De 'jeugdzonde' van Johan Derksen
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 19, 20, 21  Volgende Plaats reactie

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5532
Do Apr 28, 2022 11:10 am Reageer met quote

Natuurlijk heeft het niets met de tijdgeest te maken en dat je stomme dingen doet als je jong bent weten we. allemaal. Maar het verkrachten en vernederen van een vrouw was ook toen niet normaal. Net zomin als het niet deze tijdgeest is om er 40. jaar na dato om te lachen en nog te overbieden met opmerkingen over het aansteken van de kaars dat ze geluk had dat er geen honkbalknuppel in de buurt was.
Nandes kan ik niet volgen, natuurlijk duiken de media erop, dat wist Derksen ook wel. En natuurlijk zeggen mensen dan dat ze ervan walgen. Had jij het oprechter gevonden als Jinek en haar gasten ook in een deuk hadden gelegen? Of gewoon niet reageren en laten passeren?
En in hun eigen programma ging het er vooral over dat zij zo zielig zijn omdat ze geen foute grappen meer mogen maken.
Die kerels moeten van de buis. Er zijn nu al mannen op sociale media die hun "helden" verdedigen. De Mol moet onverbiddelijk laten zien dat dit absoluut onacceptabel is! Kom met een statement waaruit dat duidelijk blijkt en stel een daad!

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29590
Do Apr 28, 2022 12:07 pm Reageer met quote

Toch vind ik dat nandes57 wel een punt heeft. Het valt mijns inziens niet te ontkennen dat de tijdgeest wel terdege een rol speelt. ‘We’ kwamen vanuit een tijd van grote preutsheid min of meer ineens en een heel andere periode van sex, drugs en rock-'n-roll. Flower power, sit-ins, vrije seks en weet ik al niet meer…
Dat zal zeker invloed gehad hebben op de (sexuele) moraal in die tijd waarin kraakbewegingen ontstonden en overal tegenaan geschopt moest worden.

En nu gaan we weer terug naar de nieuwe preutsheid waarin je nog nauwelijks naar een vrouw durft te kijken omdat je, voor je het weet al aangeklaagd bent voor “sexueel ongewenst gedrag”

Het is de slingerbeweging die al sinds het begin van de mensheid heeft plaatsgevonden.

Waarmee ik het gedrag van die Derksen niet wil goedpraten en hij dat gebal erover maar beter achterwege had kunnen laten. Nog los van het feit dat ik dat programma sowieso niet om aan te kijken vind

Faber quisque fortunae suae

WillemijnF

Superlid
Superlid
Do Apr 28, 2022 12:16 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Toch vind ik dat nandes57 wel een punt heeft. Het valt mijns inziens niet te ontkennen dat de tijdgeest wel terdege een rol speelt. ‘We’ kwamen vanuit een tijd van grote preutsheid min of meer ineens en een heel andere periode van sex, drugs en rock-'n-roll. Flower power, sit-ins, vrije seks en weet ik al niet meer…
Dat zal zeker invloed gehad hebben op de (sexuele) moraal in die tijd waarin kraakbewegingen ontstonden en overal tegenaan geschopt moest worden.

En nu gaan we weer terug naar de nieuwe preutsheid waarin je nog nauwelijks naar een vrouw durft te kijken omdat je, voor je het weet al aangeklaagd bent voor “sexueel ongewenst gedrag”

Het is de slingerbeweging die al sinds het begin van de mensheid heeft plaatsgevonden.

Waarmee ik het gedrag van die Derksen niet wil goedpraten en hij dat gebal erover maar beter achterwege had kunnen laten. Nog los van het feit dat ik dat programma sowieso niet om aan te kijken vind

Tympaan,dit vind ik klinkklare onzin. Dat er sprake was van een lossere seksuele moraal mag waar zijn, maar die geldt dan voor beide seksen op gelijkwaardig niveau. Het verkrachten en vernederen van een vrouw heeft nooit deel uit gemaakt van die vrije moraal, maar slechts met de minachting die bepaalde mannen koesteren voor vrouwen. Toen en nu nog steeds kennelijk.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 5859
Do Apr 28, 2022 12:23 pm Reageer met quote

Quote:
Flower power, sit-ins, vrije seks en weet ik al niet meer…

Sorry Tympaan maar ik heb hier midden in gezeten, de kraakpanden incluis. Er was nooit enige sprake van grensoverschrijdend gedrag waarbij vrouwen of meisjes gemolesteerd of seksueel mishandeld werden. De hippies hadden daar minstens zo'n grote verachting voor als de jongeren nu. Meisjes destijds zaten misschien soms wat losser in de bloes, maar dat ging helemaal van henzelf uit, en daar werd geen misbruik van gemaakt. Kon ook helemaal niet. Hippies hielden zich verre van geweld, overmeestering, seksuele bespotting enz

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent

Laatst aangepast door NicolaasP op Do Apr 28, 2022 12:24 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Apr 28, 2022 12:24 pm Reageer met quote

Jij vindt het onzin, ik dus niet. Iedereen is het product van zijn/haar tijd.

Ik ben het er uiteraard wel mee eens dat dat verkrachten en vernederen totaal uit den boze is. Dat geldt voor mannen. Maar ook voor vrouwen. En dat wordt nog wel eens vergeten.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Do Apr 28, 2022 12:26 pm Reageer met quote

Spreek je nu uit eigen ervaring dat grensoverschrijdend gedrag vroeger makkelijker en veelvuldiger plaatsvond, oftewel dat de grenzen destijds heel wat ruimer lagen en je bij vrouwen heel wat meer maken kon dan tegenwoordig?
Het is in mijn ogen een fabel

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Apr 28, 2022 12:29 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Quote:

Sorry Tympaan maar ik heb hier midden in gezeten, de kraakpanden incluis. Er was nooit enige sprake van grensoverschrijdend gedrag waarbij vrouwen of meisjes gemolesteerd of seksueel mishandeld werden. De hippies hadden daar minstens zo'n grote verachting voor als de jongeren nu. Meisjes destijds zaten misschien soms wat losser in de bloes, maar dat ging helemaal van henzelf uit, en daar werd geen misbruik van gemaakt. Kon ook helemaal niet. Hippies hielden zich verre van geweld, overmeestering, seksuele bespotting enz

Maak dat de kat maar wijs. Waarom dacht je dat op een gegeven moment de Dam schoongeveegd werd door de Mariniers..?

WillemijnF

Superlid
Superlid
Do Apr 28, 2022 12:33 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

Maak dat de kat maar wijs. Waarom dacht je dat op een gegeven moment de Dam schoongeveegd werd door de Mariniers..?

Leuk onderwerp. Vertel Laughing

NicolaasP

Superlid
Superlid
Do Apr 28, 2022 1:15 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
NicolaasP schreef:
Quote:

Die Mariniers meenden dat hun meisjes door op de Dam bivakkerende voornamelijk buitenlandse hippies, lastig werden gevallen. Dat zal best wel in enkele gevallen gebeurd zijn, maar daarmee wil je toch niet beweren dat hippies over het algemeen bekend stonden als vrouwenverkrachters, of zich gemakkelijk aan meisjes/vrouwen vergrepen? Onder hippies heerste vooral een moraal van geweldloosheid, respect tonen voor de ander. Natuurlijk gold dat niet voor elk individu, dat is nooit zo bij geen enkele groep.

Doet zich bij jou het misverstand overigens niet voor dat een vrije seksuele moraal (voor mijn part noem je dat losbandigheid) in zou houden dat men makkelijk andermans grenzen overschrijdt, dat die vrije seksuele moraal inhoudt dat je een ander vrijelijk aan je kon en mocht onderwerpen? Dat is nooit zo geweest namelijk. Die twee hebben niets met elkaar te maken. Seks had men ook toen met wederzijdse instemming.

Roman Kent

An58.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 527
Do Apr 28, 2022 1:59 pm Reageer met quote

Wat ik niet begrijp is dat mensen in die zaal dit aanhoren en de meeste meelachen. En dat er ook helemaal niemand zijn mond opentrekt en er wat van zegt. Iedereen gaat weer mee en de heren kunnen er nog een schepje bovenop doen.
Totaal onwaarschijnlijk dat ik daar ooit zou zitten, maar ik denk dat ik mijn mond open had gedaan en er wat van gezegd had of op z'n minst was vertrokken.
En wat gebeurde er nu gisteravond. Hij probeerde het verhaal recht te breien, maar er valt niets te breien.
Er werd geen sorry gezegd, alleen probeerde hij zijn eigen hachie te redden.
Onvoorstelbaar dat dit soort gasten nog een programma op de tv mogen hebben.
Maar ja daar hebben we hem weer John de Mol baas van Talpa.
Misschien moeten we daar ook wat van zeggen en daar wat mee doen.
Wat is er de laatste tijd allemaal niet over die familie de Mol naar buiten gekomen.
Op de eerste plaats John de Mol met zijn reactie op The Voice grensoverschrijdend gedrag.
Dan hebben we het over Jeroen van Rietbergen zijn zwager, partner van Linda de Mol.
Twee aangiftes gedaan tegen Johnny de Mol, weten natuurlijk niet of dat klopt.
Maar het is toch te erg dat er zoveel ellende naar boven komt uit één familie.
Verder vind ik dat er geen verjaringstermijn voor dit soort dingen zou moeten zijn. We weten ook niet of de vrouw waar het over gaat misschien nog leeft en zij wordt door dit voorval weer geconfronteerd met wat haar toen is overkomen en ik vind dat zij alsnog aangifte zou mogen doen, zeker na deze bekentenis.
Want die John Derksen kan het vertellen omdat dit toch al verjaart is, dus hij zit safe, wat dat aangaat.
Maar belachelijk dat het nog toegestaan wordt dit soort gasten een plek te geven op tv.
Die moet je meteen eraf gooien. Nu gaat er gepraat worden met hen, hier valt na mijn idee niet meer over te praten. Weg ermee.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Do Apr 28, 2022 2:01 pm Reageer met quote

Volgens mij zijn wij het eens An58 Wink

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Apr 28, 2022 2:23 pm Reageer met quote

Het achtste wereldwonder.... Very Happy

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10789
Do Apr 28, 2022 3:01 pm Reageer met quote

An58 schreef:
Keesvi schreef:
humor schreef:
daan56 schreef:
Na deze biecht van Johan D. Gewoon weer de vrouwen links en de mannen rechts in de kerk..

En dan voor het zingen de kerk weer uit zeker ..... Very Happy

Tuurlijk, lach maar lekker mee met die seksueel gefrustreerde exhibitionisten. Siert je, een dergelijke reactie.

Kees, kan je ook zien dat het een grapje op een grapje is? Ik vond hem wel leuk. Ik heb niet het idee dat Humor met de door jou genoemde seksueel gefrustreerde exhibitionisten meegaat.

Jij begrijpt het An .
Maar Kees zn snappertje is niet zo groot als zn mond... Very Happy

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15156
Do Apr 28, 2022 9:38 pm Reageer met quote

humor schreef:
Maar Kees zn snappertje is niet zo groot als zn mond...

Er bestaat gepaste en misplaatste humor. Een mens is nooit te oud om te leren dus Ik snap niet dat jij het verschil daartussen in geen enkele mate aanvoelt, niet weet te hanteren of het ronduit verdomt. En kijk uit dat je je kaak niet verrekt met die domme grijns waarmee je je te pas en te onpas mee manifesteert.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

An58.1

Stamgast
Stamgast
Do Apr 28, 2022 9:56 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
humor schreef:
Maar Kees zn snappertje is niet zo groot als zn mond...

Er bestaat gepaste en misplaatste humor. Een mens is nooit te oud om te leren dus Ik snap niet dat jij het verschil daartussen in geen enkele mate aanvoelt, niet weet te hanteren of het ronduit verdomt. En kijk uit dat je je kaak niet verrekt met die domme grijns waarmee je je hier te pas en te onpas mee manifesteert.

Waarom maak jij je zo druk om een grap op een voorheen gemaakte grap?
Dit is wat er geschreven is:

Na deze biecht van Johan D. Gewoon weer de vrouwen links en de mannen rechts in de kerk..

En dan voor het zingen de kerk weer uit zeker .

Wat is hier nou zo erg aan? Relativeer een beetje. Ik zie echt wel de ernst van deze hele zaak, zoals je kunt lezen, maar kan altijd nog een grapje tussendoor waarderen, die niets afdoet aan de ernst van deze zaak. Er wordt niet gegrapt over het slachtoffer of vervelend over gedaan. Het begon met de biecht van Johan D. Biechten doe je in de kerk, dus daar is op verder gegaan. Ik heb totaal niet gevoeld dat hier iets naars mee werd bedoeld. Maar als jij dat wel voelt leg dan even goed uit waarom je dat voelt en wat je dan misplaatste humor in deze vindt.

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Apr 29, 2022 12:06 am Reageer met quote

Het gaat in dit topic om verkrachting maar misschien nog meer om de lacherige reacties die dit feit op een ongelofelijk gevoelloze manier bagatelliseren. Ik kan een suggestie om mannen en vrouwen dan maar te scheiden ergens nog wel begrijpen, hoewel die volstrekt irreëel is maar als je daar als reactie een onderbroekenloltopic van maakt dan toon je je geen haar beter dan de idioten die bezopen macho-caféhumor als televisie verkopen. Ik kan best een geintje hebben maar langzamerhand wordt steeds duidelijker dat onze samenleving ongelofelijk doorspekt is met vrouwonvriendelijkheid en dan druk ik me nog mild uit. Daar valt niets aan te relativeren. Mag ik daar iets van zeggen als het u belieft?

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Apr 29, 2022 12:16 am Reageer met quote

En daar komt nog bij dat het humor zijn énige bijdrage is aan dit topic, gevolgd door het afzeiken van Kees. Nergens heeft hij blijk gegeven van enig begrip voor wat er gaande is. Een grap die niet alleen ongepast maar o zo flauw is (Oh iemand zegt wat over de kerk...enne iets met seks, hahaha voor het zingen de kerk uit...Tjonge jonge, wat een dijenkletser Sad ).
Maar dat maakt humor niet uit, als hij maar een topic kan verzieken, meer heb ik de man nooit zien doen. En met zijn "humor" sluit hij naadloos aan bij die losers van VI.

nandes57

Superlid
Superlid
Antw.: 1014
Vr Apr 29, 2022 12:25 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
Het gaat in dit topic om verkrachting maar misschien nog meer om de lacherige reacties die dit feit op een ongelofelijk gevoelloze manier bagatelliseren. Ik kan een suggestie om mannen en vrouwen dan maar te scheiden ergens nog wel begrijpen, hoewel die volstrekt irreëel is maar als je daar als reactie een onderbroekenloltopic van maakt dan toon je je geen haar beter dan de idioten die bezopen macho-caféhumor als televisie verkopen. Ik kan best een geintje hebben maar langzamerhand wordt steeds duidelijker dat onze samenleving ongelofelijk doorspekt is met vrouwonvriendelijkheid en dan druk ik me nog mild uit. Daar valt niets aan te relativeren. Mag ik daar iets van zeggen als het u belieft?

Het is naar mijn mening altijd een smakeloos programma geweest waarin het lachen om eigen scheet de boventoon voerde.
Nee ik geloof nog steeds niet dat de samenleving doorspekt is met vrouw (mens) onvriendelijk gedrag, het is er zeker.

een deel vd samenleving geilt op de harde confronterende uitspraken van oa Pim Fortuijn, Wilders met zijn "kopvoddentaks) of nog erger op de uitspraken van baudett, in hetzelfde rijtje passen dit soort programma's

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Apr 29, 2022 12:50 am Reageer met quote

nandes57 schreef:
Nee ik geloof nog steeds niet dat de samenleving doorspekt is met vrouw (mens) onvriendelijk gedrag, het is er zeker.
Je kunt geloven wat je wilt maar er zijn harde cijfers gegenereerd. Het gaat niet om een kleinigheid, dunkt mij:
Quote:
22% van de vrouwen en 6% van de mannen heeft te maken gehad met seksueel geweld. 11% procent van de vrouwen heeft ooit geslachtsgemeenschap tegen haar wil gehad, tegenover 1% van de mannen. Wanneer orale en anale seks tegen de wil worden meegerekend, heeft 15% van de vrouwen en 3% van de mannen weleens penetratie tegen de wil meegemaakt.

Lees verder: Feiten en cijfers seksueel geweld

An58.1

Stamgast
Stamgast
Vr Apr 29, 2022 12:56 am Reageer met quote

Keesvi schreef:

Het is duidelijk dat jullie zoekers zijn. Zoekers in overal links willen hebben en zoekers in altijd maar zoeken om iemand onderuit te halen. Dit wat hier gebeurd is zeggen dat je geen haar beter bent dan die Johan Derksen en zijn vriendjes, vind ik veel te ver gaan, dan neem je de ernst van wat die Johan Derksen heeft gezegd niet zo serieus als je hem zou moeten nemen. Je kan het grapje op een ander onschuldig grapje niet vergelijken en hetzelfde kwalificeren als wat die Johan Derksen vertelde, die had het over verkrachting.

Dat de samenleving doorspekt is met vrouwonvriendelijkheid is al veel langer dan nu bekend wordt. De nadruk ligt er nu meer op door de Metoo. Wil niet zeggen dat we nu op alle slakken zout moeten leggen, anders krijgen we straks een maatschappij waar mannen en vrouwen niets meer durven omdat ze bang zijn ergens van beschuldigd te worden. En dat bedoel ik met het grapje van Humor. Verder heb je als mens respect te hebben voor een ander mens als seksueel wezen en daar horen grenzen bij. En die Johan Derksen is mijlenver over die grens heengegaan en gelukkig hoorde ik dat hij stopt met tv en terecht. Hoop dat hij zich aan zijn woord houdt.

Pagina 2 van 21 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 19, 20, 21  Volgende

Plaats reactie