BN'ers in het ziekenhuis
Gezondheid & zorg
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17  Volgende Plaats reactie

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 501
Za Mei 21, 2022 4:15 pm Reageer met quote

redone schreef:
Kees schreef "Weet ik barth. Ik ben de gek die na zijn pensionering doorwerkt en ook nog eens voor twee werkgevers in plaats van mijn welverdiende vrije tijd te genieten. Dat zal mijn handicap dan wel zijn"

Je had natuurlijk ook vrijwilligerswerk kunnen gaan doen, maar dat is een roeping!!

Dat is nog eens de spijker op z'n kop slaan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15546
Za Mei 21, 2022 10:00 pm Reageer met quote

Loezie schreef:
Kees jij houdt veel van je beroep, prima maar af en toe kom je over als een dokter.
Het verpleegkundige beroep kent vele gezichten. Verpleegafdelingen in ziekenhuizen spreken het meeste tot de verbeelding maar ook bij de GGD, de thuiszorg, de krijgsmacht, GGZ, jeugdgezondheidszorg, ambulancedienst en in de huisartsenzorg werken verpleegkundigen. Die laatste is mijn werkveld, om precies te zijn de huisartsenzorg voor asielzoekers in de centrale opvang (COA). Die onderscheidt zich van reguliere praktijken omdat de praktijkverpleegkundige de spreekuren doen in plaats van de huisarts. Die constructie is uit nood geboren door gebrek aan huisartsen die zit werk wilden of konden doen. Daar mag je op reageren zoals je wilt maar er wordt wel mee bereikt dat de zorg voor asielzoekers goed bereikbaar is, iets waar ze gewoon recht op hebben, zoals alle ingezetenen in dit land. Er is altijd een arts eindverantwoordelijk voor mijn handelen, hoewel ik natuurlijk zelf ook een best wel grote verantwoordelijkheid heb als individuele beroepsbeoefenaar. Als je daar meer over wilt weten dan hoor ik het graag.
Quote:
Tijdens de corona zijn er honderden soldaten in gezet om te vaccineren,
zonder een medische achter grond, dus dat kan ook.
Dat is zo maar dat betekent niet dat die militairen geen training gehad hebben en op de werkplek niet gecoacht en gecontroleerd worden door de vaccinatiearts van de GGD.
Quote:
Ik heb trouwens vroeger ook leren vaccineren op een sinaasappel Laughing
Ik weet zo goed als niets van je achtergrond maar heb je ooit mensen geïnjecteerd? Vaccineren leer je niet op een sinaasappel maar op mensen. Nou ja, de basistechniek van hoe je een spuit in je handen moet houden maar uiteindelijk zul je het moeten leren op mensen met alle onderlinge verschillen die je je kunt bedenken. En er zijn best forse risico's, zoals een infiltraat, een klapvoet, een volledig verlamd been, onbedoeld intraveneus injecteren met kans op shock of coma en er zijn er wel meer. Dus doe niet net alsof iedereen even in vijf minuten bekwaam is, laat staan bevoegd.
Quote:
Die Geubels heeft ook een roeping, hoe hij met die kinderen
naar de o.k. ze gingen er lachend heen.
Ik weet niet hoe Philippe daar zelf over denkt maar van mij mag het. Ik heb, voor de zoveelste keer echt geen bezwaar tegen het verschijnsel roeping en als iemand zijn motivatie om een vak (voor deze gelegenheid bewust even niet 'beroep') uit te oefenen als roeping bestempelt zal ik dat absoluut respecteren. Ik vind het helemaal goed maar dring anderen, waaronder ikzelf, die kwalificatie niet op.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Laatst aangepast door Keesvi op Zo Mei 22, 2022 12:16 pm, in totaal 3 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Mei 21, 2022 10:12 pm Reageer met quote

virgo schreef:
redone schreef:
Kees schreef "Weet ik barth. Ik ben de gek die na zijn pensionering doorwerkt en ook nog eens voor twee werkgevers in plaats van mijn welverdiende vrije tijd te genieten. Dat zal mijn handicap dan wel zijn"

Je had natuurlijk ook vrijwilligerswerk kunnen gaan doen, maar dat is een roeping!!

Loezie en Virgo. Jammer dat jullie zo slecht lezen, dan wel kort van memorie zijn. Ik ben er niet zo gek lang geleden en zelfs meerdere malen heel duidelijk over geweest dat ik het vaccineren bij de GGD ook tegen onkostenvergoeding had willen doen. De keuze van de GGD was echter om met officiële arbeidscontracten te werken en daar horen primaire arbeidsvoorwaarden bij, zoals een salaris. Mijn andere werk is een ander verhaal want daar heb ik gedurende een jaar of achttien een gezinsinkomen mee gegenereerd en een bescheiden pensioentje mee opgebouwd. Dan lijkt het me niet logisch om dat ineens voor niets te gaan doen. Als dat allemaal niet was gelukt zou ik als vrijwilliger gesolliciteerd hebben bij Slachtofferhulp Nederland. Dat zou ik evenmin als een roeping hebben ervaren maar eerder als zinvol bezig zijn of iets van die strekking.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

lucia51

Stamgast
Stamgast
Antw.: 653
Zo Mei 22, 2022 1:11 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
virgo schreef:
redone schreef:

Loezie en Virgo. Jammer dat jullie zo slecht lezen, dan wel kort van memorie zijn. Ik ben er niet zo gek lang geleden en zelfs meerdere malen heel duidelijk over geweest dat ik het vaccineren bij de GGD ook tegen onkostenvergoeding had willen doen. De keuze van de GGD was echter om met officiële arbeidscontracten te werken en daar horen primaire arbeidsvoorwaarden bij, zoals een salaris. Mijn andere werk is een ander verhaal want daar heb ik gedurende een jaar of achttien een gezinsinkomen mee gegenereerd en een bescheiden pensioentje mee opgebouwd. Dan lijkt het me niet logisch om dat ineens voor niets te gaan doen. Als dat allemaal niet was gelukt zou ik als vrijwilliger gesolliciteerd hebben bij Slachtofferhulp Nederland. Dat zou ik evenmin als een roeping hebben ervaren maar eerder als zinvol bezig zijn of iets van die strekking.

Man, man, man, wat een snoeverij. Very Happy

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5878
Zo Mei 22, 2022 6:09 am Reageer met quote

Trudie. schreef:
Keesvi schreef:
virgo schreef:
redone schreef:

Vrouw, vrouw, vrouw, wat onaardig weer Sad

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Mei 22, 2022 9:01 am Reageer met quote

Trudie. schreef:
Hartelijk dank voor je reactie, Trudie. Belangstelling voor wat ik doe kan ik altijd op prijs stellen dus als je daar verder vragen over hebt beantwoord ik die graag.

lucia51

Stamgast
Stamgast
Antw.: 653
Zo Mei 22, 2022 10:00 am Reageer met quote

Wat een eigendunk weer Laughing

Loezie

Superlid
Superlid
Antw.: 41743
Zo Mei 22, 2022 10:25 am Reageer met quote

Kees, overdrijven is ook een vak.

Je weet heus wel dat een injectie geven niet zo moeilijk is,
daar bedoel ik dus mee een corona of een griepspuit.
Natuurlijk hebben die militairen uitleg gekregen.

Jij zal het niet mee hebben gemaakt, maar ruim 50 jaar leden
heb ik samen met mijn moeder moeten leren injecteren op
een sinaasappel omdat ze insuline moest hebben.
Dat is natuurlijk een stuk makkelijker dan een gewone injectie
maar zo heb ik het dus geleerd.
Het is niet te vergelijken met spuiten in de bloedbaan.

Oja....ik ben geen redone, ondanks dat het een aardige vrouw is Laughing

Achter de wolken schijnt de zon

WillemijnF

Superlid
Superlid
Zo Mei 22, 2022 12:10 pm Reageer met quote

Ik begrijp in ieder geval dat je meer waardering moet hebben voor BN-ers die voor drie halve dagen, kop op de buis en €2500 toe doen alsof ze nuttig zijn, dan voor mensen als Kees die al anderhalf jaar met hun poten in de klei staan om Nederland uit een crisis te helpen.Die mensen haal je dan naar beneden. Het kan verkeren Sad
Om weer even on topic te gaan..

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Mei 22, 2022 12:34 pm Reageer met quote

Loezie schreef:
Kees, overdrijven is ook een vak.

Je weet heus wel dat een injectie geven niet zo moeilijk is,
Je moet wel weten waarmee je bezig bent. Met subcutaan spuiten, zoals bij insuline, moet je weten wat je doet maar loop je niet zo gek veel risico's .
Bij intra-musculair vaccineren overdrijf ik niets en kun je wel degelijk behoorlijke schade aanrichten als je het niet doet volgens de regelen der kunst. Dat vergt opleiding, training en ervaring om het goed te doen. Dergelijke vaardigheden zijn nodig in de vaccinatiestraten van de GGD.

Ik kan het een handeling van niets vinden maar dat zeg ik na een jaar of vijftig ervaring. In de bovenarm kun je afmeten, twee vingers onder het acromion is de norm, maar als je iets te hoog of te laag zit met die prik dan zadel je iemand met behoorlijke pijn op en dat wil je niet. Geen mens is hetzelfde en als je vele honderden prikken verder bent dan ga je gevoelsmatiger te werk. Gegarandeerd pijnloos prikken kan ik niet maar het lukt me zo goed als altijd. Daar doe je het toch voor? Smile

Laatst aangepast door Keesvi op Zo Mei 22, 2022 7:53 pm, in totaal 3 keer bewerkt

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8551
Zo Mei 22, 2022 1:18 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Ik begrijp in ieder geval dat je meer waardering moet hebben voor BN-ers die voor drie halve dagen, kop op de buis en €2500 toe doen alsof ze nuttig zijn, dan voor mensen als Kees die al anderhalf jaar met hun poten in de klei staan om Nederland uit een crisis te helpen.Die mensen haal je dan naar beneden. Het kan verkeren Sad
Om weer even on topic te gaan..

Mensen vergeten snel: "Eerst hosanna en daarna kruisig Hem" Het kan verkeren zei |Bredero

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

WillemijnF

Superlid
Superlid
Zo Mei 22, 2022 1:22 pm Reageer met quote

Benneke schreef:

Mensen vergeten snel: "Eerst hosanna en daarna kruisig Hem" Het kan verkeren zei |Bredero

Jammer dat ie niet een tijdje mee kan schrijven hier, die Bredero.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29897
Zo Mei 22, 2022 7:45 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:

Ik kan het een handeling van niets vinden maar dat zeg ik na een jaar of vijftig ervaring. In de bovenarm kun je afmeten, twee vingers onder het omicronion is de norm, maar als je iets te hoog of te laag zit met die prik dan zadel je iemand met behoorlijke pijn op en dat wil je niet. Geen mens is hetzelfde en als je vele honderden prikken verder bent dan ga je gevoelsmatiger te werk. Gegarandeerd pijnloos prikken kan ik niet maar het lukt me zo goed als altijd. Daar doe je het toch voor? Smile

omicronion.." waar zit dat en wat is het eigenlijk?

Ik ken wel Omicronicans

Maar dat zal je niet bedoelen, denk ik...

Faber quisque fortunae suae

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Mei 22, 2022 8:01 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Ik ken wel Omicronicans

Maar dat zal je niet bedoelen, denk ik...
Nee, en inmiddels gecorrigeerd. Spellingscontrole was even van slag af. Ik moet je nageven dat je leest en nagaat. Smile Ik bedoelde het acromion, het topje van het schoudergewricht. Doet er niet zo gek veel toe maar secuur lokaliseren waar je die naald precies in steekt bij een injectie, en daar ging het me om, is van wezenlijk belang.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29897
Zo Mei 22, 2022 9:31 pm Reageer met quote

Thuis al vroeg geleerd dat je moeilijke woorden het beste zelf kan opzoeken. Dan blijft het beter hangen.

Ik ben mijn ouders er nog dankbaar voor... Very Happy

Faber quisque fortunae suae

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3866
Zo Mei 22, 2022 9:32 pm Reageer met quote

Loezie schreef:

.

Tegenwoordig niet meer op een sinaasappel, maar leer je injecteren op een injectiekussentje Laughing

Loezie

Superlid
Superlid
Zo Mei 22, 2022 9:53 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Loezie schreef:

.

Tegenwoordig niet meer op een sinaasappel, maar leer je injecteren op een injectiekussentje Laughing

Dat was toen nog niet uit gevonden Laughing

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Mei 22, 2022 11:48 pm Reageer met quote

Loezie schreef:
Dat was toen nog niet uit gevonden Laughing
Ben je al zo oud? Smile

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Mei 25, 2022 10:05 pm Reageer met quote

En nog maar een aanvulling over de onwetendheid van wat er in bepaalde sectoren, in dit geval de gezondheidszorg maar hetzelfde geldt voor het onderwijs, echt aan de hand is:

Lees verder: 'Laat leraren en zorgpersoneel meer uren werken'

Loezie

Superlid
Superlid
Do Mei 26, 2022 10:38 am Reageer met quote

En weer was het een mooie aflevering.

Zelfs verpleegkundige vonden dat hun werk een roeping was.
Dus het wordt nog steeds gebruikt.

Pagina 15 van 17 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17  Volgende

Plaats reactie