BN'ers in het ziekenhuis
Gezondheid & zorg
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 15, 16, 17  Volgende Plaats reactie

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10802
Ma Mei 16, 2022 4:31 pm Reageer met quote

An schreef toch duidelijk in vette letters dat ze wilde dat je haar met rust laat en geen commentaar meer wenst van jou.

En toch het lef hebben om alsnog te reageren, dat noemen ze tegenwoordig toch grensoverschrijdend gedrag als iemand het duidelijk aangeeft en je alsnog doorzeurt ?

Maar jij en je medekornuiten zullen het wel weer anders zien.

In ieder geval kom je voor mij nooit meer geloofwaardig over, dat heb je alvast ermee gewonnen Very Happy

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

lucia51

Stamgast
Stamgast
Antw.: 639
Ma Mei 16, 2022 4:55 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Het sentiment van je medeforummer proberen te bespelen met je overleden man

Quote:
En dan heb ik het nog niet over mijn overleden man, die mij als enige het allerbeste kende en weet hoe ik was en ben, ik vraag me dan af als hij dit ziet hoe hij zich voelt.

dat vind ik pas vies

Het durven stellen dat An het sentiment van medeforummers op deze wijze bespeelt, is zó laag!

Nicolaas, heb je dan helemaal geen greintje gevoel in je bast?
Het is al lang duidelijk dat je An liever ziet verdwijnen van het forum, maar dat je zó laag kan zinken omdat voor elkaar te kunnen krijgen vervult me met walging.

Loezie

Superlid
Superlid
Antw.: 41708
Ma Mei 16, 2022 5:01 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Het laat zich nu eenmaal goed voorstellen dat zo'n tragisch gebeuren als het verlies van de partner iemand met een nogal prikkelbaar karakter nog wat extra prikkelbaar maakt. Het moet toch ergens vandaan komen, die enorme woede-uitbarstingen naar iedereen toe? Ik denk dat je daar maar beter eens over kan praten An.

Ben je dit vergeten Klaas, hier heb je meerdere mensen pijn mee gedaan.

Achter de wolken schijnt de zon

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 499
Ma Mei 16, 2022 11:37 pm Reageer met quote

Loezie schreef:
NicolaasP schreef:
Het laat zich nu eenmaal goed voorstellen dat zo'n tragisch gebeuren als het verlies van de partner iemand met een nogal prikkelbaar karakter nog wat extra prikkelbaar maakt. Het moet toch ergens vandaan komen, die enorme woede-uitbarstingen naar iedereen toe? Ik denk dat je daar maar beter eens over kan praten An.

Elke bijdrage van een forumlid wordt bewust of onbewust gelezen tegen de achtergrond van het beeld dat hij of zij in de loop van de tijd bij de lezer opgeroepen heeft. Met als gevolg dat vaak gereageerd wordt in de trant van: "daar heb je hem/haar weer".
Soms sluit een bijdrage echter helemaal niet aan bij de beeldvorming en komt als een verrassing: "dat had ik niet zo van dit forumlid verwacht".
De tekst van Nicolaas die Louzie hierboven aanhaalt, heb ik geprobeerd te lezen los van de wrevel die eerder ontstaan was tussen Nicolaas en An.
Dan vind ik dat Nicolaas (i.t.t. Louzie) zich vanuit betrokkenheid en bezorgdheid juist empathisch toont naar An.
Martinus Nijhoff schreef al: "Lees maar, er staat niet wat er staat".

Dat zou een aanmoediging kunnen zijn niet te vlug te denken dat je al zeker weet hoe iets bedoeld is.

An58.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 527
Di Mei 17, 2022 12:19 am Reageer met quote

virgo schreef:
Loezie schreef:
NicolaasP schreef:

Elke bijdrage van een forumlid wordt bewust of onbewust gelezen tegen de achtergrond van het beeld dat hij of zij in de loop van de tijd bij de lezer opgeroepen heeft. Met als gevolg dat vaak gereageerd wordt in de trant van: "daar heb je hem/haar weer".
Soms sluit een bijdrage echter helemaal niet aan bij de beeldvorming en komt als een verrassing: "dat had ik niet zo van dit forumlid verwacht".
De tekst van Nicolaas die Louzie hierboven aanhaalt, heb ik geprobeerd te lezen los van de wrevel die eerder ontstaan was tussen Nicolaas en An.
Dan vind ik dat Nicolaas (i.t.t. Louzie) zich vanuit betrokkenheid en bezorgdheid juist empathisch toont naar An.
Martinus Nijhoff schreef al: "Lees maar, er staat niet wat er staat".

Dat zou een aanmoediging kunnen zijn niet te vlug te denken dat je al zeker weet hoe iets bedoeld is.

Dit vind jij empathisch wat hij schrijft? Hij schrijft iemand met een prikkelbaar karakter nog wat extra prikkelbaar maakt? het moet toch ergens vandaan komen die enorme woede-uitbarstingen naar iedereen toe? Ik denk dat je er maar beter eens over kan praten An?

Na alles wat het clubje van hem naar mij heeft gedaan aan leugens over mij verspreiden, aannames, scheldpartijen, uitlokken keer op keer, duidelijk dat zij mij van de site willen en dan vind jij dat hij empathisch is. De hele groep mensen heb ik vanaf dag 1 over me heen gehad en dit was de limit. Ik word hier door dat clubje stelselmatig gedemoniseerd.

En heb jij zijn laatste zin ook gelezen? Het sentiment van je medeforummer te bespelen met je overleden man, dat is pas vies.
Eeeeeeerg empathisch toch dat hij zo over me denkt.

Jij haalt nu net als hem alles uit zijn context. Je kijkt niet wat er daarvoor gebeurd is, hoe ze me daar in die topic vreselijk benaderd hebben, mij op allerlei manieren in een zeer kwaad daglicht hebben geplaatst en daar reageerde ik op met als laatste zin:

Hier kan je lezen waar deze zin uit komt, na weer een vreselijk commentaar van Willemijn: Dit is wat ik schreef kan je ook zien waar ik allemaal voor uit ben gemaakt.

Ja, Willemijn alles wat jullie tegen me zeggen, de ene opmerking na de andere heb ik over mezelf afgeroepen? Ik ben een vreselijk ellendig mens die andere alleen maar kwaad wil doen. Ik ben een wappie, ik ben een anti-vaxxer, ik ben een landverrader, ik ben een narcist, ik ben een nazi, ik ben een complotdenker, ik ben een bedreiging voor de mensheid, ik ben een viswijf, ik ben van FvD, Thierry Baudet aanhanger, Poetinlover, dat zijn even de dingen die ik hier over me heen gekregen heb en ik zal er zeker nog wat vergeten zijn en natuurlijk heb ik dat allemaal over mezelf afgeroepen. Ik ben een verschrikking, toch?

Ook erg fijn dat je daarmee ook mijn familie onderuithaalt, die in het verzet hebben gezeten in WWII en Joodse mensen in huis hebben gehaald en Joodse mensen hebben beschermd met gevaar voor eigen leven. Dus dank je en anderen hier dat jullie niet alleen nu mijn naam bezoedeld hebben maar ook nog eens een keer mijn familieleden die niet meer leven, want zij hebben hun normen en waarden aan mij doorgegeven.

En dan heb ik het nog niet over mijn overleden man, die mij als enige het allerbeste kende en weet hoe ik was en ben, ik vraag me dan af als hij dit ziet hoe hij zich voelt.

Dat schreef ik en nu heeft hij alleen de laatste zin gebruikt, chic he, om zijn gelijk te halen.
Dus Virgo oordeel niet te snel en inderdaad lees maar er stond niet wat er staat. Jij gaat mee in zijn verhaal die hij naar eigen hand heeft gezet.

Laatst aangepast door An58.1 op Di Mei 17, 2022 10:08 am, in totaal 1 keer bewerkt

nandes57

Superlid
Superlid
Antw.: 1173
Di Mei 17, 2022 12:28 am Reageer met quote

Het lijkt me verstandig dat iedereen maar eens een tijdje, 4 weken zijn mond houd en nergens mee op reageert.

het weer werkt mee, ga de tuin in doe wat zinnigs maar wees hier stil is mijn voorstel.

An58.1

Stamgast
Stamgast
Di Mei 17, 2022 12:34 am Reageer met quote

Dank je Humor dat je grensoverschrijdend gedrag hier aanhaalt, want dat is het.

Dank je Trudie ook voor jouw begripvolle antwoord hier.

Dank je Loezie, ik weet dat niet alleen ik maar nog meer mensen hier pijnlijk geraakt zijn door al zijn opmerkingen, Je moet het eerst maar eens zelf meemaken wat jij en ik en meerdere hier op deze site hebben moeten meemaken met de ziekte van je partner en daardoor het overlijden en dan heb ik het niet alleen over kanker maar ook andere ziektes. En alles wat daarbij komt kijken aan zorgen, stress, nou ja moet ik het allemaal opnoemen. Dus dit heeft anderen ook heel erg geraakt en dat had niet mogen gebeuren, nooit en te nimmer.

An58.1

Stamgast
Stamgast
Di Mei 17, 2022 12:39 am Reageer met quote

nandes57 schreef:
Het lijkt me verstandig dat iedereen maar eens een tijdje, 4 weken zijn mond houd en nergens mee op reageert.

het weer werkt mee, ga de tuin in doe wat zinnigs maar wees hier stil is mijn voorstel.

Jij wilt mij de mond doen snoeren, Nandez, na dit? Er is mensen pijn gedaan, mij ook en dan houdt ik mijn mond niet.
Als je niets anders hierover te zeggen hebt, stel ik voor dat jij lekker de tuin in gaat en daar wat zinnigs doet, want hier doe je het namelijk niet.

nandes57

Superlid
Superlid
Di Mei 17, 2022 12:45 am Reageer met quote

An58 schreef:
nandes57 schreef:

Jij wilt mij de mond doen snoeren, Nandez, na dit? Er is mensen pijn gedaan, mij ook en dan houdt ik mijn mond niet.
Als je niets anders hierover te zeggen hebt, stel ik voor dat jij lekker de tuin in gaat en daar wat zinnigs doet, want hier doe je het namelijk niet.

ik snoer niemand de mond en iedereen moet lekker zelf weten wat hij of zij of het zelf doet maar op deze manier doorgaan heeft weinig zin.

ik hoop dat anderen hier wel wat mee doen.

zo en noe goa ik gruss maaien.
de groetn en hennig an

An58.1

Stamgast
Stamgast
Di Mei 17, 2022 12:48 am Reageer met quote

nandes57 schreef:
An58 schreef:
nandes57 schreef:

ik snoer niemand de mond en iedereen moet lekker zelf weten wat hij of zij of het zelf doet maar op deze manier doorgaan heeft weinig zin.

de groetn en hennig an

Jij bepaalt even dat op deze manier doorgaan weinig zin heeft? Als je het niet wilt lezen, ga dan inderdaad maar lekker het gras maaien in het donker, lijkt me zinnig.

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 499
Di Mei 17, 2022 12:49 am Reageer met quote

An58 schreef:
Dus Virgo oordeel niet te snel en inderdaad lees maar er stond niet wat er staat. Jij gaat mee in zijn verhaal die hij naar eigen hand heeft gezet.

Ik geef juist aan dat ik niet te snel oordeel.
Ook probeer ik te laten zien dat een tekst op de lezers verschillend overkomt en ook verschillend geinterpreteerd kan worden.
Mijn interpretatie hoeft dus niet de jouwe te zijn en die van jou niet die van mij. Het gaat er ook niet om welke interpretatie klopt. Beide staan gewoon naast elkaar. De lezer bepaalt zelf in welke hij zich het meest herkent of aan welke hij meer of minder gewicht toekent.
Iedereen bepaalt voor zichzelf welke betekenis hij geeft aan woorden. Elke tekst heeft meerdere betekenissen en er is nooit één betekenis de beste, met uitsluiting van alle andere.

An58.1

Stamgast
Stamgast
Di Mei 17, 2022 12:55 am Reageer met quote

virgo schreef:
An58 schreef:

Ik geef juist aan dat ik niet te snel oordeel.
Ook probeer ik te laten zien dat een tekst op de lezers verschillend overkomt en ook verschillend geinterpreteerd kan worden.
Mijn interpretatie hoeft dus niet de jouwe te zijn en die van jou niet die van mij. Het gaat er ook niet om welke interpretatie klopt. Beide staan gewoon naast elkaar. De lezer bepaalt zelf in welke hij zich het meest herkent of aan welke hij meer of minder gewicht toekent.
Iedereen bepaalt voor zichzelf welke betekenis hij geeft aan woorden. Elke tekst heeft meerdere betekenissen en er is nooit één betekenis de beste, met uitsluiting van alle andere.

Nee hoor je oordeelt niet, maar je vindt Nicholaas empathisch. Duidelijk.

nandes57

Superlid
Superlid
Di Mei 17, 2022 1:03 am Reageer met quote

An58 schreef:
nandes57 schreef:
An58 schreef:
nandes57 schreef:

de groetn en hennig an

Jij bepaalt even dat op deze manier doorgaan weinig zin heeft? Als je het niet wilt lezen, ga dan inderdaad maar lekker het gras maaien in het donker, lijkt me zinnig.

ik bepaal niks, trouwens wat heb jij gegeten vanavond?

Loezie

Superlid
Superlid
Do Mei 19, 2022 10:31 am Reageer met quote

Het was weer een mooie aflevering.

Voor de goede orde: die BNN-ers hebben 2 maanden
mee gelopen, dus niet 1 1/2 dagdeel en geen 200 euro per uur.
Dus zoveel verdienen ze niet want ze hadden zelf 2 maanden
geen inkomen.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5839
Do Mei 19, 2022 8:21 pm Reageer met quote

Loezie schreef:

geen inkomen.

Geloof je het zelf? In ieder geval zal die van der Plas gewoon haar salaris hebben ontvangen. Zij heeft het geld voor de serie aan een goed doel gegeven zegt ze.
3 dagdelen, niet 1 1/2..Voor jouw begrip een dagdeel is een halve dag, 4 uur dus. 12 uur per bn-er, x 4 dus = 48 uur opname, en dat smeren ze uit over het aantal afleveringen (6 of 7?). Ik weet niet hoelang zo'n uitzending duurt, maar als dat een uur is (meestal minder) halen ze dus 7 uur uitzending uit 48 uur opname.
En valt het je niet op dat de bewering van van Roosmalen over de vergoeding en het aantal uren nog nergens is tegengesproken? Denk je niet dat dat het geval zou zijn als het niet waar was? Ik denk dat hij met zijn € 2500 voor 3 dagdelen nog aan de lage kant zat. Mogelijk hebben ze het dubbele eruit gesleept en was dit slechts het beginbod ( zoals in media inside ook werd gesuggereerd). Doodse stilte hierover in ieder geval.
Geniet gerust van de serie, ieder zijn meug. En al heeft de bn-er er lekker aan verdiend, ik vind het allemaal prima, voor zo'n programma is het peanuts. Maar wees niet naïef mbt tot gouden hartjes en zo. Het gaat om de poen en om de kop op de buis, nergens anders om.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

An58.1

Stamgast
Stamgast
Do Mei 19, 2022 8:38 pm Reageer met quote

Loezie schreef:

geen inkomen.

Inderdaad weer een mooie aflevering, Loezie.

En wat het antwoord hierboven betreft, zoals de waardin is vertrouwd zij d'r gasten.

Loezie

Superlid
Superlid
Do Mei 19, 2022 8:40 pm Reageer met quote

Helemaal mee eens An Wink

WillemijnF

Superlid
Superlid
Do Mei 19, 2022 9:48 pm Reageer met quote

Is het programma minder leuk nu je dit weet? Wat kan het je schelen?
En ik sta altijd open voor bewijs van het tegendeel hoor, dus kom maar op. Tot die tijd denk ik dat van Roosmalen gewoon de waarheid sprak.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15530
Do Mei 19, 2022 10:02 pm Reageer met quote

Het was weer een prachtige aflevering. Alleen jammer van die bn'ers die voortdurend in beeld waren terwijl de verpleegkundigen in plaats daarvan zoveel meer van hun vak hadden kunnen laten zien en erover hadden kunnen vertellen.

Verder is het natuurlijk naïef om te veronderstellen dat die bn'ers twee maanden onafgebroken diensten hebben opgeknapt in dat ziekenhuis. Iedereen die enigszins bekend is in de ziekenhuiswereld ziet duidelijk dat die suggestie wordt gewekt met o.a. in scene gezette aankomsten en vertrek van de bn'ers. Ik vermoed wel dat er een zeker interval tussen de drie dagdelen gehanteerd is om die suggestie kracht bij te zetten. Bottom line voor mij is dat die verpleegkundigen de hoofdrol hadden moeten spelen en niet die would be komedianten.

Maar geniet rustig verder van de rest van de afleveringen.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

WillemijnF

Superlid
Superlid
Do Mei 19, 2022 10:10 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Het was weer een prachtige aflevering. Alleen jammer van die bn'ers die voortdurend in beeld waren terwijl de verpleegkundigen in plaats daarvan zoveel meer van hun vak hadden kunnen laten zien en erover hadden kunnen vertellen.

Logisch wel. Het gaat niet om de zorg, het gaat om de BN-ers. Prima, maar geloof dan die sprookjes niet een lach gewoon, of wordt ontroerd, weet ik veel, door die BN-ers. Volgende keer lenen ze zich weer voor andere ongein, daar ben je BN-er voor. Carnaval der komedianten zolang er publiek, dus reclameopbrengsten voor is. Niks mis mee, mits je nuchter genoeg bent om het te begrijpen.

Pagina 10 van 17 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 15, 16, 17  Volgende

Plaats reactie