De 'jeugdzonde' van Johan Derksen
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 19, 20, 21  Volgende Plaats reactie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15156
Za Mei 14, 2022 1:01 am Reageer met quote

Ron1.1 schreef:
Je zegt ik keek nooit, maar je ziet een triest stel mannen dat jankt dat je niet eens meer grappen mag maken over vrouwen, zwarte Piet of homo's en die dat vervolgens dan doen. Ra Ra ????

Is dat zo nou moeilijk, Ron? Ik kijk al jaren nooit rechtstreeks tv maar ik ben wel vaak bezig op het internet. Dan ontkom je haast niet aan de confrontatie met tv-fragmenten en daarbij bekijk ik wat me bezienswaardig of interessant lijkt via uitzending gemist-mogelijkheden. Bevalt het me niet, verveel of erger ik me, dan spoel ik gewoon door of ik ga wat anders doen. Spaart enorm veel tijd en als het nodig is kan ik er toch over meepraten, desnoods na even wat uitgebreider kijken. Geldt ook voor VI. Gijp kan ontzettend hilarisch reageren op droogkloot Derksen en daar kan ik soms best wel om lachen. Meestal gaat het om een soort onschuldige mannenhumor, noem het platvloers, maar die nogal eens grenzen overschrijdt als homo's, Marokkanen of vrouwen hun denigrerende mikpunt zijn. Daar erger ik me aan. Zo'n tv-programma wint er in mijn ogen niets mee. Maar goed, ik baseer mijn visie op een beperkt aantal video's op YouTube.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5532
Za Mei 14, 2022 10:28 am Reageer met quote

Ik ken het programma eigenlijk alleen van de keren dat het negatief in het nieuws kwam door "grappen" over een transseksueel en over Akwasi en Sylvana Simons en dat soort zaken. Vrouw, zwart of anderszins afwijkend van de witte mannennorm die zij kennelijk stellen. Daarom heb ik er geen behoefte aan om te kijken.
Raadsel opgelost, Ron?

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29590
Za Mei 14, 2022 11:07 am Reageer met quote

Of je nu het nu rechtstreeks op je TV-toestel ziet of via internet, in beide gevallen kijk je er naar. En daar hoef je je volgens mij ook niet voor te schamen. Over smaak, en dus ook over humor, valt nu eenmaal niet te twisten. Waar de één kronkelend van het lachen op de vloer ligt, zal het voor de ander totale onbenul, of zelfs aanstootgevend zijn'. Dat is de vrijheid die je gelukkig in Nederland nog hebt.

Het programma voorziet blijkbaar in een behoefte, dus zal het nog wel even blijven bestaan. Het zal mij Siberisch zijn..

Faber quisque fortunae suae

Ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1240
Za Mei 14, 2022 8:27 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Ik ken het programma eigenlijk alleen van de keren dat het negatief in het nieuws kwam door "grappen" over een transseksueel en over Akwasi en Sylvana Simons en dat soort zaken. Vrouw, zwart of anderszins afwijkend van de witte mannennorm die zij kennelijk stellen. Daarom heb ik er geen behoefte aan om te kijken.
Raadsel opgelost, Ron?

dus toch een terugtrekkende beweging hahah, ze openen a,s, maandag met de bekende song van dhr R. de Nijs. "Zet een kaars voor je raam vannacht". Voor de wokies, ongewenste transgenders, wapies, aanhangers van de dansleraar Engel, antivaxers, werkelozen, anti zonnebrand tokkies, dit is een grap. Er zal wel een quote komen "dit is geen grap" ik ken zo langzamerhand mijn pappenheimers. Laughing Surprised =Wink

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10789
Za Mei 14, 2022 9:02 pm Reageer met quote

Ron1.1 schreef:
WillemijnF schreef:
Raadsel opgelost, Ron?

dus toch een terugtrekkende beweging hahah, ze openen a,s, maandag met de bekende song van dhr R. de Nijs. "Zet een kaars voor je raam vannacht". Voor de wokies, ongewenste transgenders, wapies, aanhangers van de dansleraar Engel, antivaxers, werkelozen, anti zonnebrand tokkies, dit is een grap. Er zal wel een quote komen "dit is geen grap" ik ken zo langzamerhand mijn pappenheimers. Laughing Surprised =Wink

Dit is geen grap meer......ik hoop dat het waar is....... Laughing

Ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1240
Za Mei 14, 2022 9:45 pm Reageer met quote

Ik hoorde net uit betrouwbare bron dat de Heer J. Derksen aandelen heeft gekocht in een Nederlandse Kaarsenfabriek.

humor

Superlid
Superlid
Za Mei 14, 2022 10:30 pm Reageer met quote

Heel verstandig, maar wel met voorkennis gekocht.......
Hij weet natuurlijk dat maandag iedereen een kaars voor zn raam en zo zet. Very Happy

humor

Superlid
Superlid
Zo Mei 15, 2022 11:16 pm Reageer met quote

Kan straks haast niet slapen, denk ik....morgen is Derksen weer terug op de buis.

Hebben jullie er ook zo'n zin an ???? Very Happy

nandes57

Superlid
Superlid
Antw.: 1014
Zo Mei 15, 2022 11:40 pm Reageer met quote

humor schreef:
Kan straks haast niet slapen, denk ik....morgen is Derksen weer terug op de buis.

Hebben jullie er ook zo'n zin an ???? Very Happy

heb er in het verleden wel eens wat stukjes van gezien maar kreeg al snel het gevoel van "hij die niet te beter weet lacht om zijn eigen scheet"

dus nee ik heb er geen zin in, zal er niet naar kijken, zonde van de tijd.

humor

Superlid
Superlid
Zo Mei 15, 2022 11:44 pm Reageer met quote

Ok Nandes , geeft niks hoor, maarrrrrrrrrrrrr.......je weet het maar nooit he, het kan misschien wel spannender worden als het Songfestival... Very Happy

humor

Superlid
Superlid
Zo Mei 15, 2022 11:49 pm Reageer met quote

OH Ik zie dat ik een gigantische blunder gemaakt heb.

Derksen op de buis !
Dat kan niet meer, het zijn tegenwoordig allemaal platgeslagen buizen aan de muur enzo

nandes57

Superlid
Superlid
Antw.: 1014
Ma Mei 16, 2022 12:07 am Reageer met quote

humor schreef:
OH Ik zie dat ik een gigantische blunder gemaakt heb.

Derksen op de buis !
Dat kan niet meer, het zijn tegenwoordig allemaal platgeslagen buizen aan de muur enzo

met humor kan je een discussie goed relativeren maar met een overkill aan zg humor ook doodslaan.

dat is nu gebeurd.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Ma Mei 16, 2022 1:34 pm Reageer met quote

Een opiniestuk waarin ik me helemaal kan vinden. De samenvatting voor wie de link niet kan openen

De grapjes in VI komen stelselmatig neer op afzeiken en belachelijk maken, ofwel het uitsluiten van anderen, met name vrouwen, mensen van kleur en lhbti'ers.
De klacht dat je door de cancelcultuur niets meer mag zeggen, draait de zaken om, niet dit drietal wordt tot zwijgen gebracht, zijzelf sluiten mensen uit en niet om wat die anderen zeggen, maar vooral om wat ze zijn. Derksen en van der Gijp praten ook vaak over ' vrouwtjes', uitdrukking van de macht der witte mannen. Kleedkamer- en kroegpraat zullen wel blijven maar de vraag is of je het moet uitvergroten op tv. De macht van de kijkcijfers.
Derksen gecanceld? Hij sluit zelf mensen uit

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

humor

Superlid
Superlid
Ma Mei 16, 2022 1:36 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:

De grapjes in VI komen stelselmatig neer op afzeiken en belachelijk maken, ofwel het uitsluiten van anderen,

Zo 'n beetje hetzelfde wat jullie hier doen... Very Happy

Hebben die gasten van jou misschien les gehad ??? Laughing

WillemijnF

Superlid
Superlid
Ma Mei 16, 2022 1:43 pm Reageer met quote

humor schreef:
WillemijnF schreef:

De grapjes in VI komen stelselmatig neer op afzeiken en belachelijk maken, ofwel het uitsluiten van anderen,

En jij helemaal blij, want je hebt er zo' n zin in? Helemaal goed toch dan? Laughing

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5564
Ma Mei 16, 2022 2:09 pm Reageer met quote

Laat ik nu pas gelezen hebben in het topic "BN'ers in het ziekenhuis", een zin van Willemijn, "Precies iedereen moet vooral leuk vinden wat ie leuk vindt, maar verwacht niet dat een vrouwtje Hazes dat voor € 200 per uur aan het bed van een patiënt gaat zitten"

Dus niet alleen Gijp en Derksen gebruiken de kwalificatie "vrouwtje"!

Mijn mening vorm ik zelf!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

WillemijnF

Superlid
Superlid
Ma Mei 16, 2022 2:12 pm Reageer met quote

redone schreef:
Laat ik nu pas gelezen hebben in het topic "BN'ers in het ziekenhuis", een zin van Willemijn, "Precies iedereen moet vooral leuk vinden wat ie leuk vindt, maar verwacht niet dat een vrouwtje Hazes dat voor € 200 per uur aan het bed van een patiënt gaat zitten"

Point taken Wink.

humor

Superlid
Superlid
Ma Mei 16, 2022 2:15 pm Reageer met quote

Ojee....Redone toch.
Je stijgt weer een puntje in mn waardering Very Happy

Als vrouwtje Hazes voor 200 € aan je bed komt zitten, mag je er dan ook aanzitten ???? Laughing

Ja weet ik veel, ik vraag maar wat.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29590
Ma Mei 16, 2022 2:22 pm Reageer met quote

redone schreef:

Is het niet zo dat vrouwen het ook regelmatig over "mannetjes" hebben?

Je kan natuurlijk ook overal een probleem van gaan maken...

Persoonlijk kan ik er niet wakker van liggen.

Faber quisque fortunae suae

An58.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 527
Ma Mei 16, 2022 3:02 pm Reageer met quote

humor schreef:
WillemijnF schreef:

Precies hetzelfde dacht ik. Ze geeft een prima omschrijving van haarzelf weer en het pijnlijke is dat ze het zelf niet door heeft. Toch een essentieel deel in haar ontwikkeling gemist. En op deze leeftijd nog niets aan gedaan, niet meer te helpen. Krijg je als je alleen je hele leven kijkt naar de fouten van anderen en nooit in de spiegel kijkt. Misschien is het beeld wel afschrikwekkend. Laughing

Pagina 20 van 21 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 19, 20, 21  Volgende

Plaats reactie