Mannen in korte broek op het werk?
Maatschappij, werk & pensioen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende Plaats reactie

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5893
Vr Jul 22, 2022 9:37 pm Reageer met quote

Ja graag, anders komt er verwarring! Laughing Kees.

Mijn mening vorm ik zelf!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15711
Vr Jul 22, 2022 9:58 pm Reageer met quote

redone schreef:
Ja graag, anders komt er verwarring! Laughing Kees.
Of meer praktisch; je zal ook je benen helemaal zwart moeten schminken...

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 262
Vr Jul 22, 2022 11:08 pm Reageer met quote

redone schreef:
Sorry Nicolaas, je wordt toch niet boos of giftig wat een ander draagt, als jij voor gek wil lopen moet je dat vooral doen, wil je er leuk uit zien des te beter, leven en laten leven!! Laughing

En ja Kees, geldt ook voor heel veel vrouwen, hebben waarschijnlijk geen spiegel!

Ze hebben hem niet en als ze wel een spiegel hebben dan wordt hij denk ik ook nooit gebruikt of vergeten om de eigen achterkant te beoordelen.
Dit geldt overigens voor de man als ook voor de vrouw ...

Let your smile change the world, don’t let the world change your smile
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

redone

Superlid
Superlid
Vr Jul 22, 2022 11:17 pm Reageer met quote

Pluk schreef"Ze hebben hem niet en als ze wel een spiegel hebben dan wordt hij denk ik ook nooit gebruikt of vergeten om de eigen achterkant te beoordelen"

Wij hebben helaas een spiegel in de lift, ik word er gek van Laughing Laughing

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 262
Vr Jul 22, 2022 11:38 pm Reageer met quote

redone schreef:
Pluk schreef"Ze hebben hem niet en als ze wel een spiegel hebben dan wordt hij denk ik ook nooit gebruikt of vergeten om de eigen achterkant te beoordelen"

Wij hebben helaas een spiegel in de lift, ik word er gek van Laughing Laughing

Mensen zoals ik letten bijna altijd op de achterkant van anderen. Soms zoals dus bij jou blijkt die er prima uit te zien. Moet je serieus trots op zijn!

Let your smile change the world, don’t let the world change your smile

redone

Superlid
Superlid
Za Jul 23, 2022 12:45 am Reageer met quote

Schijn bedriegt Pluk, maar goed, fijn weekend allemaal!

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 30166
Za Jul 23, 2022 10:13 am Reageer met quote

Pluk schreef:

Mensen zoals ik letten bijna altijd op de achterkant van anderen. Soms zoals dus bij jou blijkt die er prima uit te zien. Moet je serieus trots op zijn!

Bij sommige mensen is de achterkant sowieso de mooiste kant...

Very Happy

Faber quisque fortunae suae

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Jul 23, 2022 11:37 am Reageer met quote

Tympaan schreef:
Bij sommige mensen is de achterkant sowieso de mooiste kant...
Ik heb me weleens laten vertellen dat er billen- en borstenmannen zijn. Mag ik raden tot welke categorie jij behoort? Laughing

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 30166
Za Jul 23, 2022 1:24 pm Reageer met quote

Niet al te enthousiast gaan worden, Keesvi....

Voor je het weet word je beschuldigd van ongewenste intimiteiten... Laughing

Faber quisque fortunae suae

redone

Superlid
Superlid
Za Jul 23, 2022 1:41 pm Reageer met quote

Terrasje pakken samen in korte broek? Laughing

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Jul 23, 2022 1:45 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Niet al te enthousiast gaan worden, Keesvi....

Voor je het weet word je beschuldigd van ongewenste intimiteiten... Laughing
Ik heb niet de intentie om iets aan te raken maar net als jij heb ik mijn ogen ook niet in mijn zak gestoken. Very Happy

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6298
Za Jul 23, 2022 3:27 pm Reageer met quote

Redone schreef:
Sorry Nicolaas, je wordt toch niet boos of giftig wat een ander draagt, als jij voor gek wil lopen moet je dat vooral doen, wil je er leuk uit zien des te beter, leven en laten leven!! Laughing

Ik ben zelf te oud om nog aan allerlei modetrends mee te doen, maar ik ben zeker niet iemand die een ander daarom uit zal lachen, iemand bespottelijk zal vinden wanneer hij/zij een nieuwe kledingstijl introduceert of daaraan participeert. Hooguit wanneer zoals je wel eens op foto's van een catwalk ziet de kleding in kwestie volstrekt onpraktisch is en ook absoluut niet comfortabel zal zijn.
Maar Redone, jij vindt een knaap als Brad Pitt "voor gek lopen" in een rok als deze?

Kun je ook aangeven waarom?

Overigens, deze zelfde rok zou ik bij een nog ouder iemand (Pitt is ook al 5Cool evenmin belachelijk vinden. Iedere man kan hierin lopen, dat wil zeggen dat ik hem zeker niet bespottelijk zou vinden of de neiging zou voelen hem uit te lachen
En datzelfde geldt vanzelfsprekend voor jongens, mannen, oudere heren die in korte broek en t-shirt op een warme dag op kantoor verschijnen

Wat zou daar "bespottelijk" aan moeten zijn?

Nogmaals, ik denk dat het een bepaalde gekwetstheid bij mensen is waardoor ze soms zo negatief op kleding van anderen reageren, een gekwetstheid op het vlak van de normen waarmee zij zichzelf mogelijk identificeren en van wie zij dat net zo van anderen verlangen. Misschien voelen ze zich onveilig wanneer iemand daar niet volledig aan voldoet. Anders snap ik die grimmigheid niet zoals we die nu bij bv Redone zien

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

NicolaasP

Superlid
Superlid
Za Jul 23, 2022 3:44 pm Reageer met quote

Er zijn mensen die in hun tuintje een plantje dat zij niet herkennen er dadelijk uit zullen trekken. 'Dat hoort hier niet'.
Sommige mensen zullen helemaal geen planten wensen. Gewoon tegels, uniforme tegels.
En er zijn mensen die van alle natuur houden, alle planten, alles wat zich op natuurlijke wijze ontwikkelt.
Daar kijken dan weer andere mensen naar met een hoofdschuddend gezicht: wat een oerwoud
Mensen die zelf een keurig gazonnetje hebben, met een smal strookje links van de voordeur voor de hortensia's, 'netjes', 'fatsoenlijk' 'zoals het hoort'.

We zijn allemaal weer anders.

Persoonlijk vind ik de culturele 'jungle' op het gebied van kleding in Amsterdam iets schitterends. De kaftans en djellaba's (die je helaas nog maar weinig ziet), de tulbanden, de koto's, yaki's, de fraai gesteven kleurige Surinaamse hoofddoeken, de Indonesische batikhemden, maar vooral de hybride kleding van combinaties die de groots mogelijke verscheidenheid aan eigen individuele keuzes laten zien is magisch om te aanschouwen.
Maar het zal zeker zo zijn dat veel van die mensen zouden ze op straat in Lutjebroek of een of ander ander gehucht begeven met zowel gierende lach als zwaar afkeurende blikken ('die hoort hier niet') nagewezen zouden worden vanachter de ramen.
Iemands tolerantie wordt misschien ook sterk bepaald door wat hij/zij gewend is..

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

An58.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 160
Zo Jul 24, 2022 1:42 am Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Redone schreef:

Ik ben zelf te oud om nog aan allerlei modetrends mee te doen, maar ik ben zeker niet iemand die een ander daarom uit zal lachen, iemand bespottelijk zal vinden wanneer hij/zij een nieuwe kledingstijl introduceert of daaraan participeert. Hooguit wanneer zoals je wel eens op foto's van een catwalk ziet de kleding in kwestie volstrekt onpraktisch is en ook absoluut niet comfortabel zal zijn.
Maar Redone, jij vindt een knaap als Brad Pitt "voor gek lopen" in een rok als deze?

Kun je ook aangeven waarom?

Overigens, deze zelfde rok zou ik bij een nog ouder iemand (Pitt is ook al 5Cool evenmin belachelijk vinden. Iedere man kan hierin lopen, dat wil zeggen dat ik hem zeker niet bespottelijk zou vinden of de neiging zou voelen hem uit te lachen
En datzelfde geldt vanzelfsprekend voor jongens, mannen, oudere heren die in korte broek en t-shirt op een warme dag op kantoor verschijnen

Wat zou daar "bespottelijk" aan moeten zijn?

Nogmaals, ik denk dat het een bepaalde gekwetstheid bij mensen is waardoor ze soms zo negatief op kleding van anderen reageren, een gekwetstheid op het vlak van de normen waarmee zij zichzelf mogelijk identificeren en van wie zij dat net zo van anderen verlangen. Misschien voelen ze zich onveilig wanneer iemand daar niet volledig aan voldoet. Anders snap ik die grimmigheid niet zoals we die nu bij bv Redone zien

Zit je weer uit je nek te kletsen Nicholaas.

Ik kan me nog goed herinneren dat je hier een topic opende over een vrouw die een jurk aanhad met een nogal laag decolleté en je daar heel veel commentaar op had.

Dus zit geen onzin te vertellen hier, maar ja anders ken ik je niet, dan onzin zitten te vertellen.
Maar je hebt jezelf hier heel goed verklaard in het verhaal wat je schreef:
Hier is het:

Kon het niet laten even terug te komen en de onzin die hij iedere keer uitkraamt recht te zetten.

redone

Superlid
Superlid
Zo Jul 24, 2022 1:56 am Reageer met quote

Leuk je weer te zien An, ik ga niet eens op die onzin in die Nicolaas schrijft, hij wil aandacht, hebben .
Ik heb zijn topic een onzin en komkommertijd topic genoemd.
Nu kan dat best grappig zijn gezien de reacties, en daar heb ik op gereageerd Laughing fijne avond verder Laughing

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8570
Zo Jul 24, 2022 2:03 am Reageer met quote

NicolaasP schreef:

"Maar het zal zeker zo zijn dat veel van die mensen zouden ze op straat in Lutjebroek of een of ander gehucht begeven met zowel gierende lach als zwaar afkeurende blikken ('die hoort hier niet') nagewezen zouden worden vanachter de ramen."

Kennelijk heb jij een minder hoge dunk van mensen uit Lutjebroek of een ander gehucht in dit land Klaas. Heb je dat persoonlijk ervaren of zuig je dat uit die grote duim van je? Of is het mogelijk je eigen perceptie die je parten speelt?

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

redone

Superlid
Superlid
Zo Jul 24, 2022 2:20 am Reageer met quote

Nou ik denk dat Nicolaas met het probleem zit en het projecteert op anderen, wel zo makkelijk.

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Jul 24, 2022 11:07 am Reageer met quote

Benneke schreef:
Kennelijk heb jij een minder hoge dunk van mensen uit Lutjebroek of een ander gehucht in dit land Klaas. Heb je dat persoonlijk ervaren of zuig je dat uit die grote duim van je? Of is het mogelijk je eigen perceptie die je parten speelt?
Dat lees ik niet in het bericht van Klaas. Natuurlijk chargeert hij nogal maar in de kern moet ik hem wel gelijk geven dat de acceptatie van alles wat 'vreemd' is in grote steden over het algemeen groter is dan daarbuiten. Ga maar eens na wat er gebeurt bij de aankondiging van een AZC. In de meest behoudende streken van het land leidt dat nogal eens tot een soort van volksoproer waarvan we allemaal wel weten hoe die zich kan manifesteren. In een wijk van een grote stad hoogstens tot wat onrust die doorgaans snel geluwd is. Het moet me wel van het hart om te vermelden dat als die vreemdelingen eenmaal geaccepteerd zijn in streken buiten de Randstad en de grote steden je ze niet moet proberen af te pakken. Dat soort sociale betrokkenheid zie je trouwens in veel stadswijken ook wel. Om een beetje te nuanceren.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Zo Jul 24, 2022 11:53 am Reageer met quote

Het is de eigen ervaring van waaruit ik spreek Benneke. Ik ben opgegroeid in Hoorn en kwam in die tijd ook in veel nog kleinere gehuchtjes grenzen aan dat stadje, terwijl ik ook al heel vroeg in Amsterdam kwam met een aantal vrienden om hier naar tweedehands kleding te zoeken op het Waterlooplein, naar 'witte platen', en vanwege Concerto (platenwinkel), Paradiso en de Melkweg (uitgaanscentra).
Toen leerden we al het enorme verschil kennen tussen de enorme tolerantie hier in Amsterdam en de gigantische geborneerdheid in West-Friesland op het gebied van volmaakt onschuldige uiterlijkheden.

Zal hier later misschien nog voorbeelden van geven

Veel boeiender is de vraag wat die tolerantie nu eigenlijk behelst, het verschil tussen de grote steden als Amsterdam en Rotterdam en de dorpjes ver buiten de steden even daargelaten.

We hebben het nog steeds over kleding, over kledingstukken, mode, maar misschien ook haardracht, haarstijl, haarlengte bv ook.
Een kleine verandering in het bekende, vertrouwde wordt vaak geweldig enthousiast ontvangen. Daar gaan de grootste conservatievelingen soms met genoegen in mee.
Haarlengte, wat was dat niet een enorm issue in de jaren 60. Misschien heeft niet iedereen een even sterke herinnering daaraan maar in de zesde klas van de lagere school, hebben we het over Hoorn 1966, konden jongens het haar misschien net een centimeter over de oren laten groeien, maar haar tot op de schouders, dat maakte een jongen, een kleuter, een kind, een jongen tot 'uitschot'.
Evenwel het dragen van iets langer haar (denk aan de Beatles in hun begintijd) daar ging de oude garde heel snel in mee, net als met het dragen van een spijkerbroek, het opbergen van de stropdas enz.
Een beetje verandering was leuk, dat was modieus, geinig, dat werd alom gewaardeerd. Met haar als Mick Jagger bleef iemand nog heel erg lang 'uitschot' (is maar een voorbeeldje hier he).
Er bleven en blijven steeds heel duidelijke grenzen bestaan, de grens tussen een kleine verandering en een iets grotere die allesbepalend is en het verschil tussen: modieus, en 'uitschot', 'schorem', 'vieze nicht', 'hoer' (enz) uitmaakt
En dat is interessant. Waarom zijn die er altijd. Bij omgangsvormen en allerlei normen zijn daar vaak heel duidelijk concrete redenen toe aan te voeren, maar bij kleding en bv dus ook haarstijl zijn die er helemaal niet naar mijn idee.
En waarom zijn die grenzen dan vaak tóch zo stringent, waarom liggen die altijd zo ontzettend gevoelig bij iets wat niemand echt raken kan, kwetsen kan, storen, schaden kan?

Roman Kent

Laatst aangepast door NicolaasP op Zo Jul 24, 2022 12:05 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Greet---Gribou. 1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 887
Zo Jul 24, 2022 12:05 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Het is de eigen ervaring van waaruit ik spreek Benneke. Ik ben opgegroeid in Hoorn en kwam in die tijd ook in veel nog kleinere gehuchtjes grenzen aan dat stadje, terwijl ik ook al heel vroeg in Amsterdam kwam met een aantal vrienden om hier naar tweedehands kleding te zoeken op het Waterlooplein, naar 'witte platen', en vanwege Concerto (platenwinkel), Paradiso en de Melkweg (uitgaanscentra).
Toen leerden we al het enorme verschil kennen tussen de enorme tolerantie hier in Amsterdam en de gigantische geborneerdheid in West-Friesland op het gebied van volmaakt onschuldige uiterlijkheden.

Over hoeveel jaar geleden hebt je het ? , oké jaren geleden was het wel zo dat men in kleine dorpjes etc het maar niks vond als er iemand was die zich anders kleedde e.d. maar dat is tegenwoordig helemaal niet meer zo , al jaren niet meer .

Pagina 3 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Plaats reactie