Films die je blijft onthouden.
Media, lezen & muziek
Ga naar pagina Vorige  1, 2 Plaats reactie

Roos634

Stamgast
Stamgast
Antw.: 126
Do Aug 11, 2022 8:15 pm Reageer met quote

Trudie. schreef:
Een geweldige film over het gedrag en leven van dieren vind ik 'My Octopus Teacher'

Een filmmaker krijgt een bijzondere band met een octopus die in een Zuid-Afrikaans kelpwoud leeft en hem deelgenoot maakt van haar mysterieuze wereld.

Dat zijn altijd hele mooie films, daar hou ik ook van.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

TheDon

Stamgast
Stamgast
Antw.: 176
Do Aug 11, 2022 11:33 pm Reageer met quote

Roos634 schreef:
Lampie schreef:
De langste dag!!

Van dit soort films wordt ik altijd verdrietig en kan er ook niet meer naar kijken. Heb jij dat nu ook lampie, dat je er later anders naar gaat kijken? Net of je nu meer de achtergrond zie ipv wat er op het toneel gebeurd.

Ik heb heel veel gelezen over WOII.
Deze film heeft mij een indruk gegeven van hoe het was toen.
Voor mij is het een soort geschiedenis les.

Roos634

Stamgast
Stamgast
Vr Aug 12, 2022 12:29 am Reageer met quote

Lampie schreef:
Roos634 schreef:
Lampie schreef:
De langste dag!!

Van dit soort films wordt ik altijd verdrietig en kan er ook niet meer naar kijken. Heb jij dat nu ook lampie, dat je er later anders naar gaat kijken? Net of je nu meer de achtergrond zie ipv wat er op het toneel gebeurd.

Ik heb heel veel gelezen over WOII.
Deze film heeft mij een indruk gegeven van hoe het was toen.
Voor mij is het een soort geschiedenis les.

Geschiedenisles ja, het drukt wel een stempel.
Mijn man is er eens geweest op dat strand en er waren ook veteranen die daar rond liepen. Hij zei, je zag in hun hoofden de film weer gaan. Ze waren het weer helemaal aan het herbeleven.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6084
Za Aug 13, 2022 5:25 pm Reageer met quote

Ik word ook heel verdrietig van realistische oorlogsfilms die een goed verhaal bevatten, een verhaal waarin oorlog sowieso niet verheerlijkt wordt en de tragiek, de zinloosheid, de absurditeit ervan zoveel mogelijk wordt blootgelegd.
Is het zelfkastijding naar dergelijke films te kijken? Is het zinloos? Ik denk het niet. We leven hier in Nederland in een land dat al 75 jaar geen oorlog meer gekend heeft en dit is een manier om enigszins aan te leren voelen wat een dwaasheid oorlog is. Het lijkt me goed daar een soort van besef van te dragen.

Ook Sophie's choice en Schindler's list waren onvergetelijke films in dit verband

Vorige week voor de minstens 10e keer weer eens Some like it hot gezien, eveneens een mateloos boeiende film waar je natuurlijk op een heel andere manier naar kijkt en een film die de grootste kniesoor nog vrolijk zal stemmen. Deze tiende keer nog weer net zo van genoten als de eerste maal dat ik deze film zag
https://en.wikipedia.org/wiki/Some_Like_It_Hot

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

nandes57

Superlid
Superlid
Antw.: 1186
Zo Aug 14, 2022 1:24 am Reageer met quote

sisi erg mooi.....

Roos634

Stamgast
Stamgast
Zo Aug 14, 2022 8:55 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Ik word ook heel verdrietig van realistische oorlogsfilms die een goed verhaal bevatten, een verhaal waarin oorlog sowieso niet verheerlijkt wordt en de tragiek, de zinloosheid, de absurditeit ervan zoveel mogelijk wordt blootgelegd.
Is het zelfkastijding naar dergelijke films te kijken? Is het zinloos? Ik denk het niet. We leven hier in Nederland in een land dat al 75 jaar geen oorlog meer gekend heeft en dit is een manier om enigszins aan te leren voelen wat een dwaasheid oorlog is. Het lijkt me goed daar een soort van besef van te dragen.

Ook Sophie's choice en Schindler's list waren onvergetelijke films in dit verband

Vorige week voor de minstens 10e keer weer eens Some like it hot gezien, eveneens een mateloos boeiende film waar je natuurlijk op een heel andere manier naar kijkt en een film die de grootste kniesoor nog vrolijk zal stemmen. Deze tiende keer nog weer net zo van genoten als de eerste maal dat ik deze film zag
https://en.wikipedia.org/wiki/Some_Like_It_Hot

Tja, die oorlosgsfilms. Ik heb een ooit een uitspraak hierover gelezen. Het kwam hier op neer. De oorlog wordt gevoerd door hoge heren die elkaar kennen en niet mogen, maar elkaar niet doden, laten mensen die elkaar niet kennen, geen vijanden zijn van elkaar, maar wel elkaar moeten doden.

Komische films zijn altijd goed. Blues Brothers is ook zo een, met en lekker stukje muziek. https://www.imdb.com/title/tt0080455/

Roos634

Stamgast
Stamgast
Zo Aug 14, 2022 9:00 pm Reageer met quote

nandes57 schreef:
sisi erg mooi.....

Ja, ook indrukwekkend. Mooi Nandes

nandes57

Superlid
Superlid
Antw.: 1186
Zo Aug 14, 2022 11:11 pm Reageer met quote

Sisi moest wel, ik heb 3 zussen.

The bleus brothers een goeie tweede.

Heinz ruhmann en Fernandel waren ook altijd favoriet

NicolaasP

Superlid
Superlid
Ma Aug 15, 2022 11:06 am Reageer met quote

Een paar films die me hebben doen huilen van het lachen (en wat is er heerlijker in het leven) zijn
the jewel of the nile
throw momma of the train
the war of the roses
ruthless people

Alle films met Danny Devito in een hoofd- of bijrol. Niet geheel toevallig want vooral zijn acteerspel werkt genadeloos op mijn lachspieren

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

hehety

Superlid
Superlid
Antw.: 14327
Ma Aug 15, 2022 11:25 am Reageer met quote

The NeverEnding Story
Zo knap en sprookjesachtig gemaakt en dat die wereld zo afbrokkelde, Crying or Very sad

https://www.youtube.com/watch?v=YKGYgFPAP14
Het boek was ook al zo spannend om te lezen.

Hoe minder dingen je bezit.
Hoe minder dingen jou bezitten.

auteur onbekend

NicolaasP

Superlid
Superlid
Ma Aug 15, 2022 11:46 am Reageer met quote

Die film hebben we vorige week bekeken Hehety , de naam ervan viel bij de zomergastenaflevering met Sandra Phlippen. We vonden hem fantastisch net als Momo en de tijdspaarders waarover ze te spreken kwamen.
Zeker films die je altijd bijblijven en waarover je nog heel lang na het bekijken over kunt mijmeren. De boeken nooit gelezen maar dat zullen ook zeker aanraders zijn en misschien zelfs nog meer indruk maken dan deze twee verfilmingen

Roman Kent

lucia51

Stamgast
Stamgast
Antw.: 653
Ma Aug 15, 2022 12:31 pm Reageer met quote

Once upon a time in the west. Geweldige karakters en vooral de schitterende muziek van Ennio Morricone.

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5786
Ma Aug 15, 2022 3:28 pm Reageer met quote

Ik hou erg van films, oorlog, bijv. Saving Private Ryan
crimi's vooral Scandinavische bijv.. Those Who Kill, eigenlijk zijn al die series wel goed.
De meeste indruk hebben eerste films die ik in de bioscoop gezien heb, toen ik nog jong was, The West Side Story, en doctor Zhivago, maar dat was toen Laughing

Mijn mening vorm ik zelf!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

lucia51

Stamgast
Stamgast
Antw.: 653
Ma Aug 15, 2022 6:50 pm Reageer met quote

Ook zo'n oude film was Porgy and Bess. De helft van de liedjes zing ik nu soms nog. Vooral I got plenty o'nottin, nottin is plenty for me. Very Happy

Roos634

Stamgast
Stamgast
Ma Aug 15, 2022 8:33 pm Reageer met quote

Wat veel films komen er nu voorbij. Sommige kan ik, anderen weer niet. Fernandel, geweldig, hoe heette die andere franse driftkikker ook alweer, Louie de Fune. Met die oude snoek.

Danni Davito, ook zo'n sterke.

The never ending store, samen met de kinderen nog gekeken. Ook mooi.

Once upon a time in the west. Ja, die ook. The good, the bad and the ugly. Meesterlijke film en vooral de muziek.

Saving Private Ryan, ja, dit was heel indrukwekkend en verdrietig.
Crimi's vooral Scandinavische. Wat mij nog bijstaat was de serie de Brug. Zweeds dacht ik. Hele goede serie.
The west side story, haha, dat was in mijn eerste jeugd.

Porgy en Bess, wel van gehoord, maar niet gezien volgens mij.

Leuk om ieder zijn favorieten te lezen.

Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats reactie