BN'ers in het ziekenhuis
Gezondheid & zorg
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 15, 16, 17  Volgende Plaats reactie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15199
Do Mei 19, 2022 10:33 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Logisch wel. Het gaat niet om de zorg, het gaat om de BN-ers. Prima, maar geloof dan die sprookjes niet een lach gewoon, of wordt ontroerd, weet ik veel, door die BN-ers.
In mijn ogen is het emo-tv, iets waar dat ziekenhuis en de medewerkers met open ogen ingetuind zijn. Ik ben zelf altijd erg terughoudend geweest om mijn medewerking aan media te geven als de doelen niet glashelder en loepzuiver geformuleerd waren en dan nog met controle voor publicatie of uitzending, hoewel ik dat voor de overzichtelijkheid graag overliet aan de pr-functionaris van de organisatie waarvoor ik op dat moment werkte. Om toch wat te relativeren kan het nog een graadje erger met dat plan van tien jaar geleden om camera's boven bedden en op de SEH van de VU te monteren en achteraf toestemming te vragen voor uitzending. Waar het mij om gaat is dat je zorginstellingen een extra verantwoordelijkheid dragen als de aan jou toevertrouwde mensen op hun kwetsbaarste momenten in beeld brengt en daar uiterst terughoudend mee te zijn. Anderzijds wat voor doel je beoogt. Ik denk dat er veel betere manieren zijn om zorgpersoneel te werven dus ik geloof voor geen meter dat dat het doel was.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5551
Do Mei 19, 2022 10:44 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Ik denk dat er veel betere manieren zijn om zorgpersoneel te werven dus ik geloof voor geen meter dat dat het doel was.

Natuurlijk gaat het daar niet om. Het is commerciële tv, het gaat dus heel simpel om de centen. Mensen vinden het leuk, er wordt naar gekeken, meer reclame erom heen en kassa.
En allemaal prima, maar weet dan dat het zo is als je je ermee vermaakt en wees niet zo naief. Daar verbaas ik me gewoon over, niet omdat je het leuk vindt, dat zal het vast wel zijn.

Ik vond trouwens nog een gastblog in Nursing, vakblad voor verpleegkundigen, dat me wel aansprak. Het gaat om Jelle Reijngoudt, verpleegkundige en lecturer practitioner bij Fontys in Eindhoven en expertlid van het Expert Netwerk Verpleegkunde voor abonnees van Nursing en TVZ.
Hij stoort zich aan de uitspraak van Caroline van den Berg die verpleegkunde geen vak maar een roeping vindt en ook vindt hij de wens " meer handen aan het bed" onjuist. "Het gaat niet om ‘handen’, maar juist om de klinische blik, kennis, opleiding en ervaring".
Voor wie écht geïnteresseerd is in het werk en de mening van de verpleegkundige en de zorg een warm hart toedraagt:
Nee Caroline, het verpleegkundig beroep is geen roeping
En lees vooral ook de commentaren eronder. Als je het wilt weten en begrijpen tenminste. Eigenlijk draait het gewoon om respect..

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

An58.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 527
Do Mei 19, 2022 11:29 pm Reageer met quote

KeesVi en Willemijn.

Ik vraag me af of ja, doe ik dat werkelijk of er in jullie leven ontspanning, humor, vrolijkheid, relativering, enige vorm van iets leuks is.
Als ik jullie zo ervaar en dat geldt ook voor Nicholaas en soms Tympaan dat alles in jullie leven moet bestaan uit intellectuele uitzendingen, kranten e.d.
Alleen zwaar rationeel gesprekstof en geen ruimte voor iets luchtigs.
Jullie denken misschien dat je op deze manier intelligent overkomt, maar ik mis toch wel degelijk een andere kant die ikzelf en mijn vrienden wel hebben en dat is humor, vrolijkheid, relativering en ontspanning. Het om kunnen gaan met alle soorten mensen en je niet verheven voelen boven anderen.
Als ik kijk hoe jullie reageren op dit programma, wordt het weer zo ontzettend serieus en rationeel bekeken, dat jullie niet kunnen zien dat andere mensen ook van zo'n serie kunnen genieten. Gewoon een leuk programma en sommige mensen kijken er op die manier naar. Ik leer er soms nog wat van, maar kan ook genieten van het programma ter ontspanning en soms moet ik lachen, ben ik aangedaan e.d.
En wat is daar mis mee, wat is er mis mee dat ieder op zijn eigen manier kijkt.
Jullie hebben het ook altijd over geld, t.v. maken kost geld en er moeten programma's zijn voor iedereen in de samenleving. We leven niet alleen in ons kikkerlandje en gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde en daarom worden er ook dit soort programma's gemaakt.
En als het jullie dan zo irriteert en frustreert, heb ik al eerder gezegd, kijk er dan niet naar.
Ik kijk ook niet naar programma's die me irriteren om er later over te gaan zitten klagen.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Do Mei 19, 2022 11:36 pm Reageer met quote

An58 schreef:
KeesVi en Willemijn.

Ik vraag me af of ja, doe ik dat werkelijk of er in jullie leven ontspanning, humor, vrolijkheid, relativering, enige vorm van iets leuks is.
Als ik jullie zo ervaar en dat geldt ook voor Nicholaas en soms Tympaan dat alles in jullie leven moet bestaan uit intellectuele uitzendingen, kranten e.d.
Jullie denken misschien dat je op deze manier intelligent overkomt, maar ik mis toch wel degelijk een andere kant die ikzelf en mijn vrienden wel hebben en dat is humor, vrolijkheid, relativering en ontspanning. Het om kunnen gaan met alle soorten mensen en je niet verheven voelen boven anderen.
Als ik kijk hoe jullie reageren op dit programma, wordt het weer zo ontzettend serieus en rationeel bekeken, dat jullie niet kunnen zien dat andere mensen ook van zo'n serie kunnen genieten. Gewoon een leuk programma en sommige mensen kijken er op die manier naar. Ik leer er soms nog wat van, maar kan ook genieten van het programma ter ontspanning en soms moet ik lachen, ben ik aangedaan e.d.
Jullie hebben het ook altijd over geld, t.v. maken kost geld en er moeten programma's zijn voor iedereen in de samenleving. We leven niet alleen in ons kikkerlandje en gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde en daarom worden er ook dit soort programma's gemaakt.
En als het jullie dan zo irriteert en frustreert, heb ik al eerder gezegd, kijk er dan niet naar.
Ik kijk ook niet naar programma's die me irriteren om er later over te gaan zitten klagen.

Waarom weer persoonlijk worden?
Zowel Kees als ik wensen iedereen veel kijkplezier en verder hebben we hier een mening over. Mag het?
En om ook persoonlijk te worden: ik heb je al op veel kunnen betrappen, maar nog niet op humor, vrolijkheid, relativering en ontspanning, integendeel.
En daar laat ik het vwb An58 weer bij.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

An58.1

Stamgast
Stamgast
Vr Mei 20, 2022 12:17 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:
An58 schreef:
KeesVi en Willemijn.

Waarom weer persoonlijk worden?
Zowel Kees als ik wensen iedereen veel kijkplezier en verder hebben we hier een mening over. Mag het?
En om ook persoonlijk te worden: ik heb je al op veel kunnen betrappen, maar nog niet op humor, vrolijkheid, relativering en ontspanning, integendeel.
En daar laat ik het vwb An58 weer bij.

Ik zie toch hoe jullie reageren op het programma en ik vind het zwaar overdreven.
De manier waarop ik vanaf dag 1 hier benadert ben, was ook niet echt om vrolijk van te worden en kon ik nou echt niet zien als ontspanning. Integendeel.
Relativeren en humor kon ik bij tijd en wijle wel met Humor, totaal niet met jullie, omdat er bij jullie altijd verwijten zijn en niet open staan voor een andere mening. En in de meeste antwoorden schuilt er altijd wat achter. Alleen het antwoord hier al van: "Ik heb je al op veel kunnen betrappen". Klinkt heel erg destructief, het gegeven dat je erop uit bent mij op dingen te betrappen.
Dus hebben jullie mij niet de gelegenheid gegeven om mezelf te laten zien en zo jullie mij te leren kennen, zoals ik werkelijk ben. Jullie hadden je mening al gevormd over mij toen ik een andere mening had dan jullie. Dus viel er niets meer te ontdekken.
En zoals met andere mensen die hetzelfde zijn als jullie, bewaar ik sommige dingen voor mezelf en mensen die wel open staan en die mij respecteren voor wie ik ben, leren mij kennen.
Jullie kennen mij niet en na alles wat er hier gebeurd is, gaat dat ook niet gebeuren.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15199
Vr Mei 20, 2022 2:27 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Ik vond trouwens nog een gastblog in Nursing, vakblad voor verpleegkundigen, dat me wel aansprak. Het gaat om Jelle Reijngoudt, verpleegkundige en lecturer practitioner bij Fontys in Eindhoven en expertlid van het Expert Netwerk Verpleegkunde voor abonnees van Nursing en TVZ.
Hij stoort zich aan de uitspraak van Caroline van den Berg die verpleegkunde geen vak maar een roeping vindt en ook vindt hij de wens " meer handen aan het bed" onjuist. "Het gaat niet om ‘handen’, maar juist om de klinische blik, kennis, opleiding en ervaring".

Precies ook mijn visie. Helden verdienen een medaile en geroepenen een plekje in de hemel. Ik vind dergelijke kwalificaties zelfs nogal denigrerend. Professionals hebben meer aan werkgevers en een overheid die fatsoenlijke voorwaarden scheppen om hun werk goed te kunnen doen waar respect zeker onderdeel van uitmaakt.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Loezie

Superlid
Superlid
Antw.: 41472
Vr Mei 20, 2022 2:43 pm Reageer met quote

Willemijn en Kees, ik vind dat jullie heel erg kinderachtig doen,

Het programma gaat over bekende Nederlanders die gaan ervaren
hoe het in een ziekenhuis aan toe gaat.

Hoe kan je een mening geven als je niet kijk Willemijn,
dat zeg je zelf.

Laat de mensen in hun waarde die kijken, i.p.v. ruzie zoeken.

Achter de wolken schijnt de zon

Trudie.

Stamgast
Stamgast
Antw.: 395
Vr Mei 20, 2022 2:47 pm Reageer met quote

Iemand die zich geroepen voelt kan best een hooggekwalificeerd verpleegkundige of arts zijn.
Roeping als denigrerend bestempelen heeft m.i. meer te maken met het afwijzen van religie.

Met 'handen aan het bed' weet iedereen wat er mee bedoeld wordt.

Laatst aangepast door Trudie. op Vr Mei 20, 2022 2:53 pm, in totaal 1 keer bewerkt

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Mei 20, 2022 2:47 pm Reageer met quote

Beste Loezie, het was hier aardig stil tot jij de discussie weer aanzwengelde met je overtuiging dat de BN-ers twee maanden geploeterd hebben voor een grijpstuiver. Lok je daarmee dan zelf niet weer een reactie uit en was dat dan ook niet precies de bedoeling? Niet zeuren dan. Iedereen mag nog steeds zijn mening geven, ook als het niet de jouwe is, toch?

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Mei 20, 2022 3:05 pm Reageer met quote

Trudie. schreef:
Iemand die zich geroepen voelt kan best een hooggekwalificeerd verpleegkundige of arts zijn.
Roeping als denigrerend bestempelen heeft m.i. meer te maken met het afwijzen van religie.

Het voelt voor mij als iets verhevens, alsof je boven de eenvoudige zielen staat, bijna als een heilige die desnoods ook gratis het goede werk wil verrichten. Dat komt degene die het salaris moet betalen ook wel goed uit. Terwijl, zeker als het gaat om het maatschappelijke terrein zoals arts, verpleegkundige of leraar het gaat om een vak, waar je hard voor studeert en waarvoor je ook tijdens het werk je competenties blijft vergroten. Roeping mbt het geestelijke domein, zoals priester of non daarbij kan ik me iets meer voorstellen, maar roeping mbt het maatschappelijke terrein klinkt alsof iedereen het wel kan, mits je maar geroepen bent. Dat is niet zo. Het is een vak dat ook een rechtvaardig salaris verdient. En als mensen, werkzaam in dat vakgebied " roeping" als denigrerend ervaren, dan neem ik dat serieus.

Loezie

Superlid
Superlid

Beste Willemijn.

Het gedonder begon toen jij met je commentaar kwam,
en die niet eens naar dat programma keek.

Je neemt het mij nog steeds kwalijk toen jij hier binnen kwam
en ik jou voor Lucia uit maakte.
Jij had dezelfde schrijfstijl, vandaar.

Hier laat ik het maar bij.

An58.1

Stamgast
Stamgast

WillemijnF schreef:
Beste Loezie, het was hier aardig stil tot jij de discussie weer aanzwengelde met je overtuiging dat de BN-ers twee maanden geploeterd hebben voor een grijpstuiver. Lok je daarmee dan zelf niet weer een reactie uit en was dat dan ook niet precies de bedoeling? Niet zeuren dan. Iedereen mag nog steeds zijn mening geven, ook als het niet de jouwe is, toch?

Over zeuren gesproken, wie zitten hier nou iedere keer te zeuren tegen anderen die hun mening geven. En over uitlokken gesproken, ik ken jou niet anders.
En deze zin vind ik toch wel heel wonderlijk: Iedereen mag nog steeds zijn mening geven, ook als het niet de jouwe is, toch?
Ik denk dat jullie daar maar eens aan moeten denken, als een ander zijn/haar mening geeft, ook al is het niet de jouwe.
Of geldt het alleen voor jullie een mening geven, dat dat mag?

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Mei 20, 2022 3:07 pm Reageer met quote

Loezie schreef:
Beste Willemijn.

Jij maakte me voor Chess uit. Nooit excuses voor gehad, terwijl het pure ophitsing was.
En ik heb een mening over BN-ers in programma's. Mag dat niet?

An58.1

Stamgast
Stamgast
Vr Mei 20, 2022 3:18 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Loezie schreef:
Beste Willemijn.

Jij maakte me voor Chess uit. Nooit excuses voor gehad, terwijl het pure ophitsing was.

Ze maakte je voor iemand anders uit en je klaagt dat je geen excuses hebt gekregen en hoeveel jaar ben je verder?
Als ik een topic zou maken met alles wat jij vanaf dag 1 naar mij aan scheldpartijen, uitlokkingen, mij genoemd heb e.d. vult die topic makkelijk met 25 pagina's.
En dan zit jij hier te vragen naar een excuus van een ander.
Je kijkt totaal niet naar je eigen gedrag en je vraagt je dan nog af dat anderen zoals ik ook soms niet prettig reageren op jou, dat krijg je met uitlokkingen Willemijn.
Hou eens op met je frustratie en verbittering op anderen te projecteren, dan zal het misschien hier een stuk aangenamer worden.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Mei 20, 2022 3:20 pm Reageer met quote

An58 schreef:
WillemijnF schreef:

Over zeuren gesproken, wie zitten hier nou iedere keer te zeuren tegen anderen die hun mening geven. En over uitlokken gesproken, ik ken jou niet anders.
En deze zin vind ik toch wel heel wonderlijk: Iedereen mag nog steeds zijn mening geven, ook als het niet de jouwe is, toch?
Ik denk dat jullie daar maar eens aan moeten denken, als een ander zijn/haar mening geeft, ook al is het niet de jouwe.

Nee, integendeel. Wie zegt dat jij of een ander zijn mening niet mag geven? Of bedoel je te zeggen dat je wilt dat een ander het met je eens is? Nee, dat gaat niet gebeuren en als je dat zoekt ben je hier verkeerd. Misschien moet je even de betekenis van het woord ' discussiëren' opzoeken.
En voor nu heb je weer genoeg aandacht gehad, on topic, of anders geen reactie meer van mij.

Trudie.

Stamgast
Stamgast
Antw.: 395
Vr Mei 20, 2022 3:23 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Trudie. schreef:

Het voelt voor mij als iets verhevens, alsof je boven de eenvoudige zielen staat, bijna als een heilige die desnoods ook gratis het goede werk wil verrichten. Dat komt degene die het salaris moet betalen ook wel goed uit. Terwijl, zeker als het gaat om het maatschappelijke terrein zoals arts, verpleegkundige of leraar het gaat om een vak, waar je hard voor studeert en waarvoor je ook tijdens het werk je competenties blijft vergroten. Roeping mbt het geestelijke domein, zoals priester of non daarbij kan ik me iets meer voorstellen, maar roeping mbt het maatschappelijke terrein klinkt alsof iedereen het wel kan, mits je maar geroepen bent. Dat is niet zo. Het is een vak dat ook een rechtvaardig salaris verdient. En als mensen, werkzaam in dat vakgebied " roeping" als denigrerend ervaren, dan neem ik dat serieus.

Het is dus louter een gevoelskwestie Very Happy
Ook mensen die zich niet geroepen voelen tot een bepaald vak kunnen blunderen in de opleiding enz.

Een roeping kan voor iemand waardevol zijn en vanuit die instelling juist erg gedreven zijn om een vak op maatschappelijk terrein goed uit te oefenen.

Loezie

Superlid
Superlid
Vr Mei 20, 2022 3:25 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Loezie schreef:
Beste Willemijn.

Willemijn, hoe kan het dan dat je pas geleden nog zei dat ik je voor Lucia uit maakte? Waarop ik zei: heb nogal wat indruk op je gemaakt.
Wel heel erg vreemd hoor.
Ik weet wel heel zeker dat ik Chess nooit genoemd heb.
En mijn geheugen is prima.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Mei 20, 2022 3:30 pm Reageer met quote

Trudie. schreef:
WillemijnF schreef:
Trudie. schreef:

Het is dus louter een gevoelskwestie Very Happy
Ook mensen die zich niet geroepen voelen tot een bepaald vak kunnen blunderen in de opleiding enz.

Een roeping kan voor iemand waardevol zijn en vanuit die instelling juist erg gedreven zijn om een vak op maatschappelijk terrein goed uit te oefenen.

Ja ik denk dat je gelijk hebt dat het een gevoelskwestie is. Ik geloof niet in iets als een roeping, maar ik heb ook geen geloof in de traditionele betekenis van het woord. Ik weet wel dat je je aangetrokken kunt voelen tot werk in de publieke sector en dat je graag goed in je vak wilt worden. Daar is niets zweverigs aan. Als je iets kunt wat door de meeste mensen als waardevol wordt gezien, dan mag die waarde worden uitgedrukt in een salaris en niet met een schouderklopje en een halve heiligverklaring vanwege je roeping.

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3712
Vr Mei 20, 2022 3:32 pm Reageer met quote

Ik werk in de zorg en mijn haren gaan recht op staan van het woord roeping.

Werken in de zorg is helemaal geen roeping, het is gewoon een beroep net als alle andere waar je voor kiest omdat het je wel wat lijkt of waar je gewoon inrolt (zoals ik) om je boterham mee te verdienen.

Van iemand die het leuk lijkt om timmerman te worden zeg je toch ook niet dat het een roeping is.
Blijkbaar als het om werken met mensen gaat komt in eens het woord roeping om de hoek kijken.
De zorg is net als alle andere sociale en maatschappelijke beroepen gewoon werk, is niks heldhaftigs of buitengewoon bijzonders aan, het is gewoon een manier om je geld mee te verdienen.

An58.1

Stamgast
Stamgast
Vr Mei 20, 2022 3:32 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
An58 schreef:
WillemijnF schreef:

Nee, integendeel. Wie zegt dat jij of een ander zijn mening niet mag geven? Of bedoel je te zeggen dat je wilt dat een ander het met je eens is? Nee, dat gaat niet gebeuren en als je dat zoekt ben je hier verkeerd. Misschien moet je even de betekenis van het woord ' discussiëren' opzoeken.
En voor nu heb je weer genoeg aandacht gehad, on topic, of anders geen reactie meer van mij.

Dit zegt alles: Wie zegt dat jij of een ander zijn mening niet mag geven? Of bedoel je te zeggen dat je wilt dat een ander het met je eens is? Nee, dat gaat niet gebeuren en als je dat zoekt ben je hier verkeerd.

Alleen als het leden zijn van je groepje zal je veelvuldig zeggen of laten blijken dat je het er mee eens bent.
Alleen als mensen zoals b.v. ik of Loezie haar mening geven, heb je in je hoofd geprogrammeerd dat je per definitie het oneens bent met vaak de nodige scheldpartijen.
En als je daarop gewezen wordt, zeg je dat een ander weer genoeg aandacht gekregen heeft en nu on topic.
En dat bedoel ik nou, niemand mag jou wijzen op jouw gedrag, dan haak je af en ik heb niet de illusie dat er enige introspectie zal zijn bij jou.
Dus blijft alles zoals het was, het ene vervelende commentaar na het andere en zo worden hele topics gevuld met ellende.

Pagina 11 van 17 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 15, 16, 17  Volgende

Plaats reactie