De 'jeugdzonde' van Johan Derksen
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 19, 20, 21  Volgende Plaats reactie

nandes57

Superlid
Superlid
Antw.: 1014
Vr Apr 29, 2022 12:57 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
nandes57 schreef:
Nee ik geloof nog steeds niet dat de samenleving doorspekt is met vrouw (mens) onvriendelijk gedrag, het is er zeker.
Je kunt geloven wat je wilt maar er zijn harde cijfers gegenereerd. Het gaat niet om een kleinigheid, dunkt mij:
Quote:
22% van de vrouwen en 6% van de mannen heeft te maken gehad met seksueel geweld. 11% procent van de vrouwen heeft ooit geslachtsgemeenschap tegen haar wil gehad, tegenover 1% van de mannen. Wanneer orale en anale seks tegen de wil worden meegerekend, heeft 15% van de vrouwen en 3% van de mannen weleens penetratie tegen de wil meegemaakt.

Lees verder: Feiten en cijfers seksueel geweld

Het is veel Kees en je mag het doorspekt noemen maar voor mij is het gelukkig niet alleenheersend of overheersend.
er moet aan gewerkt worden en dat kan volgens mij maar op 1 manier......
het hoort in de opvoeding te zitten, elk mens i integer en daar hoor je respect voor te hebben....... erin stampen vanaf de geboorte

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

An58.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 527
Vr Apr 29, 2022 1:21 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:
En daar komt nog bij dat het humor zijn Únige bijdrage is aan dit topic, gevolgd door het afzeiken van Kees. Nergens heeft hij blijk gegeven van enig begrip voor wat er gaande is. Een grap die niet alleen ongepast maar o zo flauw is (Oh iemand zegt wat over de kerk...enne iets met seks, hahaha voor het zingen de kerk uit...Tjonge jonge, wat een dijenkletser Sad ).
Maar dat maakt humor niet uit, als hij maar een topic kan verzieken, meer heb ik de man nooit zien doen. En met zijn "humor" sluit hij naadloos aan bij die losers van VI.

Laten we het even niet hebben over topics verzieken, daar zijn jij en je groepje sterren in. Een topic een totaal andere kant opdraaien, waar de topic over gaat totaal verpesten met commentaren die totaal off topic zijn en daar op voorborduren.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5532
Vr Apr 29, 2022 2:50 am Reageer met quote

An58 schreef:
Wat ik niet begrijp is dat mensen in die zaal dit aanhoren en de meeste meelachen. En dat er ook helemaal niemand zijn mond opentrekt en er wat van zegt. Iedereen gaat weer mee en de heren kunnen er nog een schepje bovenop doen.
Totaal onwaarschijnlijk dat ik daar ooit zou zitten, maar ik denk dat ik mijn mond open had gedaan.

Hier was ik het helemaal mee eens.. mensen die het aanhoren en meelachen .. walgelijk he An58.
Ik denk dat het vriendjes zijn, denk je ook niet? Dan is het altijd leuk , maar zo ben jij niet hŔ, jij zou je mond opentrekken wanneer men lacherig doet hierover, integer en stoer als je bent.....
Of toch niet? Niet in de studio voor het oog van de natie, maar zelfs niet op een forum. Nou ja, als Kees zoiets gezegd zou hebben, of Nicolaas of ik..... Maar humor....dan ben je niet zo principieel of integer. En off topic? Dat verwijt je humor niet, dus jij vindt die lolligheid wel helemaal on topic en geen poging het topic een andere kant op te draaien? Dat lijkt me nog erger want de ongepaste lol zoals humor deze ventileert is dan dus precies waar dit topic over gaat...geen woord van afkeuring, dus de kritiek daarop is terecht en zo passend binnen dit topic als maar kan. Als jij dit zo geestig vindt geef ik ook geen cent om jouw verontwaardiging over de klootzakken waar dit topic over gaat. Wie zwijgt stem toe, wie meelacht ook. Gelegenheidsverontwaardiging van jouw kant dus, lekker hypocriet.

Geen schelden en geen leugens van mijn kant, maar mijn menig op grond van wat ik hier duidelijk waarneem. Dat jou niet bevalt maakt het nog niet tot schelden.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

An58.1

Stamgast
Stamgast
Vr Apr 29, 2022 10:48 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:
An58 schreef:
Wat ik niet begrijp is dat mensen in die zaal dit aanhoren en de meeste meelachen. En dat er ook helemaal niemand zijn mond opentrekt en er wat van zegt. Iedereen gaat weer mee en de heren kunnen er nog een schepje bovenop doen.
Totaal onwaarschijnlijk dat ik daar ooit zou zitten, maar ik denk dat ik mijn mond open had gedaan.

Hier was ik het helemaal mee eens.. mensen die het aanhoren en meelachen .. walgelijk he An58.
Ik denk dat het vriendjes zijn, denk je ook niet? Dan is het altijd leuk , maar zo ben jij niet hŔ, jij zou je mond opentrekken wanneer men lacherig doet hierover, integer en stoer als je bent.....
Of toch niet? Niet in de studio voor het oog van de natie, maar zelfs niet op een forum. Nou ja, als Kees zoiets gezegd zou hebben, of Nicolaas of ik..... Maar humor....dan ben je niet zo principieel of integer. En off topic? Dat verwijt je humor niet, dus jij vindt die lolligheid wel helemaal on topic en geen poging het topic een andere kant op te draaien? Dat lijkt me nog erger want de ongepaste lol zoals humor deze ventileert is dan dus precies waar dit topic over gaat...geen woord van afkeuring, dus de kritiek daarop is terecht en zo passend binnen dit topic als maar kan. Als jij dit zo geestig vindt geef ik ook geen cent om jouw verontwaardiging over de klootzakken waar dit topic over gaat. Wie zwijgt stem toe, wie meelacht ook. Gelegenheidsverontwaardiging van jouw kant dus, lekker hypocriet.

Geen schelden en geen leugens van mijn kant, maar mijn menig op grond van wat ik hier duidelijk waarneem. Dat jou niet bevalt maakt het nog niet tot schelden.

Als het jij, Kees of Nicholaas was geweest had ik er ook om gelachen, maar een leuk onschuldig grapje valt er van jullie niet te verwachten. Jullie zogenaamde grapjes hebben veelal te maken met andere neerhalen en daar kan ik geen waardering voor opbrengen. Dat is andere onderuit halen en kwetsen en dat valt meer onder de categorie van Johan Derksen en dat gedrag kan ik inderdaad niet waarderen, dus zeg ik er wat van, net zoals ik daar in de studio mijn mond open had getrokken of was opgestapt.
En met dit gedrag ben je nu weer mee bezig naar mij. Je moet altijd iets hebben om mij onderuit te halen en je hebt weer wat gevonden. Gefeliciteerd Willemijn.
Je ventileert hier niet je mening, je hebt het over JE BENT dat is geen mening daarmee val je me aan en kan ik dus niet anders zijn in jouw ogen.
En dat doe je niet alleen bij mij maar ook Humor heb je per definitie iets tegen, dus alles wat hij schrijft heb je ook iets vervelends op te zeggen.
Vergeet niet in deze dat Daan met een grapje begon hier, maar daar zeg je niets over, waardoor dit weer zo transparant is je hetze tegen Humor en mij.
Maar wat ook volkomen duidelijk is is dat er veel verbittering bij jou, Kees en Nicholaas is en verbittering heeft geen ruimte voor humor.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 5859
Vr Apr 29, 2022 11:09 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Volgens mij zijn wij het eens An58 Wink

Wanneer Willemijn een reactie bij jou bespeurt waarin ze zich vinden kan, dan geeft ze daar ˇˇk blijk van.
Waarom zou ze haar mond moeten houden wanneer je even later weer zo hypocriet bezig bent, je hebt al eerder in het Rusland topic laten zien hoe je bij de meest de meest misselijkmakende opmerkingen van Humor over de oorlog in Oekra´ne -gepresenteerd of ge´nterpreteerd door jou als grapje- staat te applaudisseren (want we moeten kunnen relativeren, ook daarover moeten grapjes gemaakt kunnen worden vind je dan wanneer je op je meeheulende gedrag aangesproken wordt). Raar om dan de mee-lachers in een tv-studio bij een 'guitig' opgedist verhaal over een ernstige seksuele mishandeling van hier zo zwaar te bekritiseren.

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

An58.1

Stamgast
Stamgast
Vr Apr 29, 2022 11:35 am Reageer met quote

NicolaasP schreef:
WillemijnF schreef:
Volgens mij zijn wij het eens An58 Wink

Wanneer Willemijn een reactie bij jou bespeurt waarin ze zich vinden kan, dan geeft ze daar ˇˇk blijk van.
Waarom zou ze haar mond moeten houden wanneer je even later weer zo hypocriet bezig bent, je hebt al eerder in het Rusland topic laten zien hoe je bij de meest de meest misselijkmakende opmerkingen van Humor over de oorlog in Oekra´ne -gepresenteerd of ge´nterpreteerd door jou als grapje- staat te applaudisseren (want we moeten kunnen relativeren, ook daarover moeten grapjes gemaakt kunnen worden vind je dan wanneer je op je meeheulende gedrag aangesproken wordt). Raar om dan de mee-lachers in een tv-studio bij een 'guitig' opgedist verhaal over een ernstige seksuele mishandeling van hier zo zwaar te bekritiseren.

Ga jij nu weer reageren voor Willemijn?
Daar zijn jullie goed in praten voor elkaar, maar ja maakt niet uit, jullie hebben standaard dezelfde mening en dat is zo ontzettend zielig, dat je geen eigen mening meer hebt.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Apr 29, 2022 11:46 am Reageer met quote

An58 schreef:

Daar zijn jullie goed in praten voor elkaar, maar ja maakt niet uit, jullie hebben standaard dezelfde mening en dat is zo ontzettend zielig, dat je geen eigen mening meer hebt.

Ja het is net een huwelijk he? Te vergelijken met hoe jij antwoord geeft op Kees als hij Humor aanspreekt over de grapjes die jullie samen zo geestig vinden. Ik ben het vaak eens met Klaas en ik ben ook dol op hem. Heerlijk toch?

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

An58.1

Stamgast
Stamgast
Vr Apr 29, 2022 11:58 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:
An58 schreef:

Ja het is net een huwelijk he? Te vergelijken met hoe jij antwoord geeft op Kees als hij Humor aanspreekt over de grapjes die jullie samen zo geestig vinden. Ik ben het vaak eens met Klaas en ik ben ook dol op hem. Heerlijk toch?

Wees er blij mee, maar krijg van jou geen antwoord, omdat je er geen antwoord op weet, dus nog maar een keer.

Als het jij, Kees of Nicholaas was geweest had ik er ook om gelachen, maar een leuk onschuldig grapje valt er van jullie niet te verwachten. Jullie zogenaamde grapjes hebben veelal te maken met andere neerhalen en daar kan ik geen waardering voor opbrengen. Dat is andere onderuit halen en kwetsen en dat valt meer onder de categorie van Johan Derksen en dat gedrag kan ik inderdaad niet waarderen, dus zeg ik er wat van, net zoals ik daar in de studio mijn mond open had getrokken of was opgestapt.
En met dit gedrag ben je nu weer mee bezig naar mij. Je moet altijd iets hebben om mij onderuit te halen en je hebt weer wat gevonden. Gefeliciteerd Willemijn.
Je ventileert hier niet je mening, je hebt het over JE BENT dat is geen mening daarmee val je me aan en kan ik dus niet anders zijn in jouw ogen.
En dat doe je niet alleen bij mij maar ook Humor heb je per definitie iets tegen, dus alles wat hij schrijft heb je ook iets vervelends op te zeggen.
Vergeet niet in deze dat Daan met een grapje begon hier, maar daar zeg je niets over, waardoor dit weer zo transparant is je hetze tegen Humor en mij.
Maar wat ook volkomen duidelijk is is dat er veel verbittering bij jou, Kees en Nicholaas is en verbittering heeft geen ruimte voor humor.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Apr 29, 2022 12:01 pm Reageer met quote

Wat is de vraag?

An58.1

Stamgast
Stamgast
Vr Apr 29, 2022 12:23 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Wat is de vraag?

Goed dat je het er mee eens bent!
Maar heb nog wel een andere vraag aan je, heb jij zelf wel eens een aanranding of verkrachting meegemaakt?

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Apr 29, 2022 1:40 pm Reageer met quote

An58 schreef:
WillemijnF schreef:
Wat is de vraag?

Maar heb nog wel een andere vraag aan je, heb jij zelf wel eens een aanranding of verkrachting meegemaakt?

Waar ben ik het mee eens? Ik weet de vraag nog steeds niet.
De vraag die je daarna stelt snap ik wel maar daar geef ik geen antwoord op. Daarvoor is deze omgeving voor mij niet veilig genoeg.

An58.1

Stamgast
Stamgast
Vr Apr 29, 2022 1:46 pm Reageer met quote

En Nicholaas jij gaat er een andere topic bijhalen waar je de boel weer helemaal verdraaid, ook bekend van jullie groepje dat keer op keer te doen.

Zo kan ik hier ook reageren op de topic BN"ers in het ziekenhuis en jou en Willemijns antwoord op het beroep Cliniclown, Willemijn's antwoord:

Persoonlijk hßßt ik clowns en heb ik altijd gezegd dat wanneer ze aan mijn ziekbed komen ik ze met mijn laatste krachten nog de zaal uit zou meppen.

En dit was jou antwoord op het beroep Cliniclowns:

Ik vind het eigenlijk al bezopen dat mensen die zieke kinderen een beetje vermaak proberen te bieden daarvoor betaald moeten krijgen. Dat zouden gewoon vrijwilligers kunnen zijn; gepensioneerden, werklozen, mensen met veel vrije tijd.

Daaruit blijkt dat jullie beiden niet openstaan voor en goedbedoelde positieve relativering. Positiviteit zeker als je ziek bent kan de genezing bevorderen.

An58.1

Stamgast
Stamgast
Vr Apr 29, 2022 1:51 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
An58 schreef:
WillemijnF schreef:
Wat is de vraag?

De vraag die je daarna stelt snap ik wel maar daar geef ik geen antwoord op. Daarvoor is deze omgeving voor mij niet veilig genoeg.

Je geeft er geen antwoord op en je komt met wat is de vraag? Dus ben je het er me eens.
Natuurlijk ga je mijn vraag laatste niet beantwoorden en de onveilige omgeving hier heb je misschien zelf gecreŰerd.

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3685
Vr Apr 29, 2022 1:54 pm Reageer met quote

Ik keek wel graag naar VI.

Wat betreft Johan Derksen:
De intentie om als dader aan te geven dat je je in het verleden zelf ook schuldig hebt gemaakt aan seksueel misbruik of ongepast gedrag, vond ik nog wel van moed getuigen.
Als hij het serieus had verteld en daarna publieke zijn excuses aan het slachtoffer en slachtoffers in het algemeen had aangeboden, had ik het wel een statement gevonden (aangezien er geen aangifte of beschuldiging was) om dat publieke te uiten, wetende dat de gevolgen enorm zouden zijn van wat je verteld.

Helaas was daar geen sprake van, het werd gebagatelliseerd en er werden schaamteloze grappen over gemaakt.
Daarmee geef je het tegendeel weer van wat je beweerde te vertellen, dat je je schaamt over iets wat jezelf hebt gedaan en je bewust bent van de schade die je hebt aangericht.

Door het als smeu´g verhaal te vertellen en er nadien grappen over te maken, breng je slachtoffers van seksueel geweld/ongepast gedrag enorme schade toe, je neemt ze niet serieus, je schoffeert ze enorm.

Dus het is wat mij betreft wel terecht dat het programma stopt en alhoewel Derksen alle schuld op zich neemt, zijn wat mij betreft alle 4 de heren die dinsdag in het programma zaten evenzeer net zo schuldig.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Apr 29, 2022 2:06 pm Reageer met quote

An58 schreef:
WillemijnF schreef:
An58 schreef:
WillemijnF schreef:
Wat is de vraag?

Je geeft er geen antwoord op en je komt met wat is de vraag? Dus ben je het er me eens.
Natuurlijk ga je mijn vraag laatste niet beantwoorden en de onveilige omgeving hier heb je misschien zelf gecreŰerd.

Nee hoor, de reden is dat deze zeer persoonlijke vraag wordt gesteld door een volledig ongevoelig, koud en gestoord kutwijf die erop uit is om wÓt mijn antwoord ook is dit tegen me te gebruiken. Zoek maar een ander voor je vieze spelletjes.

dagmar57

Superlid
Superlid
Vr Apr 29, 2022 2:12 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:

Dat er sprake was van een lossere seksuele moraal mag waar zijn, maar die geldt dan voor beide seksen op gelijkwaardig niveau. .

Dat betwist ik toch wel.
Er was zeker sprake van een vrije seksuele moraal, maar je kunt dat niet los zien van de maatschappelijke context.
De vrije moraal hield zeker in dat vrouwen zich vrijer konden voelen qua seksuele moraal, maar seksuele gelijkwaardigheid is mijns inziens toch iets anders en die was er zeker in de jaren 60-70 niet.

dagmar57

Superlid
Superlid
Vr Apr 29, 2022 2:15 pm Reageer met quote

An58 schreef:

Dat vind ik nogal een ongepaste vraag op een openbaar forum Shocked

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Apr 29, 2022 2:37 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
WillemijnF schreef:

Dat er sprake was van een lossere seksuele moraal mag waar zijn, maar die geldt dan voor beide seksen op gelijkwaardig niveau. .

Dat betwist ik toch wel.
Er was zeker sprake van een vrije seksuele moraal, maar je kunt dat niet los zien van de maatschappelijke context.
De vrije moraal hield zeker in dat vrouwen zich vrijer konden voelen qua seksuele moraal, maar seksuele gelijkwaardigheid is mijns inziens toch iets anders en die was er zeker in de jaren 60-70 niet.

Derksen verklaarde vanuit die vrijere seksuele moraal zijn verkrachting. Dat klinkt dan toch als iets wat min of meer geaccepteerd was. Ik bestrijd dat. Een deel van de vrouwen, zeker niet allemaal, deed aan vrijere seks, dus niet meer alleen netjes binnen het huwelijk. Dat had ook te maken met de beschikbaarheid van de pil. Het nadeel daarvan was dan wel dat het meisje werd verteld dat ze geen bezwaar meer hoefde te hebben tegen seks omdat ze " toch niet zwanger kon worden". Het ging nog niet zo veel over het eigen plezier en de eigen wensen van de vrouw.

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10789
Vr Apr 29, 2022 2:40 pm Reageer met quote

Derksen wilde met zijn bekentenis over zijn jeugdzonde de woke /cancelcultuur aan de kaak stellen. Dit naar aanleiding van de anonieme valse aantijging naar Johnny de Mol.

Natuurlijk veranderd de tijdgeest en zien we de woke/cancelcultuur hier ook op forum waar mensen met een andere mening al jaren aangevallen en weggezet worden, door een stelletje in mijn ogen "eencellige sufkutten", met hun kromme redeneringen en valse aannames, waar ik niet eens meer op reageer.

Voor een aantal mensen slaat de woke/cancelcultuur een beetje door.
Dat zien we bij die aquarium met zn zwartepieten-aanvallen.

En over het slavernijverleden, wat al honderden jaren geleden is en waar wij (die in deze tijd leven) part noch deel aan hadden.

Straks moeten we alle Italianen in de ban doen , omdat de romeinen heel europa bezet hadden.

Denemarken in de ban doen vanwege de aanvallen van de noormannen.

Hoever gaan we nog hiermee. De wereld wordt steeds zotter en wie lacht niet wie de mens beziet....... Very Happy

dagmar57

Superlid
Superlid
Vr Apr 29, 2022 2:43 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Derksen verklaarde vanuit die vrijere seksuele moraal zijn verkrachting. Dat klinkt dan toch als iets wat min of meer geaccepteerd was. Ik bestrijd dat.

Daar zijn we het over eens.
Ik bedoelde het meer in algemeen, niet in de context van Derksen.

Pagina 3 van 21 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 19, 20, 21  Volgende

Plaats reactie