De veestapel in Nederland moet kleiner, drastisch kleiner
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 40, 41, 42  Volgende Plaats reactie

lucia51

Stamgast
Stamgast
Antw.: 638
Zo Jul 10, 2022 1:56 pm Reageer met quote

Bij Joop.nl bakken ze het nog bruiner.

Maffiapraktijken: blokkeerboeren eisen dat vegaproducent feiten verwijdert van site.

Tientallen 'extremistische' boeren.

RTV Oost meldt dat de boeren met hun trekkerprotest hebben afgedwongen dat Schouten de teksten aanpast. De regionale omroep noemt de sfeer bij het protest van de vrijheid-hatende boeren ďgoedĒ.

https://bit.ly/3RkNN7X

Er zijn nota bene meerdere overleggen geweest.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5775
Zo Jul 10, 2022 1:58 pm Reageer met quote

Het "anti boerzijn" dat druipt er toch van af Dagmar, ook al zou er iets positiefs te melden zijn over de boeren dan staat dat hier echt niet te lezen!!!

Noemen we dat niet ophitsen?

Mijn mening vorm ik zelf!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Greet---Gribou

Stamgast
Stamgast
Antw.: 863
Zo Jul 10, 2022 2:00 pm Reageer met quote

redone schreef:
Het "anti boerzijn" dat druipt er toch van af Dagmar, ook al zou er iets positiefs te melden zijn over de boeren dan staat dat hier echt niet te lezen!!!

Je bent me net voor Ria , ik ben het helemaal met je eens .

lucia51

Stamgast
Stamgast
Antw.: 638
Zo Jul 10, 2022 2:12 pm Reageer met quote

redone schreef:

Precies, dat bedoel ik!

redone

Superlid
Superlid
Zo Jul 10, 2022 2:12 pm Reageer met quote

Dan ben ik gelukkig niet de enige die er zo over denkt Greet, een beetje meer respect zou hier wel op zijn plaats zijn, bij terroristen denk ik toch aan een heel ander soort mensen!

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3849
Zo Jul 10, 2022 2:38 pm Reageer met quote

Het gaat er bij stikstofcrises helemaal niet om dat er geen vee mag zijn of geen vlees gegeten mag worden, waar het om gaat is dat er niet meer stikstof geproduceerd mag worden dan de natuur zelf kan afbreken.

Er wordt nu door de veeteelt veel meer stikstof uitgestoten door een teveel aan vee, dus dat moet gereduceerd worden tot acceptabele hoeveelheden vee die passen in een natuurlijke stikstofkringloop.

Naast de agrarische sector (meeste uitstoot) geldt dit ook voor industrie/verkeer/luchtvaart, die moeten net zo goed hun aandeel in het terug dringen van stikstofuitstoot voor hun rekening nemen.

redone

Superlid
Superlid
Zo Jul 10, 2022 3:26 pm Reageer met quote

Dagmar : schreef Naast de agrarische sector (meeste uitstoot) geldt dit ook voor industrie/verkeer/luchtvaart, die moeten net zo goed hun aandeel in het terug dringen van stikstofuitstoot voor hun rekening nemen.

Precies, en als daar meer duidelijkheid over zou zijn en ook voor de boeren, ipv dat achterlijke landkaartje dan zou er een hoop ellende verdwijnen. Meer communicatie over alles, maar hoe vaak is dat al niet gezegd!

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6061
Zo Jul 10, 2022 4:30 pm Reageer met quote

Dit 'stomme landkaartje' Redone?

TNO-analyse van gemiddelde ammoniakconcentratie (mg/m2) in de atmosfeer van Nederland voor het jaar 2017 op basis van CrIS (NASA/ NOAA) satellietdata. Op locaties van het Landelijk Meet Netwerk (LML) wordt op uur basis ammoniak gemeten (Bron CrIS data: Environment and Climate Change Canada)

https://www.tno.nl/nl/stikstof/

Wat is er zo 'stom' of 'onduidelijk voor de boeren' aan dat landkaartje?

Je wilt misschien een ander kaartje..

"Onderstaande kaart laat zien dat voor het overgrote deel van de hectares in de Natura2000-gebieden een forse overschrijding van de KDW geldt (meer dan 350 mol N/ha/jr). Dat schetst vooral hoe groot de opgave in werkelijkheid is. Zonder rigoureuze ingrepen in de vorm van stevige volumemaatregelen, is het dan ook onmogelijk overal onder de KDW te komen. " :

https://www.bjmgerard.nl/kabinet-rekent-zich-ook-bij-de-nieuwe-stikstofaanpak-te-rijk/

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Greet---Gribou

Stamgast
Stamgast
Zo Jul 10, 2022 4:52 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Dit 'stomme landkaartje' Redone?

Wat is er zo 'stom' of 'onduidelijk voor de boeren' aan dat landkaartje?

Je wilt misschien een ander kaartje..

/

Het kaartje dat bij de plannen van de minister werd gepresenteerd is een ander kaartje . die ook al veel getoond is op Internet .

https://nos.nl/collectie/13901/artikel/2433688-stikstofkaart-leidt-tot-onrust-volgens-minister-slechts-vertrekpunt

Daar staan ineens natura 2000 gebieden op die niet op de officiŽle site van natura 2000 staan

Laatst aangepast door Greet---Gribou op Zo Jul 10, 2022 4:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt

redone

Superlid
Superlid
Zo Jul 10, 2022 4:56 pm Reageer met quote

Niet zo naÔef doen Nicolaas, dat landkaartje waar iedereen het over heeft, dat op een namiddag achteloos zonder uitleg bij de boeren terecht is gekomen, dat landkaartje!

En kom nu niet met allerlei schrikbarende modellen aan want daar heb ik het niet over!

redone

Superlid
Superlid
Zo Jul 10, 2022 4:57 pm Reageer met quote

Je bent me net voor Greet, ik hoop dat dan nog duidelijker is voor Nicolaas!

Greet---Gribou

Stamgast
Stamgast
Zo Jul 10, 2022 4:59 pm Reageer met quote

redone schreef:
Niet zo naÔef doen Nicolaas, dat landkaartje waar iedereen het over heeft, dat op een namiddag achteloos zonder uitleg bij de boeren terecht is gekomen, dat landkaartje!

En kom nu niet met allerlei schrikbarende modellen aan want daar heb ik het niet over!

Nicolaas toont oude kaartjes die al achterhaald zijn 2017 ligt al 5 jaar achter ons .

redone

Superlid
Superlid
Zo Jul 10, 2022 5:36 pm Reageer met quote

Zo lust ik er dus nog wel een paar, oude kaarten tonen, de boeren hebben sinds 2017 heel veel geÔnvesteerd om de stikstof naar beneden te krijgen, misschien handig omdat ook even op te zoeken Nicolaas!

NicolaasP

Superlid
Superlid
Zo Jul 10, 2022 5:36 pm Reageer met quote

En is er nu sprake van minder koeien-varkens-geiten-kippen? Gaat men nu ander met de mest/bemesting om? Zijn er zoveel boeren in de tussentijd op duurzame kringloop landbouw en kleinschaliger veeteelt over gegaan? Wat zou er veranderd zijn volgens jou waardoor deze kaarten niet langer relevant zouden zijn?

Roman Kent

Laatst aangepast door NicolaasP op Zo Jul 10, 2022 5:41 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Greet---Gribou

Stamgast
Stamgast
Zo Jul 10, 2022 5:40 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
En zijn er nu sprake van minder koeien-varkens-geiten-kippen? Gaat men nu ander met de mest/bemesting om? Zijn er zoveel boeren in de tussentijd op duurzame kringloop landbouw en kleinschaliger veeteelt over gegaan? Wat zou er veranderd zijn volgens jou waardoor deze kaarten niet langer relevant zouden zijn?

Er wordt door de boeren al een aantal jaren gewerkt aan stikstof vermindering alleen dat is stilzwijgend gegaan dat was niet interessant voor het nieuws in welke vorm dan ook .

https://www.aanpakstikstof.nl/maatregelen/landbouw

Laatst aangepast door Greet---Gribou op Zo Jul 10, 2022 5:43 pm, in totaal 1 keer bewerkt

redone

Superlid
Superlid
Zo Jul 10, 2022 5:40 pm Reageer met quote

Zoek het ff op!!

NicolaasP

Superlid
Superlid
Zo Jul 10, 2022 5:45 pm Reageer met quote

Greet---Gribou schreef:
NicolaasP schreef:
En zijn er nu sprake van minder koeien-varkens-geiten-kippen? Gaat men nu ander met de mest/bemesting om? Zijn er zoveel boeren in de tussentijd op duurzame kringloop landbouw en kleinschaliger veeteelt over gegaan? Wat zou er veranderd zijn volgens jou waardoor deze kaarten niet langer relevant zouden zijn?

Er wordt door de boeren al een aantal jaren gewerkt aan stikstof vermindering alleen dat is stilzwijgend gegaan dat was niet interessant voor het nieuws in welke vorm dan ook .

Er wordt aan gewerkt? Daar moet je dan toch gegevens van hebben?
Er is geen significante krimp in de veeteelt, wel minder veeboeren, maar grotere veestapels. Dus waar baseer je het op dat er sprake zou zijn van een substantiŽle daling van stikstofneerslag door intensieve veeteelt en verouderde landbouwmethodes is?

Die volkomen gratuite bewering van Greet dat de boeren in het geheim gewerkt hebben aan een signifikante daling van de stikstofneerslag die moet ik even van Redone gaan bewijzen geloof ik ('zoek het maar op')

Laughing Laughing Laughing

Roman Kent

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15525
Zo Jul 10, 2022 5:58 pm Reageer met quote

Wat een vergoelijking van geweld en intimidatie weer... Er schijnt dus zoiets te bestaan als "gemoedelijke" maatschappij-ontwrichting? Natuurlijk is Schouten een commercieel bedrijf en daar is natuurlijk niets op tegen. Waarom zou het management van dat bedrijf toegegeven hebben? Misschien omdat een aantal andere bedrijven tonnen schade hebben geleden door hardnekkige blokkades waar de ordehandhaving niet tegenop gewassen bleek te zijn? Welnee, laat die trekkerterroristen maar fijn doorgaan met het vernielen van natuur, mensen die naar het ziekenhuis moeten met de gratie Gods doorlaten bij blokkades, waarna ze alsnog te laat komen, schoolreisjes in het water gooien, politici, journalisten en vele anderen intimideren en bedreigen, politie hinderen om de orde te handhaven en wat dies meer zij. De goeden niet te nagesproken en die zijn er gelukkig zat maar voor die trekkerterroristen is alles is kennelijk alles geoorloofd als ze maar ongelimiteerd kunnen doorgaan met uitbreiding van vlees- en melkproductie voor de export en waarvoor alle middelen het doel heiligen. Hou nou toch op...

Definities gebruikt in het Dreigingsbeeld Terrorisme Nederland ®Terrorisme Ė Het aanrichten van maatschappij-ontwrichtende zaakschade, met als doel maatschappelijke ondermijning en destabilisatie te bewerkstelligen, de bevolking ernstige vrees aan te jagen of politieke besluitvorming te beÔnvloeden."

ďNiemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Greet---Gribou

Stamgast
Stamgast
Zo Jul 10, 2022 6:18 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Greet---Gribou schreef:
NicolaasP schreef:

Er wordt aan gewerkt? Daar moet je dan toch gegevens van hebben?
Er is geen significante krimp in de veeteelt, wel minder veeboeren, maar grotere veestapels. Dus waar baseer je het op dat er sprake zou zijn van een substantiŽle daling van stikstofneerslag door intensieve veeteelt en verouderde landbouwmethodes is?

Die volkomen gratuite bewering van Greet dat de boeren in het geheim gewerkt hebben aan een signifikante daling van de stikstofneerslag die moet ik even van Redone gaan bewijzen geloof ik ('zoek het maar op')

Laughing Laughing Laughing

Ten eerste heb ik niet gezegd dat het geheimzinnig is gegaan , stilzwijgend is iets anders dan geheimzinnig , dus wel even goed lezen Nicolaas
En waar ik de daling op baseer ...... ik ben nogal bekend met de veehouderij , weet daar meerdere malen meer van dan jij en ja ik weet heel goed wat er al gedaan wordt om de hoeveelheid stikstof naar beneden te krijgen , het is iets wat niet van de ene op de andere dag gaat .

Hier zie je een dalende lijn van de stikstof

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2022/26/minder-stikstof-en-fosfaat-in-dierlijke-mest

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29860
Zo Jul 10, 2022 7:06 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:

...Definities gebruikt in het Dreigingsbeeld Terrorisme Nederland ®Terrorisme Ė Het aanrichten van maatschappij-ontwrichtende zaakschade, met als doel maatschappelijke ondermijning en destabilisatie te bewerkstelligen, de bevolking ernstige vrees aan te jagen of politieke besluitvorming te beÔnvloeden."

Zeg je dat ook als de zorgmedewerkers weer eens gaan staken? Of welke willekeurige beroepsgroep ook..?

Nee, ze hebben geen trekkers...

Maar zorgonthouding kan net zo goed schadelijk zijn....

Faber quisque fortunae suae

Pagina 16 van 42 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 40, 41, 42  Volgende

Plaats reactie