Rutte mogelijk doelwit Mocro maffia
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2 Plaats reactie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 14488
Wo Sep 29, 2021 8:25 pm Reageer met quote

Ik snap niet waar het misverstand steeds weer vandaan komt dat ik voor een 'softe aanpak' van criminaliteit pleit. Ik ben juist voor een keiharde aanpak, alleen niet door er rücksichtslos op los te slaan maar met een beleid dat gericht is op resultaten. Zeker bij dergelijke georganiseerde criminaliteit levert het nul komma niets op als alle energie gestoken wordt in het opsporen en vervolgen van kleine visjes, zoals de moordenaars van Peter R. de Vries. Die moet je natuurlijk niet laten lopen maar het gaat primair om de opdrachtgevers, die vanachter de schermen opereren en meer dan eens zelfs vanuit de gevangenis. De illegaliteit van drugs is de belangrijkste bestaansreden. Neem een voorbeeld aan waar de drooglegging (van alcohol) in de VS toe geleid heeft en hou op met de waanzin dat drugs te bestrijden zijn door een paar handelaartjes op te pakken. Het spul komt met scheepsladingen Europa binnen en daar wordt iets van 1% van opgespoord. De rest wordt met woekerwinsten doorverkocht waar vooral die maffiosi rijk van worden. Je begrijpt waarschijnlijk wel dat 'meer blauw op straat' niet de oplossing is.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 873
Wo Sep 29, 2021 11:57 pm Reageer met quote

Wat mij betreft moet het hard snel en duidelijk zijn, maw
er is niemand die met 2 spijkers in een stopcontact steekt, het is immers hard, snel en duidelijk.

het legaliseren lijkt DE oplossing, voor de criminaliteit zou dat misschien kunnen kloppen maar de bijkomende effecten wil je naar mijn mening niet meemaken.
veel meer verslaafden (het zal je kind maar zijn)
aanzuigende werking vanuit andere landen ( drugstoerisme)

en denk je dat de zg mocromaffia het daar bij laat zitten???
kinderprostitutie valt ook goed aan te verdienen.......
ga jij je kinderen dan ook maar ter beschikking stellen???

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 28761
Do Sep 30, 2021 11:02 am Reageer met quote

Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. je kan de "kleine visjes" - die evenzogoed grote ellende kunnen veroorzaken - best wel oppakken en stevig aanpakken en daarnaast serieus jacht maken op de "grote jongens' binnen die criminele organisaties. En dat is een strijd die je internationaal en zelfs mondiaal zou moeten aangaan. Zonder belemmeringen van grenzen en privacy.

"Meer blauw op straat" kan zeker wel een deel van de oplossing zijn. Maar dan zal je die agenten wel het gezag moeten geven wat ze nodig hebben om tegen dit soort rotzakken op te treden. Aan vriendelijke ooms die je glimlachend vragen of je op het zebrapad wil oversteken, heb je niet zoveel meer.

Ik ben ook geen voorstander van het zomaar legaliseren van al die rotzooi om redenen die nandes57 al omschrijft. Het is vaak je reinste vergif en kan een verwoestende uitwerking op je lichaam en geest hebben. Misschien kun je voor relatief onschuldig spul een uitzondering maken maar wat is de grens? En zullen de gebruikers niet toch die grens telkens weer willen oprekken?

En dan kom je bij het punt van die gebruikers zelf. Zij zijn net zo goed een deel van het probleem. Zonder die gebruikers zou die hele handel niet bestaan. Zou daar niet veel meer aandacht aan besteed moeten worden. Waarom willen die mensen die rotzooi die hun leven en toekomst vernietigt?

Kan men geen feestje meer vieren zonder bezopen en/of stoned te zijn?

Faber quisque fortunae suae

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 5173
Vr Okt 01, 2021 1:35 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

Ik ben ook geen voorstander van het zomaar legaliseren van al die rotzooi om redenen die nandes57 al omschrijft. Het is vaak je reinste vergif en kan een verwoestende uitwerking op je lichaam en geest hebben.

Legalisering kan een verwoestende uitwerking hebben op het inkomen van heel die parallelle samenleving waarvan het inkomen op dit moment drijft op de produktie en handel van narcotica. Misschien is dat wel in hoofdzaak wat legalisering in de weg staat.

Dat zou iemand als Rutte, bv, wel eens echt zijn kop kunnen kosten

Er is niemand die niet aan cocaïne of ghb of crystalmeth kan komen in Nederland.
Wanneer die drugs gelegaliseerd worden zullen ze daarmee niet makkelijker verkrijgbaar zijn, hoeven ze echt niet meer in omloop te komen. Gewoon mensen goed voorlichten van de gevaren die het gebruik van harddrugs met zich meebrengt. Die voorlichting kan betaald worden met de vele miljoenen die we nu uitgeven aan de bestrijding van narcotica-produktie, -handel en alles wat ermee samenhangt.

https://www.amsterdamredlightdistricttour.com/news/10-things-didnt-know-drugs-holland/

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Okt 01, 2021 4:33 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Legalisering kan een verwoestende uitwerking hebben op het inkomen van heel die parallelle samenleving waarvan het inkomen op dit moment drijft op de produktie en handel van narcotica. Misschien is dat wel in hoofdzaak wat legalisering in de weg staat.

Dat is ongeveer wat ik bedoelde. Kennelijk wordt gedacht dat legalisering betekent dat de coke en de crystal meth tussen de hagelslag en de aardbeienjam in de supermarkt komen te liggen. Dat is natuurlijk een idiote associatie. Morfine en antibiotica zijn legaal maar alleen verkrijgbaar op doktersrecept. Alcohol is veel schadelijker dan verreweg de meeste soorten drugs en volledig vrij te koop voor 18-plussers. In grote lijnen ben ik er al tientallen jaren voor om soft drugs vrij te geven en hard drugs op doktersrecept. In de media zijn talloze pleidooien in die richting te vinden. Een dergelijk beleid gaat niet ten koste van de volksgezondheid en ontneemt de georganiseerde misdaad de belangrijkste bron van inkomsten.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Okt 01, 2021 7:38 pm Reageer met quote

Iets is legaal of het is niet legaal. Er bestaat geen tussenweg. Ik geloof best dat morfine en antibiotica alleen op doktersrecept verkrijgbaar zijn. Dat zal waarschijnlijk wel voor meerdere medicijnen gelden.

Maar coke en crystal meth zijn in mijn ogen geen medicijnen maar horen meer bij de landbouwgifsoorten op de plank. Ik vraag mij af wat voor een arts je moet zijn om om dat soort rotzooi aan je clientele voor te schrijven.

Anderzijds willen en moeten die gebruikers die troep hebben en als ze eerst moeite moeten doen om een arts te raadplegen die het - mag ik aannemen - ten sterkste zal afraden, zullen ze waarschijnlijk toch weer liever naar hun 'vertrouwde' dealer gaan. Is misschien duurder maar stelt geen lastige vragen...

Legalisering is in mijn ogen capitulatie. Een teken dat men de georganiseerde misdaad niet meer de baas is.

En dat vind ik best wel een griezelige ontwikkeling...

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Okt 01, 2021 8:56 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Maar coke en crystal meth zijn in mijn ogen geen medicijnen maar horen meer bij de landbouwgifsoorten op de plank. Ik vraag mij af wat voor een arts je moet zijn om om dat soort rotzooi aan je clientele voor te schrijven.

Cocaïne wordt al zeker anderhalve eeuw en tot op de dag van vandaag in de geneeskunde toegepast en Pervitin(e), oftewel methamfetamine was nog niet zo lang geleden een 'goed' alternatief voor adrenaline, vooral gebruikt in het Duitse leger. Geldt overigens ook voor heroïne dat in talloze zelfzorgmiddeltjes werd verwerkt, zoals hoestsiroop. Artsen schrijven echt wel dergelijke middelen voor waarbij de overweging, en die sla je gemakshalve even over, altijd is of de patiënt er beter of slechter mee af is. Heb je weleens gehoord van methadon, een heel veel gebruikt opiaat om heroïneverslaving onder controle te houden? Ook gebruikt als pijnstiller, voor de volledigheid. Ik heb zelf de nodige ervaring met methadon en andere opiaten, niet als gebruiker maar als toediener aan patiënten. Ik heb trouwens meer farmaceutische rotzooi. legale voor de duidelijkheid, in mijn handen gehad dan me lief is, eerlijk gezegd...

Veel drugs bestaan uit chemisch zuivere stoffen die bij gecontroleerd gebruik geen gezondheidsschade hoeven te veroorzaken. Dat het prettige middelen zijn zonder bijwerkingen hoor je me niet beweren maar het gaat om de afweging, waarbij mensen er wel degelijk mee geholpen kunnen worden. Maar het verslavingsrisico is uiteraard een niet te onderschatten factor.

Inmiddels meer dan veertig jaar geleden mocht ik een presentatie bijwonen van een oud-politieman over verslavende middelen die ik nooit vergeten ben. Hij zei toen al dat het spul op zich niet zozeer het probleem was maar dat vooral de illegaliteit van de middelen de meeste ellende veroorzaakte. Met heroïnegebruik kun je honderd jaar oud worden maar de kans dat dat lukt met een alcoholverslaving is nihil. Veel verslavingen kosten kapitalen en de kans op vervuiling van het spul is levensgroot. Dan zie ik veel liever gecontroleerd gebruik, uiteraard met de mogelijkheid om over te gaan op detox en afkicken, dan dat je je ogen sluit voor de realiteit. Je noemt het capitulatie maar meen je echt dat de War on Drugs zo'n succes opgeleverd heeft?

Bottom line hier is natuurlijk de macht die de drugsmaffia heeft. Ja, dat is griezelig, zeker als nu ook de minister-presidente het doelwit is maar vertel, wat is jouw oplossing?

Tympaan

Superlid
Superlid
Za Okt 02, 2021 10:51 am Reageer met quote

Er zijn in de loop der tijden wel meer vreemde medicijnen voorgeschreven, tot en met kwik aan toe. Maar dat zegt nog niet dat het allemaal goed voor de gezondheid is.

Uiteraard heb ik geen medicijnen gestudeerd en heb ik daar verder niet veel verstand van. En ik wil best geloven dat sommige stoffen in bepaalde verhoudingen en in bepaalde situaties heilzaam kunnen werken. Maar daar is het die partygangers helemaal niet om te doen. Die willen high worden en het liefst zo snel mogelijk. En die willen niet eerst van te voren een doktersonderzoek.

Ik heb een tijdje "Drugs Inc" gevolgd op National Geographic en dat laat toch wel een ander beeld zien inzake drugsgebruik. Daar werd een heroïnegebruiker geen honderd jaar maar was hij/zij binnen honderd dagen een geestelijk en lichamelijk wrak dat ergens in een smerige steeg lag. Mensen met afschuwelijke open wonden en aangetaste ledematen.

Dat de "War on Drugs" geen succes was komt misschien ook wel omdat het niet hard genoeg is aangepakt. En het gegeven dat je met landen te maken hebt die vaak van hoog tot laag totaal corrupt zijn.

Maar ik blijf erbij dat toegeven aan de georganiseerde misdaad de ondergang van een 'normale' samenleving betekent.

De volgende stap is dan het opheffen van het verbod op wapens. Want iedereen die vandaag een wapen wil hebben heeft morgen een wapen. Mits je er een beetje moeite voor doet en de weggetjes weet. Dus ook maar vrij geven...

En nee, ik heb ook geen pasklare oplossing. Anders had ik wel een andere baan gehad. Maar toegeven aan de misdaad is in mijn ogen zeker geen oplossing...

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 5173
Za Okt 02, 2021 10:53 am Reageer met quote

Tympaan schreef:
Iets is legaal of het is niet legaal. Er bestaat geen tussenweg. Ik geloof best dat morfine en antibiotica alleen op doktersrecept verkrijgbaar zijn. Dat zal waarschijnlijk wel voor meerdere medicijnen gelden.

Anderzijds willen en moeten die gebruikers die troep hebben en als ze eerst moeite moeten doen om een arts te raadplegen die het - mag ik aannemen - ten sterkste zal afraden, zullen ze waarschijnlijk toch weer liever naar hun 'vertrouwde' dealer gaan. Is misschien duurder maar stelt geen lastige vragen...

Legalisering is in mijn ogen capitulatie. Een teken dat men de georganiseerde misdaad niet meer de baas is.

En dat vind ik best wel een griezelige ontwikkeling...

Ik zal misschien veel herhalen van wat Kees met veel meer kennis van zaken hierboven al zegt, maar cocaïne zien als een zwaar vergif lijkt me onzin.

Maar zelfs als iemand daarin mee zou gaan, is dat dan niet een reden temeer om tot legalisatie over te gaan, waarbij zoals dat bij tabak nu het geval is, mensen bij iedere aankoop stevig gewaarschuwd worden door info op de verpakking.
We weten dat cocaïne een van de meest gewilde hard-drugs is.
Het wordt onder meer door politici en mensen in de amusementssector veelvuldig gebruikt. Wanneer het waar is dat het een dodelijk gif is, waarom wordt er dan nooit voor gewaarschuwd? En waarom horen we nooit van dodelijke slachtoffers binnen die groep die zich zo gretig van dat goedje bedient? Gordon, Rebel, Baudet, Hazes, enz
Zo verschrikkelijk giftig zal het dus niet zijn

Maar gezond is het niet. Dat zal zeker. Maar wat krijgen we hier aan voorlichting over?
Wat cocaine aangaat, de meest gebruikte drug nogmaals: helemaal niets. Geen waarschuwingen, geen voorlichting over de gevolgen van het gebruik ervan op de lange termijn, geen voorlichting over het sterk verslavende karakter ervan...helemaal niets

En er gaan miljarden om in de handel ervan, en vele miljoenen in de 'bestrijding' van die handel.
De laatste jaren, wordt er af en toe een klein beetje op gewezen dat de gebruiker medeverantwoordelijk voor de criminaliteit binnen en door toedoen van die zo uitbundig bloeiende sector door afnemer te zijn van die verboden drug.
Quote:
Analyse rioolwater: stad snuift 3,5 kilo coke per dag
Per dag wordt in Amsterdam gemiddeld een kleine 3,5 kilo cocaïne gebruikt en het slikken van xtc is weer verder toegenomen. Dat blijkt uit analyse van het rioolwater.

https://www.parool.nl/nieuws/analyse-rioolwater-stad-snuift-3-5-kilo-coke-per-dag~bd2114e5/
(De kiloprijs voor cocaïne ligt in Nederland nu rond de 42.000 euro)

Maar er wordt helemaal niet gewaarschuwd voor de gezondheidsrisico's die dat gebruik met zich meebrengt. (zouden die wel meevallen misschien?)

Laten we daar in ieder geval eens mee beginnen. Met voorlichting dus, en liefst een beetje pittig zoals men dat met tabak is gaan doen. TV spotjes (sire, bestaat dat nog?) waarin we weggevreten neustussenschotjes zien tgv het gesnuif enzo
Dat zou een begin kunnen zijn van een echt serieuze aanpak

Dat zou volledige legalisatie dan nog minder in de weg staan.

Laat voorbeelden zien van levens die naar de knoppen zijn gegaan, dagelijks, bestook mensen daarmee, op tv maar ook op het internet. Stop daar eens wat miljoenen in

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent

Laatst aangepast door NicolaasP op Za Okt 02, 2021 1:02 pm, in totaal 3 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Za Okt 02, 2021 11:15 am Reageer met quote

NicolaasP schreef:

Zullen we daar eens mee beginnen? Met voorlichting dus, en liefst een beetje pittig zoals men dat met tabak is gaan doen. TV spotjes (sire, bestaat dat nog?) waarin we weggevreten neustussenschotjes zien tgv het gesnuif enzo
Dat zou een begin kunnen zijn van een echt serieuze aanpak

Tegen volledige legalisatie zou dan nog minder in de weg staan

Daar ben ik helemaal voorstander van. Goede, duidelijke en indringende voorlichting is altijd het beste. En vaak herhalen. dat schijnt bij reclame ook te werken.
Laten zien dat het helemaal niet stoer en 'cool' is om drugs te gebruiken, maar dat het enkel maar stompzinnig is om jezelf te vergiftigen om wille van een beetje vertier..

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3236
Za Okt 02, 2021 12:48 pm Reageer met quote

Quote:
De negen terreurverdachten die vorige week donderdag in Eindhoven werden opgepakt, wilden mogelijk een aanslag plegen op demissionair premier Rutte, Geert Wilders en Thierry Baudet.
Volgens de krant nemen politie en het OM de dreiging uiterst serieus. Het is niet duidelijk in welk stadium de planning van de aanslag was, maar de krant meldt wel dat de dreiging leidt tot extra veiligheidsmaatregelen.

https://nos.nl/artikel/2400007-terreurverdachten-eindhoven-hadden-rutte-wilders-en-baudet-in-vizier

Het begint erop te lijken dat (mogelijk) politici een nieuwe potentiële doelgroep voor misdadigers vormen.
Criminelen in Nederland lijken zich steeds meer onaantastbaar te voelen, een heel grootgevaar voor onze democratie.

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3236
Za Okt 02, 2021 1:07 pm Reageer met quote

De criminaliteit is allang geen onderwereld meer, het is overal door gespijpeld in de bovenwereld.
Van schooljongens tot autohandelaren en vastgoedmakelaars, ze spelen allemaal een rol en verdienen er aan.
Probleem is natuurlijk dat de "breinen", de werkelijke grote jongens buiten schot blijven, al moet ik zeggen dat hier de laatste jaren wel verandering in is gekomen.

Probleem is natuurlijk het geld dat velen lokt tot de criminaliteit (afgezien van bedreiging en afpersing), van jong tot oud, maar vooral jongeren laten zich makkelijk verleiden door geld en als je er eenmaal in zit is de weg terug naar een legaal inkomen (wat meestal vele malen minder is) zo gemakkelijk nog niet.

Geld is dus de hoofdmoot en dus daar moet de bestrijding op gericht zijn, hoe snijdt je die stroom af.
Ik ga hier mijn standpunten niet herhalen, heb ik in ander topic al eens gedaan, maar dat pleit enorm voor legalisering (waarbij ik wel wil opmerken dat ik vooral buiten de financiële reden voor legalisering ben).

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 873
Zo Okt 10, 2021 12:04 am Reageer met quote

je leest het maar weer, de mocromafia, kan ondank de zwaar bewaakte inrichting toch maar mooi doen en laten wat ze wil.
Dit keer via een neef die advocaat is, en Taghi alle informatie verschaft die hij wil en hem zijn criminele activiteiten gewoon laat voortzetten.

De naw gegevens van het personeel worden verzameld zodat ze afgeperst/bedreigd/omgekocht kunnen worden.
Het zal niet lang meer duren voor er ernstige ongelukken zullen gebeuren.

en wij maar blijven vasthouden aan ons morele fatsoen.

Tympaan

Superlid
Superlid
Zo Okt 10, 2021 10:47 am Reageer met quote

Het ging al fout toen de gevangenissen veranderd werden in een soort staatshotels waar je vooruit moet boeken om er in te komen, compleet met recreatieruimtes en sexkamers..

Maar ja, stel je voor dat je de crimineel eens per ongeluk op z'n tere zieltje zou trappen of dat je hem ook maar een haar zou krenken..

Bij zulke lieden hoort geen soft gedoe...

Keesvi

Superlid
Superlid
Ma Okt 11, 2021 2:18 am Reageer met quote

Tympaan schreef:
Het ging al fout toen de gevangenissen veranderd werden in een soort staatshotels waar je vooruit moet boeken om er in te komen, compleet met recreatieruimtes en sexkamers..

Logeren op staatskosten, heette dat toch altijd? CenterParcs verbleekt erbij, dat heeft toch meer weg van een strafkamp. Je vakantietip is natuurlijk uiterst welkom in deze dure tijd, zeker voor senioren met een bescheiden pensioentje. Heb je wat adviezen om aan een voucher voor zo'n luxe accommodatie te komen? Want als je niet uitkijkt dan word je afgescheept met een taakstraf waardoor je ettelijke weekends staat te schoffelen in het zweet des aanschijns...

Tympaan

Superlid
Superlid
Ma Okt 11, 2021 10:13 am Reageer met quote

ik denk dat je best zelf wel in staat bent om aan wat informatie te komen over hoe je je vakantie in zo'n modern fris staatshotel kan doorbrengen. Boek wel ver vooruit want zo gemakkelijk kom je daarvoor niet in aanmerking.

En wat dat harken betreft, dat hoeft alleen maar als het mooi weer is en als er harken genoeg zijn. Zweten zal je niet want er zijn voldoend begeleiders die je vriendelijk gaan vertellen hoe te harken. Vooral niet te snel en zeker niet te lang...

Veel plezier in een van Zijne Majesteits Staatshotels.

Keesvi

Superlid
Superlid
Ma Okt 11, 2021 11:16 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
ik denk dat je best zelf wel in staat bent om aan wat informatie te komen over hoe je je vakantie in zo'n modern fris staatshotel kan doorbrengen.

O nee, ik ben absoluut geen deskundige op dat gebied. Gezien jouw stelligheid over dit hotelsysteem heb jij je er veel meer in verdiept. Gedurende die blauwe maandag dat ik er als zorgverlener rondgelopen heb hoorde ik beweren dat die luxe oorden vooral scholing bieden aan leergierige criminelen om beter beslagen ten ijs te komen als ze het pand weer verlaten. Ze hebben dan talloze tips opgedaan om hun vak beter uit te oefenen en de kans te vergroten (lees pakkans verkleinen) om zelf luxe oorden uit te kiezen voor hun verblijf in plaats van dat die door de rechter worden toegewezen. Maar dat zal wel roddelpraat zijn om ze toch aan het schoffelen te zetten. Ze zouden daardoor hun baan eens kunnen behouden, hun gezinsleven in stand houden en zodoende de kans dramatisch te verkleinen om weer de fout in te gaan. Dat kan natuurlijk niet! Ze moeten naast hun verblijf in dat luxe oord tot de eeuwigheid worden voorbestemd, zonder last van een werkgever, gezin of eerlijk inkomen, ja, tot de zaligmakende rand van de samenleving te worden veroordeeld! Maar goed, ik draaf door. Vertel meer over deze hemel op Aarde!

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Okt 12, 2021 10:48 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
...dat die luxe oorden vooral scholing bieden aan leergierige criminelen om beter beslagen ten ijs te komen als ze het pand weer verlaten. Ze hebben dan talloze tips opgedaan om hun vak beter uit te oefenen en de kans te vergroten (lees pakkans verkleinen) om zelf luxe oorden uit te kiezen voor hun verblijf...

Zie hoe goed het leven is als crimineel...

Je krijgt niet alleen een mooie kamer en goede maaltijden tijdens je verblijf, maar er word je ook nog eens een cursus aangeboden zodat je je misdadig beroep ook nog eens op een professionele manier kan uitoefenen. Wat wil je als rechtgeaarde boef nog meer?
Natuurlijk mag je niet te lang verblijven in deze schitterende accommodaties. Even bijkomen van de beslommeringen als misdadiger en dan weer met frisse energie verder. Er moet tenslotte ook nog gewerkt worden..

Het is dus niet zo vreemd dat het misdadigersgilde exponentieel groeit. Er word je niets in de weg gelegd, je bent heer en meester en er valt nog genoeg te jatten, beroven en moorden bij het klootjesvolk dat zich de luxe van het bestaan als crimineel niet kan veroorloven...

Quote:
Vertel meer over deze hemel op Aarde!

Jouw beurt weer..

Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats reactie