BN'ers in het ziekenhuis
Gezondheid & zorg
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Volgende Plaats reactie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6090
Do Mei 26, 2022 10:54 am Reageer met quote

Bekijk dit programma zelf niet Loezie, maar mag ik je er een vraag over stellen? Wordt er door de BN'er in kwestie die de vele facetten van het verpleegkunde-vak moet belichten ook wel eens een kritisch dingetje naar voren gebracht zoals de met andere binnen dezelfde loonschaal vallende beroepen vergeleken dikwijls overmatige werkdruk? Dag in dag uit.
Of wordt er in dit programma voor gezorgd alleen maar blije gezichten te zien onder de dienstdoende verpleegkundigen die wanneer je aan hen vraagt: "maar vind je het niet zwaar???" met een gelukzalige glimlach zullen antwoorden: "ach weet u, we zien dit als een roeping."

Daar ben je dan mooi mee klaar wanneer je als verpleegkundige het vel over de oren wordt getrokken zoals in feite het geval is

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15546
Do Mei 26, 2022 11:11 am Reageer met quote

Loezie schreef:
En weer was het een mooie aflevering.

Zelfs verpleegkundige vonden dat hun werk een roeping was.
Dus het wordt nog steeds gebruikt.
Ik zal niet ontkennen dat er sommige collega's van me rondlopen met zonderlinge opvattingen. Van mij mogen ze maar het zijn uitzonderingen. En zeker, het was weer een prachtige aflevering. De bn'ers zijn na die drie dagdelen inmiddels experts in neonatologie, inbrengen van infusen, injecteren, wonden hechten, sondes inbrengen, gipsen van botbreuken en nog veel meer complexe handelingen en ze hebben inmiddels afgeleerd om te wapperen met lakens omdat je daarmee, o wonder, micro-organismen verspreidt. Ik zou het allemaal niet kunnen maar ieder zijn vak.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Loezie

Superlid
Superlid
Antw.: 41743
Do Mei 26, 2022 11:24 am Reageer met quote

Kees, volgens mij luister jij niet naar het begin van het programma.
Ze zeggen duidelijk dat de BN-ers 2 maanden hebben mee gelopen.
Dus geen 3 dag delen.

Achter de wolken schijnt de zon

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Mei 26, 2022 11:33 am Reageer met quote

Loezie schreef:
Kees, volgens mij luister jij niet naar het begin van het programma.
Ze zeggen duidelijk dat de BN-ers 2 maanden hebben mee gelopen.
Dus geen 3 dag delen.
Ben je echt zo naïef om aan te nemen dat die gasten twee maanden lang, zeven dagen per week, dag en nacht allerlei diensten in dat Groene Hart Ziekenhuis hebben meegelopen? Drie dagdelen kun je verdelen over twee maanden. In dit geval lijkt me 'uitsmeren' de juiste uitdrukking. Misschien ligt de waarheid ergens in het midden maar daar zie ik tot nu toe geen enkele aanleiding toe.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Loezie

Superlid
Superlid
Do Mei 26, 2022 11:48 am Reageer met quote

Kees waar staat dat.
Sjonge zeg....
Stel dat ze 3 dag delen per week op nemen, is meer dan genoeg voor
een ziekenhuis, en dat 2 maanden lang...reken maar uit.

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Mei 26, 2022 11:57 am Reageer met quote

Loezie schreef:
Kees waar staat dat.
Sjonge zeg....
Stel dat ze 3 dag delen per week op nemen, is meer dan genoeg voor
een ziekenhuis, en dat 2 maanden lang...reken maar uit.
Ik heb geen flauw idee wat een komiek aan tijd moet investeren om zijn vak bij te houden en tegelijkertijd een enigszins comfortabel inkomen te genereren en eerlijk gezegd ook niet van ondernemers degenen die meer geld plegen te genereren met geld. Maar van een kamerlid weet ik dat wel want die heeft absoluut geen uren per dag de tijd om gedurende een langere periode om mee te werken aan een dergelijke emo-tvserie.

Greet---Gribou

Stamgast
Stamgast
Antw.: 868
Do Mei 26, 2022 12:43 pm Reageer met quote

@ Keesvi

Misschien verander je van mening na het zien van bijgevoegd filmpje , 7 dagen per week is niet zo maar wel verschillende diensten en ook wel meer dan drie dag delen , ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat Natasja Froger staat te liegen tijdens het interview wat je ziet .
https://www.youtube.com/watch?v=KxQKOGLh3DY

Loezie

Superlid
Superlid
Do Mei 26, 2022 12:55 pm Reageer met quote

Greet bedankt.

Ik denk dat Kees zijn ogen blijft sluiten Laughing

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5788
Do Mei 26, 2022 1:26 pm Reageer met quote

Ik heb het filmpje gezien en geloof direct wat er gezegd wordt, ik heb af en toe een klein stukje van de uitzendingen gezien en de mensen verdien niet de negativiteit die Kees hier uitspreekt, integendeel

Als men spreekt over roeping, dan is dat geen "zonderlinge opvatting" zonder liefde voor het vak kun je beter thuisblijven, voor het salaris hoef je het niet te doen.
Misschien als je iets vaker als patient in een ziekenhuis hebt gelegen en zware zorg nodig hebt gehad weet je hoe het er aan toegaat!

Mijn mening vorm ik zelf!

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Mei 26, 2022 2:17 pm Reageer met quote

Greet---Gribou schreef:
@ Keesvi

Misschien verander je van mening na het zien van bijgevoegd filmpje , 7 dagen per week is niet zo maar wel verschillende diensten en ook wel meer dan drie dag delen , ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat Natasja Froger staat te liegen tijdens het interview wat je ziet .
Met je eens dat drie dagdelen niet voldoende kunnen zijn voor dergelijke ervaringen. Ik zie echter nergens concreet vermeld wat dan de werkelijke tijdsinvestering van de bn'ers was. Dat roept toch vragen bij me op.

Loezie, ik sluit mijn ogen nergens voor. Ik ben gewoon kritisch als een stel bn'ers leuke sier maken met een tv-programma van een vak dat me na aan het hart ligt. Het valt me heel erg van je tegen dat je solidariteit niet aan de zorgmedewerkers maar eerder aan die bn'ers besteed is.

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Mei 26, 2022 2:23 pm Reageer met quote

redone schreef:
Als men spreekt over roeping, dan is dat geen "zonderlinge opvatting" zonder liefde voor het vak kun je beter thuisblijven, voor het salaris hoef je het niet te doen.!
Dat ben ik helemaal met je eens en daar gaat het me dus om. Vertel me eens waarom liefde voor het vak betekent dat je van een fatsoenlijk salaris moet afzien.

Greet---Gribou

Stamgast
Stamgast
Do Mei 26, 2022 2:26 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Greet---Gribou schreef:
@ Keesvi

Met je eens dat drie dagdelen niet voldoende kunnen zijn voor dergelijke ervaringen. Ik zie echter nergens concreet vermeld wat dan de werkelijke tijdsinvestering van de bn'ers was. Dat roept toch vragen bij me op.

Loezie, ik sluit mijn ogen nergens voor. Ik ben gewoon kritisch als een stel bn'ers leuke sier maken met een tv-programma van een vak dat me na aan het hart ligt. Het valt me heel erg van je tegen dat je solidariteit niet aan de zorgmedewerkers maar eerder aan die bn'ers besteed is.

De werkelijke tijdsinvestering van de BN'ers is niet belangrijk vind ik , Natasja en haar mentor vertelden beide dat ze volledige diensten mee gedraaid hebben en dat vind ik belangrijker dan de tijd die er aan besteed is . En ik vermoed dat de andere drie ook wel zo liefdevol over het personeel en het werk zullen praten als dat Natasja deed , en ja misschien lopen er nu wel mensen warm voor werken in de zorg , elk initiatief om meer mensen te krijgen in de zorg omarm ik . Zo staat er op het prikbord ook een initiatief voor meer handen in de zorg..

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Mei 26, 2022 2:39 pm Reageer met quote

Greet---Gribou schreef:
De werkelijke tijdsinvestering van de BN'ers is niet belangrijk vind ik , Natasja en haar mentor vertelden beide dat ze volledige diensten mee gedraaid hebben en dat vind ik belangrijker dan de tijd die er aan besteed is . En ik vermoed dat de andere drie ook wel zo liefdevol over het personeel en het werk zullen praten als dat Natasja deed , en ja misschien lopen er nu wel mensen warm voor werken in de zorg , elk initiatief om meer mensen te krijgen in de zorg omarm ik . Zo staat er op het prikbord ook een initiatief voor meer handen in de zorg..
Ik had al eerder vermeld dat Natasja Froger van het huidige stel misschien het meest geloofwaardig overkomt als zorgverlener. Ze kunnen wat mij betreft het voordeel van de twijfel krijgen maar nogmaals, het gaat er bij mij niet in dat ze gedurende twee maanden realiteitservaring opgedaan hebben. Het gaat vervolgens in de zorgsector niet om meer handen maar om vakkennis en fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden die daartegenover moeten staan.

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3866
Do Mei 26, 2022 2:42 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
En nog maar een aanvulling over de onwetendheid van wat er in bepaalde sectoren, in dit geval de gezondheidszorg maar hetzelfde geldt voor het onderwijs, echt aan de hand is:

Natuurlijk moet werken in de zorg en onderwijs en andere publieke sectoren aantrekkelijker worden met betere werkomstandigheden waardoor de druk verminderd en betere kinderopvang en een beter salaris (geldt trouwens voor heel veel sectoren, ook buiten de publieke sector).

Het is wel een feit dat heel veel mensen in de zorg (met name vrouwen) parttime werken, maar dat is vaak niet om de werkdruk, maar om werken met kinderen te combineren.
Met name dat laatste, daar moet vol op ingezet worden, betere kinderopvang en betere verdeling in de privé omstandigheden waarbij nog steeds veel al de man fulltime werkt en de vrouw parttime.
Alleen verdieners moeten vaak al wel meer werken om in hun onderhoud te voorzien.

Loezie

Superlid
Superlid
Do Mei 26, 2022 3:08 pm Reageer met quote

Nu ga terug krabbelen Kees, eerst hield je vol dat het
3 dag delen zijn en nu geloof je wel dat het 2 maanden zijn.

Ik heb respect voor het verplegend personeel,
maar hier draait het om bekende mensen die ze willen
laten zien hoe het er aan toe gaat.

redone

Superlid
Superlid
Do Mei 26, 2022 4:50 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
redone schreef:
Als men spreekt over roeping, dan is dat geen "zonderlinge opvatting" zonder liefde voor het vak kun je beter thuisblijven, voor het salaris hoef je het niet te doen.!
Dat ben ik helemaal met je eens en daar gaat het me dus om. Vertel me eens waarom liefde voor het vak betekent dat je van een fatsoenlijk salaris moet afzien.

Goed lezen Kees, voor een goed salaris hoef je niet de zorg in te gaan, dan zijn er andere mogelijkheden!

Greet---Gribou

Stamgast
Stamgast
Do Mei 26, 2022 4:57 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Greet---Gribou schreef:
Ik had al eerder vermeld dat Natasja Froger van het huidige stel misschien het meest geloofwaardig overkomt als zorgverlener. Ze kunnen wat mij betreft het voordeel van de twijfel krijgen maar nogmaals, het gaat er bij mij niet in dat ze gedurende twee maanden realiteitservaring opgedaan hebben. Het gaat vervolgens in de zorgsector niet om meer handen maar om vakkennis en fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden die daartegenover moeten staan.

Het ging / gaat niet om realiteitservaring opdoen het programma is gemaakt om aandacht te vragen voor het belangrijke werk van de verpleegkundigen .
Het gaat zeker in de zorg wel om meer handen aan het bed of dat nu een verpleeghulp is ( die ook een opleiding gehad heeft daarvoor ) of een verpleegkundige met heel veel vakkennis , met beiden zijn ze heel blij in de zorg , ja niet alleen IC verpleegkundigen zijn er te weinig ook de gewone verpleegafdelingen , verpleeghuizen en thuiszorg kampen met personeel gebrek . Gelukkig is met de invoering van het FWG het salaris al iets meer geworden .

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Mei 27, 2022 9:37 pm Reageer met quote

Greet---Gribou schreef:
Het gaat zeker in de zorg wel om meer handen aan het bed of dat nu een verpleeghulp is ( die ook een opleiding gehad heeft daarvoor) of een verpleegkundige met heel veel vakkennis, met beiden zijn ze heel blij in de zorg, ja niet alleen IC verpleegkundigen zijn er te weinig ook de gewone verpleegafdelingen, verpleeghuizen en thuiszorg kampen met personeel gebrek. Gelukkig is met de invoering van het FWG het salaris al iets meer geworden.
We zijn het erover eens dat er veel te veel vacatures zijn in de zorgsector maar ik blijf het te kort door de bocht vinden dat je dat probleem op zou kunnen lossen door meer handen aan het bed neer te zetten. Ik vind het vergelijkbaar met 'meer blauw op straat', dat natuurlijk ook niet de oplossing is om de criminaliteit aan te pakken.

Quote:
Over het algemeen laat Caroline van der Plas in de politiek zien dat ze begaan is met de gezondheidszorg in Nederland. Al staat in het partijprogramma van haar partij dat ze ‘meer handen aan het bed’ wil. Nog zo’n uitspraak die verpleegkundigen raakt. Het gaat niet om ‘handen’, maar juist om de klinische blik, kennis, opleiding en ervaring.
Dit laatste in combinatie met de term ‘roeping’, laat zien dat het in Den Haag nog niet is doorgedrongen wat verpleegkundigen doen en wat hen drijft. Laten we dan beginnen met het besef dat de verpleegkunde een fantastisch en soms best pittig vak is waar je hard voor moet studeren. Een vak dat dient te worden beloond met passende arbeidsvoorwaarden.
Lees verder: ‘Nee Caroline, het verpleegkundig beroep is géén roeping’

Quote:
In een volle klas van deeltijdstudenten hbo verpleegkunde haakt de een na de ander af, omdat blijkt dat in de zorg andere normen heersen dan in het bedrijfsleven: gratis werken spreekt vanzelf.

Vooropgesteld dat ik als pensionado niet meer hoef en met mijn 'vrijwilligerswerk' kan stoppen wanneer ik wil wordt er zo goed als wekelijks een beroep op me gedaan om meer te werken dan de overeengekomen twee dagen. Ik begrijp dus heel goed waar onderstaande over gaat en deel absoluut de kritiek:
Quote:
Voor onze opleiding werken we allemaal al in de zorg. Iedere klasgenoot hoort wekelijks van zijn of haar zorgmanager motiverende woorden als: ‘We moeten dit nog heel even volhouden’, ‘Samen komen we hier doorheen’, ‘Ik weet dat het niet makkelijk is, maar…’, en ga zo maar door. En daarna volgt de vraag of er meer uren kunnen worden gewerkt, omdat er een collega ziek is of omdat er meer patiënten zijn opgenomen.
Lees verder: Opinie: ‘In de zorg werken is een passie en roeping, dat doe je niet voor het geld.’ Wat is dat voor vreselijke uitspraak?

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Mei 27, 2022 9:42 pm Reageer met quote

redone schreef:
Keesvi schreef:
redone schreef:

Goed lezen Kees, voor een goed salaris hoef je niet de zorg in te gaan, dan zijn er andere mogelijkheden!

Als je motivatie veel geld verdienen is moet je niet in de zorgsector gaan werken, althans niet kiezen voor een verplegend of verzorgend beroep. Mensen die het louter voor het geld doen heb ik ook liever niet als naaste collega's en ik ben ook liever geen patiënt van dergelijke lieden. Maar dat betekent niet dat zorgpersoneel dan maar onderbetaald moet worden. Maar misschien begrijp ik niet goed wat je bedoelt?

redone

Superlid
Superlid
Vr Mei 27, 2022 10:17 pm Reageer met quote

Kees ik geef jou helemaal gelijk met alles wat je hier geschreven hebt, als je me niet begrijpen wilt ook prima, in ieder geval fijn weekend!

Pagina 16 van 17 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Volgende

Plaats reactie