Nieuwe hepatitis variant?
Gezondheid & zorg
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende Plaats reactie

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 2263
Za Apr 16, 2022 4:52 pm Reageer met quote

Nieuwe hepatitis variant opgedoken (niet verwant aan de bekende hepatitis varianten) waar tot nu toe vooral in het VK en Schotland kinderen ernstig ziek van worden.

Een mogelijk verband met het coronavirus of met een adenovirus wordt nog onderzocht.
(Geen verband met coronavaccins, ongevaccineerde kinderen)

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
20 jaar geleden: 371 ppm, 10 jaar geleden: 393 ppm, nu: 418 ppm.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5834
Za Apr 16, 2022 5:08 pm Reageer met quote

Ik heb het ook gelezen. De getallen zijn nog te laag om een direct verband te vermoeden tussen corona-besmetting en deze nieuwe hepatitisvariant, maar het is opmerkelijk en alarmerend genoeg om nader te onderzoeken.
Naast 40.000 coronadoden in Nederland en de nog eens tienduizenden die lijden onder long covid zou dit het volgende bewijs zijn van het gevaar van een covid-19 besmetting. Nu maar hopen dat er geen verband is.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 2263
Za Apr 16, 2022 5:53 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Nu maar hopen dat er geen verband is.

Ja, en alarmerend vooral omdat het jonge kinderen betreft, die van die nieuwe hepatitis variant zo ziek zijn geworden.

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
20 jaar geleden: 371 ppm, 10 jaar geleden: 393 ppm, nu: 418 ppm.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Za Apr 16, 2022 7:04 pm Reageer met quote

barth. schreef:
WillemijnF schreef:

Ja, en alarmerend vooral omdat het jonge kinderen betreft, die van die nieuwe hepatitis variant zo ziek zijn geworden.

Ja tussen de 11 maanden en 5 jaar las ik, allen besmet geweest met het coronavirus of een adenovirus en geen van hen was gevaccineerd.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

An58.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 527
Zo Apr 17, 2022 11:12 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:
barth. schreef:
WillemijnF schreef:

Ja tussen de 11 maanden en 5 jaar las ik, allen besmet geweest met het coronavirus of een adenovirus en geen van hen was gevaccineerd.

Ze zijn niet allemaal besmet geweest met het coronavirus. Sommige werd gezegd, zie link:
https://nos.nl/artikel/2425319-who-tientallen-gevallen-van-acute-hepatitis-bij-jonge-kinderen-in-vk

En waar lees je dat ze niet gevaccineerd waren? Misschien niet tegen HepatitisB want daar kunnen kinderen nu tegen ingeend worden.

Zou me niks verwonderen als het weer één van de bijwerkingen is van het coronavaccin.
Het is ook te absurd kinderen te vaccineren tegen corona, terwijl kinderen een goed natuurlijk immuunsysteem hebben en veelal weinig last van corona.

Maar voorlopig zal het wel weer in de doofpot komen te zitten. Maar uiteindelijk kunnen ze de gevolgen niet meer ontkennen.

In Australlie Queensland komen nu 40% meer hartaanvallen voor. Hoe zal het toch allemaal komen?

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6068
Zo Apr 17, 2022 11:19 am Reageer met quote

Quote:
In Australlie Queensland komen nu 40% meer hartaanvallen voor

Graag een bron An
Overigens is het bekend dat corona-besmetting vooral een verhoogd risico geeft op hartaandoeningen:

Quote:
De klachten die je door corona aan je longen en luchtwegen kunt krijgen, hebben invloed op het hart. Denk aan hoesten, kortademigheid en een longontsteking. Het hart moet daarbij harder werken om het zuurstofrijke bloed door het lichaam te pompen. Daarnaast kan een virus in het hart terechtkomen, waardoor de hartspier ontstoken kan raken.

https://coronaplein.nu/informatie/effect-van-corona/wat-doet-corona-met-je-hart

Quote:
In het Verenigd Koninkrijk is volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) bij tientallen kinderen acute hepatitis vastgesteld zonder duidelijke reden. Laboratoriumonderzoek heeft uitgewezen dat de leverontsteking bij de jonge patiëntjes niet is veroorzaakt door een van de hepatitisvirussen (A, B, C, D, E). Wel bleken ze besmet met corona of een adenovirus, een regulier verkoudheidsvirus. Of die inderdaad de oorzaak zijn geweest van het ziektebeeld, is nog onduidelijk.

https://www.ad.nl/wetenschap/who-mogelijk-verband-tussen-corona-en-hepatitis-bij-kinderen~a84ea436/

het gaat om nog erg jonge kinderen, nogal vanzelfsprekend niet gevaccineerd dus

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

An58.1

Stamgast
Stamgast
Zo Apr 17, 2022 11:28 am Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Quote:
In Australlie Queensland komen nu 40% meer hartaanvallen voor

Graag een bron An
Overigens is het bekend dat corona-besmetting vooral een verhoogd risico geeft op hartaandoeningen:

Quote:
De klachten die je door corona aan je longen en luchtwegen kunt krijgen, hebben invloed op het hart. Denk aan hoesten, kortademigheid en een longontsteking. Het hart moet daarbij harder werken om het zuurstofrijke bloed door het lichaam te pompen. Daarnaast kan een virus in het hart terechtkomen, waardoor de hartspier ontstoken kan raken.

https://coronaplein.nu/informatie/effect-van-corona/wat-doet-corona-met-je-hart

Quote:
In het Verenigd Koninkrijk is volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) bij tientallen kinderen acute hepatitis vastgesteld zonder duidelijke reden. Laboratoriumonderzoek heeft uitgewezen dat de leverontsteking bij de jonge patiëntjes niet is veroorzaakt door een van de hepatitisvirussen (A, B, C, D, E). Wel bleken ze besmet met corona of een adenovirus, een regulier verkoudheidsvirus. Of die inderdaad de oorzaak zijn geweest van het ziektebeeld, is nog onduidelijk.

https://www.ad.nl/wetenschap/who-mogelijk-verband-tussen-corona-en-hepatitis-bij-kinderen~a84ea436/

het gaat om nog erg jonge kinderen, nogal vanzelfsprekend niet gevaccineerd dus

Hier is de link met video van de Australiese Minister van Gezondheid:

https://t.me/leefbewustnederland/1720?ck_subscriber_id=1502581621

WillemijnF

Superlid
Superlid
Zo Apr 17, 2022 11:29 am Reageer met quote

An58 schreef:
WillemijnF schreef:
barth. schreef:
WillemijnF schreef:

Ze zijn niet allemaal besmet geweest met het coronavirus. Sommige werd gezegd, zie link:
https://nos.nl/artikel/2425319-who-tientallen-gevallen-van-acute-hepatitis-bij-jonge-kinderen-in-vk

En waar lees je dat ze niet gevaccineerd waren? Misschien niet tegen HepatitisB want daar kunnen kinderen nu tegen ingeend worden.

Zou me niks verwonderen als het weer één van de bijwerkingen is van het coronavaccin.
Het is ook te absurd kinderen te vaccineren tegen corona, terwijl kinderen een goed natuurlijk immuunsysteem hebben en veelal weinig last van corona.

Maar voorlopig zal het wel weer in de doofpot komen te zitten. Maar uiteindelijk kunnen ze de gevolgen niet meer ontkennen.

In Australlie Queensland komen nu 40% meer hartaanvallen voor. Hoe zal het toch allemaal komen?

Hier lees je dat geen van de kinderen gevaccineerd was.
Bovendien zegt niemand dat ze allemaal besmet zijn geweest met corona, maar dat ze allen besmet zijn geweest met corona of een adenovirus.
WHO: mogelijk verband tussen corona en hepatitis bij kinderen
Er is geen enkele link met een van de coronavaccins, geen enkele van de bevestigde gevallen kreeg zo’n vaccin.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Zo Apr 17, 2022 11:37 am Reageer met quote

An58 schreef:

Ja, ze weet het niet hè? Er ongetwijfeld heb jij een link naar blckbx waar jij je nieuwtje hebt opgepikt inclusief verdachtmakingen richting vaccinaties.
Wedden? ( Doe maar niet, je bent zo'n slechte verliezer Laughing)

An58.1

Stamgast
Stamgast
Zo Apr 17, 2022 12:07 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
An58 schreef:

Ja, ze weet het niet hè? Er ongetwijfeld heb jij een link naar blckbx waar jij je nieuwtje hebt opgepikt inclusief verdachtmakingen richting vaccinaties.

Nee, natuurlijk weet zij het niet, ook zij zit in een regering, maar vreemd vindt ze het wel.
Och Willemijn, ja jij weet alles beter toch. Dus ik neem aan dat je ook weet wat de oorzaak hiervan is. Jij als allesweter moet toch wel ergens een linkje kunnen vinden wat dit verklaard.
Jij denkt overal verstand van te hebben, maar je alleen richten op de MSM geeft geen volledig beeld. Propaganda van onze regering, maar ach we zullen zien wat er in de toekomst allemaal aan het licht komt.
Toch wel eng en angstig he als je niet weet wat het vaccin allemaal kan veroorzaken in je lichaam, want je hebt er geen vat op. Mijn lichaam functioneert prima zonder vaccin.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Zo Apr 17, 2022 12:08 pm Reageer met quote

An58 schreef:
WillemijnF schreef:
An58 schreef:

Nee, natuurlijk weet zij het niet, ook zij zit in een regering, maar vreemd vindt ze het wel.
Och Willemijn, ja jij weet alles beter toch. Dus ik neem aan dat je ook weet wat de oorzaak hiervan is. Jij als allesweter moet toch wel ergens een linkje kunnen vinden wat dit verklaard.
Jij denkt overal verstand van te hebben, maar je alleen richten op de MSM geeft geen volledig beeld. Propaganda van onze regering, maar ach we zullen zien wat er in de toekomst allemaal aan het licht komt.
Toch wel eng en angstig he als je niet weet wat het vaccin allemaal kan veroorzaken in je lichaam, want je hebt er geen vat op. Mijn lichaam functioneert prima zonder vaccin.

Ja,je lichaam misschien wel...

LuciaT.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 64
Zo Apr 17, 2022 12:10 pm Reageer met quote

[quote="WillemijnF". Mijn lichaam functioneert prima zonder vaccin.[/quote]
Ja,je lichaam misschien wel...[/quote]

Hoe diep kun je zinken Shocked

WillemijnF

Superlid
Superlid
Zo Apr 17, 2022 12:15 pm Reageer met quote

LuciaT schreef:
[quote="WillemijnF". Mijn lichaam functioneert prima zonder vaccin.

Ja,je lichaam misschien wel...[/quote]

Hoe diep kun je zinken Shocked[/quote]

Nou, inderdaad..

NicolaasP

Superlid
Superlid
Zo Apr 17, 2022 12:16 pm Reageer met quote

De stijging van het aantal hartfalen in Australië zal zeker (ook) aan covid-besmetting toegekend moeten worden, dus An, ik weet niet hoe het met jouw hart gesteld is...het kan nog hoor, inenten...

https://www.heartfoundation.org.au/covid-19/covid-19-and-heart-disease-risks

Quote:
Uit een ander recent onderzoek in Amerika komt naar voren dat mensen die corona hebben gehad na een maand tot een jaar meer hebben kans een hart- of vaatziekte te ontwikkelen. Dit risico was vooral hoger als ze door een coronabesmetting in het ziekenhuis of op een intensive care waren beland.

hartstichting.nl/nieuws/is-coronavirus-reden-tot-zorg-voor-hartpatienten

Roman Kent

Laatst aangepast door NicolaasP op Zo Apr 17, 2022 12:20 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

LuciaT.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 64
Zo Apr 17, 2022 12:17 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
LuciaT schreef:

Hoe diep kun je zinken Shocked[/quote]

Nou, inderdaad..[/quote]

Ik heb het over jouw gif en venijn naar An dat je hier tentoonspreidt.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Zo Apr 17, 2022 12:25 pm Reageer met quote

LuciaT schreef:
WillemijnF schreef:
LuciaT schreef:

Hoe diep kun je zinken Shocked

Nou, inderdaad..[/quote]

Ik heb het over jouw gif en venijn naar An dat je hier tentoonspreidt.[/quote]
Dat weet ik. En ik meen het ook nog. Ik zal me blijven verzetten tegen mensen die 50plusser gebruiken om theorieën te verspreiden die hun grond vinden in diep donkerbruine kringen. Ooit zou jij je daartegen ook verzetten, nu verdedig je het. Jouw keuze, maar ik neem geen letter terug.
En verder blijf ik on topic. Als je me in persoon wat te melden hebt nodig ik je uit dat in mijn PB te doen. Ik laat niet het zoveelste topic verzieken door het over An58 te hebben. Ze krijgt al veel te veel aandacht.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Zo Apr 17, 2022 12:26 pm Reageer met quote

Ik denk niet dat je het als gif of venijn moet verstaan wanneer iemand concludeert dat An geestelijk gezien nogal in de war lijkt, zoals ook nu in dit topic weer door het gestegen aantal hartfalen in Australië toe te kennen aan corona-vaccinaties in plaats van corona-besmetting wat veel meer voor de hand ligt daar die connectie inmiddels heel duidelijk is vastgesteld en de door An gesuggereerde connectie een hoogst zeldzame is die zich bovendien alleen bij Jansen (meen ik) als grote zeldzaamheid nogmaals, voordeed.
An legt verbanden die er niet zijn. En wil niet de verbanden zien die er wel zijn.

Roman Kent

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3852
Zo Apr 17, 2022 12:43 pm Reageer met quote

Quote:
Wel zien ze een sterke stijging in infecties met adenovirussen, dat zijn virussen die luchtweginfecties veroorzaken. Er zijn tientallen soorten adenovirussen, de meeste gaan gepaard met symptomen van een verkoudheid, koorts en een pijnlijke keel. Maar sommige varianten leiden tot andere problemen, zoals maag- en darmontstekingen. Adenovirussen zijn eerder al gelinkt aan hepatitis bij kinderen, maar dan voornamelijk bij kinderen met een verzwakt immuunsysteem.

De kinderen in de Verenigde Staten testten allemaal positief op een adenovirus. Van de kinderen die in Europa ziek werden, testten er sommige positief op een adenovirus, andere op het coronavirus.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/04/16/who-onderzoekt-hepatitis-bij-kinderen/

Adenovirus variant lijkt dus de meest waarschijnlijke oorzaak.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Zo Apr 17, 2022 12:53 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Quote:
Wel zien ze een sterke stijging in infecties met adenovirussen, dat zijn virussen die luchtweginfecties veroorzaken. Er zijn tientallen soorten adenovirussen, de meeste gaan gepaard met symptomen van een verkoudheid, koorts en een pijnlijke keel. Maar sommige varianten leiden tot andere problemen, zoals maag- en darmontstekingen. Adenovirussen zijn eerder al gelinkt aan hepatitis bij kinderen, maar dan voornamelijk bij kinderen met een verzwakt immuunsysteem.

De kinderen in de Verenigde Staten testten allemaal positief op een adenovirus. Van de kinderen die in Europa ziek werden, testten er sommige positief op een adenovirus, andere op het coronavirus.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/04/16/who-onderzoekt-hepatitis-bij-kinderen/

Adenovirus variant lijkt dus de meest waarschijnlijke oorzaak.

Er wordt nog grondig onderzoek gedaan, dus hopelijk is er snel duidelijkheid welk virus verantwoordelijk is.

An58.1

Stamgast
Stamgast
Zo Apr 17, 2022 3:59 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Ik denk niet dat je het als gif of venijn moet verstaan wanneer iemand concludeert dat An geestelijk gezien nogal in de war lijkt, zoals ook nu in dit topic weer door het gestegen aantal hartfalen in Australië toe te kennen aan corona-vaccinaties in plaats van corona-besmetting wat veel meer voor de hand ligt daar die connectie inmiddels heel duidelijk is vastgesteld en de door An gesuggereerde connectie een hoogst zeldzame is die zich bovendien alleen bij Jansen (meen ik) als grote zeldzaamheid nogmaals, voordeed.
An legt verbanden die er niet zijn. En wil niet de verbanden zien die er wel zijn.

Dit is de lijst van klachten bij Covid. RIVM lijst.

Wat zijn de symptomen van COVID-19?
De meest voorkomende klachten bij COVID-19:

Verkoudheidsklachten (zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn)
Hoesten
Benauwdheid
Verhoging of koorts
Plotseling verlies van reuk en/of smaak (zonder neusverstopping)
Minder voorkomende klachten:

Vermoeidheid
Algehele pijnklachten
Hoofdpijn
Oogpijn
Spierpijn
Duizeligheid
Prikkelbaarheid/verwardheid
Buikpijn
Afvallen/verlies van eetlust
Diarree
Overgeven / misselijkheid
Oogontsteking
Verschillende huidafwijkingen
Zich niet lekker voelen

En dit is op de langere termijn: RIVM

Wat zijn de klachten bij Long COVID?
Mensen met Long COVID hebben klachten zoals vermoeidheid, kortademigheid, pijn op de borst, spierpijn, hoofdpijn, hartkloppingen, aanhoudende verhoging, langdurig verlies van reukvermogen, of kampen met een depressie of vergeetachtigheid. Dat laatste wordt vaak ‘brain fog’ genoemd. Sommige van die klachten blijven lang bestaan, maar de ernst ervan kan wel afnemen in de loop van de tijd.

Dus ik zie hier geen hartaanvallen en zeker niet de hoeveelheid zoals hier aangegeven.

Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats reactie