BN'ers in het ziekenhuis
Gezondheid & zorg
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 15, 16, 17  Volgende Plaats reactie

lucia51

Stamgast
Stamgast
Antw.: 639
Vr Mei 20, 2022 3:36 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Trudie. schreef:
WillemijnF schreef:
Trudie. schreef:
Iemand die zich geroepen voelt kan best een hooggekwalificeerd verpleegkundige of arts zijn.
Roeping als denigrerend bestempelen heeft m.i. meer te maken met het afwijzen van religie.

Het voelt voor mij als iets verhevens, alsof je boven de eenvoudige zielen staat, bijna als een heilige die desnoods ook gratis het goede werk wil verrichten. Dat komt degene die het salaris moet betalen ook wel goed uit. Terwijl, zeker als het gaat om het maatschappelijke terrein zoals arts, verpleegkundige of leraar het gaat om een vak, waar je hard voor studeert en waarvoor je ook tijdens het werk je competenties blijft vergroten. Roeping mbt het geestelijke domein, zoals priester of non daarbij kan ik me iets meer voorstellen, maar roeping mbt het maatschappelijke terrein klinkt alsof iedereen het wel kan, mits je maar geroepen bent. Dat is niet zo. Het is een vak dat ook een rechtvaardig salaris verdient. En als mensen, werkzaam in dat vakgebied " roeping" als denigrerend ervaren, dan neem ik dat serieus.

Het is dus louter een gevoelskwestie Very Happy
Ook mensen die zich niet geroepen voelen tot een bepaald vak kunnen blunderen in de opleiding enz.

Een roeping kan voor iemand waardevol zijn en vanuit die instelling juist erg gedreven zijn om een vak op maatschappelijk terrein goed uit te oefenen.

Ja ik denk dat je gelijk hebt dat het een gevoelskwestie is. Ik geloof niet in iets als een roeping, maar ik heb ook geen geloof in de traditionele betekenis van het woord. Ik weet wel dat je je aangetrokken kunt voelen tot werk in de publieke sector en dat je graag goed in je vak wilt worden. Daar is niets zweverigs aan. Als je iets kunt wat door de meeste mensen als waardevol wordt gezien, dan mag die waarde worden uitgedrukt in een salaris en niet met een schouderklopje en een halve heiligverklaring vanwege je roeping.

Dat 'schouderklopje en halve heiligverklaring' vind ik denigrerend. Alsof diegene geen salaris en goede arbeidsvoorwaarden zou appreciëren.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6072
Vr Mei 20, 2022 3:39 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Ik werk in de zorg en mijn haren gaan recht op staan van het woord roeping.

Werken in de zorg is helemaal geen roeping, het is gewoon een beroep net als alle andere waar je voor kiest omdat het je wel wat lijkt of waar je gewoon inrolt (zoals ik) om je boterham mee te verdienen.

Van iemand die het leuk lijkt om timmerman te worden zeg je toch ook niet dat het een roeping is.
Blijkbaar als het om werken met mensen gaat komt in eens het woord roeping om de hoek kijken.
De zorg is net als alle andere sociale en maatschappelijke beroepen gewoon werk, is niks heldhaftigs of buitengewoon bijzonders aan, het is gewoon een manier om je geld mee te verdienen.

Precies Dagmar, en vind je dan niet dat BN-ers in de zorg vooral met een eenduidig en nogal vals-sentimentele kant proberen te koketteren en scoren? Het maakt een vak dat als vak verstaan moet worden behoorlijk ranzig

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5839
Vr Mei 20, 2022 3:39 pm Reageer met quote

Trudie. schreef:

Dat 'schouderklopje en halve heiligverklaring' vind ik denigrerend. Alsof diegene geen salaris en goede arbeidsvoorwaarden zou appreciëren.

Ja dat is dus zoals ik het voel. Als God je roept om een taak te vervullen ga je niet in de salarisonderhandeling met Hem, lijkt me.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10802
Vr Mei 20, 2022 3:41 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:

Jij maakte me voor Chess uit. Nooit excuses voor gehad, terwijl het pure ophitsing was.

Iemand verwarren met een ander is ophitsing?? een ook nog PUUR... Very Happy

Ik zou mn schoolgeld maar terughalen schooljufje.... Laughing

Als ik jou nu een flapdrol noem, is dat geen ophitsing maar een aanname of een mening van mij....

Ik vind dat dan slechts....Very Happy

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3853
Vr Mei 20, 2022 3:44 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:

Precies Dagmar, en vind je dan niet dat BN-ers in de zorg vooral met een eenduidig en nogal vals-sentimentele kant proberen te koketteren en scoren? Het maakt een vak dat als vak verstaan moet worden behoorlijk ranzig

Het programma is meer amusement dan dat het bijdraagt aan een goede kijk op de zorg.

lucia51

Stamgast
Stamgast
Antw.: 639
Vr Mei 20, 2022 3:48 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
quote]

Het programma is meer amusement dan dat het bijdraagt aan een goede kijk op de zorg.

Ik denk dat dat wel voor iedereen duidelijk is. En ja, sommigen houden van dit soort programma's en een ander verafschuwt ze.
En dat alles mag Very Happy

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Mei 20, 2022 3:50 pm Reageer met quote

Trudie. schreef:
dagmar57 schreef:
quote]

Ik denk dat dat wel voor iedereen duidelijk is. En ja, sommigen houden van dit soort programma's en een ander verafschuwt ze.

Precies.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

Loezie

Superlid
Superlid
Antw.: 41708
Vr Mei 20, 2022 3:50 pm Reageer met quote

Dit wordt het topic van de dag Laughing

Achter de wolken schijnt de zon

An58.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 527
Vr Mei 20, 2022 3:51 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Trudie. schreef:

Ja dat is dus zoals ik het voel. Als God je roept om een taak te vervullen ga je niet in de salarisonderhandeling met Hem, lijkt me.

Kunnen de meningen over verdeeld zijn, misschien waardeert hij je niet met geld, maar misschien doet hij je wel andere aangename dingen doen toekomen. De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Laughing

Laatst aangepast door An58.1 op Vr Mei 20, 2022 3:52 pm, in totaal 1 keer bewerkt

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Mei 20, 2022 3:52 pm Reageer met quote

Loezie schreef:
Dit wordt het topic van de dag Laughing
Laughing Ja en dat toch dankzij jou. Wink

Loezie

Superlid
Superlid
Vr Mei 20, 2022 3:53 pm Reageer met quote

Dat moet toch iemand zijn he? Laughing

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Mei 20, 2022 3:54 pm Reageer met quote

Loezie schreef:
Dat moet toch iemand zijn he? Laughing

Waardeer ik ook, zeker. Very Happy

Loezie

Superlid
Superlid
Vr Mei 20, 2022 3:56 pm Reageer met quote

Toch wel jammer dat je niet op mijn berichtje hebt gereageerd Willemijn,
over Chess.
Ik kan me natuurlijk ook vergissen.
Ik hou nl. van schoon schip maken Laughing

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8550
Vr Mei 20, 2022 3:57 pm Reageer met quote

Alle TV programma's zijn gemaakt met maar één doel en dat is zoveel als mogelijk kijkers trekken. Want meer kijkers brengt meer reclamegeld in het laadje.
Het laatste waar een programmamaker naar zich druk over maakt, is wel het maatschappelijk belang van zijn programma.
Dat geldt naar mijn mening voor alle publieke - en alle commerciële zenders.

Als je een programma leuk of interessant vind ga je kijken en anders zap je naar een andere zender of je gaat je op 50plus met een discussie bemoeien Laughing Ook dat kan leerzaam of soms grappig zijn.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

An58.1

Stamgast
Stamgast
Vr Mei 20, 2022 3:57 pm Reageer met quote

Trudie. schreef:
dagmar57 schreef:
quote]

Inderdaad en zo is het met alle programma's.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Mei 20, 2022 4:01 pm Reageer met quote

Loezie schreef:
Toch wel jammer dat je niet op mijn berichtje hebt gereageerd Willemijn,
over Chess.
Ik kan me natuurlijk ook vergissen.
Ik hou nl. van schoon schip maken Laughing

Ik ook, maar het is erg off topic. Mag van mij via PB. Denk erover, ik ga nu zwemmen.

Loezie

Superlid
Superlid
Vr Mei 20, 2022 4:38 pm Reageer met quote

Ik vind het altijd leuk om een pb te ontvangen Willemijn Laughing

An58.1

Stamgast
Stamgast
Vr Mei 20, 2022 4:43 pm Reageer met quote

Toch fijn dat jij je excuses aan moet bieden in een PB aan Willemijn.

Maar Willemijn doet niets en wel helemaal niets naar mij. Geen excuses van haar kant.
Klaar met dat mens.

Loezie

Superlid
Superlid
Vr Mei 20, 2022 5:06 pm Reageer met quote

An, ik ben mij er niet van bewust dat ik mijn excuses aan moet bieden.

Willemijn wil mij iets vertellen via een pb.
Dat mag dus van mij.

An58.1

Stamgast
Stamgast
Vr Mei 20, 2022 5:18 pm Reageer met quote

Ik ben er helemaal klaar mee, met het hele gedoe hier op deze site.
Iedereen kan maar doen wat hij/zij wil.
Klachten indienen en Thijs aanschrijven/bellen er wordt niets mee gedaan.
Blijkbaar vindt hij het allemaal normaal wat hier gebeurd, ik niet.
Ben op andere sites anders gewend, daar hoeft nog niet een 10e te gebeuren wat hier gebeurd en daar worden gedegen maatregelen genomen.
Forumregels staan hier omdat het moet op een site, houdt wel in dat er ook op gehandhaafd moet worden.
En dat gebeurd niet.
Vanaf dag 1ben ik hier gedemoniseerd.

Pagina 12 van 17 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 15, 16, 17  Volgende

Plaats reactie