gevaccineerden.
Wat mij betreft is afstand houden dus de allerbelangrijkste maatregel en het effectiefst (hiervoor pleit alleen al dat het vorige seizoen het griepvirus zo goed als niet voorkwam).
Vaccinatie is dus vooral goed om zelf minder ernstig ziek te worden en opname in het ziekenhuis te voorkomen, maar zegt veel minder over besmettingsoverdracht, wat velen wel denken.

Pagina 4 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats reactie