Waar ben je dankbaar voor?
Gezondheid & zorg
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende Plaats reactie

lucia51.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 702
Zo Sep 04, 2022 9:50 am Reageer met quote

Ik ben dankbaar voor de thuiszorg. Drie jonge mensen over de vloer gehad, 2 met net eind diploma gehaald en een die nog studeert.
Leuke gesprekken gevoerd over hun verdere studie en hun dromen voor de toekomst.

Grappig vond ik de laatste hulp die me heel geďnteresseerd vroeg: en u mevrouw, wat heeft u gedaan? Leuk toch! Very Happy
Ik spreek eigenlijk nooit meer jongelui en heb er van genoten en merk dat ik dit soort gesprekjes mis. Adolescenten heb ik vroeger veel contact mee gehad en ze zijn zó boeiend!

Na 3 weken kwam mijn vaste thuishulp van vakantie, ook heel fijn!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Pien2022

Superlid
Superlid
Antw.: 1050
Zo Sep 04, 2022 10:58 am Reageer met quote

Wat leuk Lucia het gesprek met jongeren! Ik kan me voorstellen dat je daar zo geniet. Ik vind jongeren ook geweldig fijn om contact mee te hebben.

Dankbaar ben ik voor de wijkverpleegkundige die mijn man zijn wond rond 8 uur elke dag de juiste verzorging geeft. Daardoor kan ik vandaag om 10 uur gezellig met mijn vriendinnen een nieuwe wandelroute route gaan ontdekken . Wij zitten in een wandelgroepje van 4 vrouwen en de 3 Franse vrouwen hebben het "de rainbow warriors" genoemd. Dit omdat tijdens onze eerste wandelingen we elke dag mooie regenbogen zagen en we paar keer verdwaald waren en we als ware strijdsters ons een weg gebaand hadden op handen en voeten naar de juiste route . Dat was zo hilarisch. Dus de naam "rainbow warriors" was geboren. Laughing
Ik heb er zin in en ga ervan genieten!

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6431
Zo Sep 04, 2022 1:36 pm Reageer met quote

Mij stemt het dankbaar dat het jordaanfestival dit jaar een stuk minder rumoerig is dan voorgaande edities en dat komt waarschijnlijk door de hoge schermen die er deze keer opgetrokken zijn om de Appeltjesmarkt waar het het podium zich bevindt. Mogelijk dat daarnaast ook nog een verdere volumebeperking gold dit jaar.

die swapfiets is overigens niet van mij

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Pien2022

Superlid
Superlid
Zo Sep 04, 2022 6:27 pm Reageer met quote

Fijn dat je minder last van het festival hebt gehad NIcolaas.

Vandaag is een hele dankbare dag. We zijn gaan wandelen met zijn drieën. Voordat ik weg ging, knuffelde mijn man me, bedankte me dat ik allemaal grapjes met hem maak, wat nu de tijd wachten op de uitslag gemakkelijker maakte en vertelde me dat ik vooral erg moest gaan genieten en daarna ook nog wat gaan drinken met mijn vriendinnen. Ik vond het zo vreselijk lief! Kiss

Zo gezegd zo gedaan. Hun mannen brachten ons en haalden ons op en het was zo geweldig de nieuwe route. We hebben 9 km gewandeld, over stenen, paadjes langs de rivier (ik op handen en voeten af en toe hahahaha) en we hebben zo gelachen en allerlei spreekwoorden vergeleken met elkaar en genoten. Het was zo vreselijk prachtig, ik kan hier wel 15 foto's plaatsen van deze prachtige wandeling (hahaha) .
Na afloop zijn we in onze tuin waar we een gezellige buitenkeuken met bar voor weinig geld gebricoleerd hebben , wat gaan drinken. De vrienden vonden het zo grappig en die begonnen in de tuin al in het Nederlands met
Frans accent→ zo schattig te zingen: "bier, bier, we drinken het hier, hier" Laughing hahahahaha, dus dat hebben we dan ook volop gedaan (alcohol vrij ) Laughing
Het heeft me echt zo goed gedaan. Ik vond het heerlijk.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6431
Ma Sep 05, 2022 1:38 pm Reageer met quote

Geweldig om over al je genietingen in dat schitterende Frankrijk te lezen Pien. Moeten fantastische wandelingen zijn.
Ik ben vandaag dankbaar voor het wederom zalige weer hier (nu al 26 gr op de buitenthermometer). Ook hier is het erg leuk wandelen, naar de Noordermarkt nu. Foto's straks.

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 6110
Ma Sep 05, 2022 1:46 pm Reageer met quote

Ik ben dankbaar dat ik mijn ouders nog heb en gisteren samen bij ons thuis naar Max Verstappen hebben gekeken. Gezellig met hapjes en een drankje. Mijn 89-jarige moeder kijkt echt naar de wedstrijd, mijn 91-jarige vader volgt het allemaal niet meer, zit meest knikkebollend op de bank, maar is zichtbaar gelukkig temidden van zijn kinderen en genietend van de lekkere hapjes. Het ontroert me dan om "mijn" oudjes nog zo samen te zien. Hoe rijk ben je dan.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Laatst aangepast door WillemijnF op Ma Sep 05, 2022 2:54 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Loezie

Superlid
Superlid
Antw.: 42345
Ma Sep 05, 2022 1:57 pm Reageer met quote

Dan ben je zeker rijk Willemijn.

Ik ben dankbaar dat ik geen geldzorgen heb

Achter de wolken schijnt de zon

Pien2022

Superlid
Superlid
Ma Sep 05, 2022 3:26 pm Reageer met quote

Loezie, inderdaad, geldzorgen hebben is vreselijk!

Nicolaas wat fijn 26 graden enne Nederland vind ik een prachtig land en ik wandel zeer graag in Nederland met (klein) kinderen als ik er ben!

Willemijn wat bijzonder zo samen met je oude ouders TV te kijken, en volkomen terecht dat je deze momenten koestert.

Vanochtend hebben we weer 2 grote winkeltassen tomaten verwerkt tot 8 potjes tomatenpuree. Dankbaar als ik zie hoe mijn man ze in stukken snijdt aan tafel en hoe hij daarvan geniet→ mooi beeld. Dankbaar dat mijn vriendin me nog 10 legen jam potten heeft gegeven zodat ik nog de laatste tomaten kan verwerken tot puree (expres puree daar saus of soep ik niet meer genoeg potten voor heb).
Dankbaar dat mijn man zo'n mooi systeem met briefjes heeft gemaakt in de garage zodat ik alles wat ik gemaakt heb in de winter terug kan vinden (hahahaha).
Dankbaar als ik op de barkruk op het einde van het proces naast de pan zit en maar roeren en roeren om aanbranden te voorkomen. Enne, ik voelde me zo ZEN, toen ik naast die pruttelende pan zat en alsmaar roerde om spetteren door het indrogen, op mijn fornuis-mezelf en aanrechtblad te voorkomen.

Laughing Ik had er zelf lol om Laughing

Loezie

Superlid
Superlid
Ma Sep 05, 2022 3:49 pm Reageer met quote

Ik zag het helemaal voor mij Pien, jij naast een pruttelende pan Laughing

Fijn dat je dankbaar ben dat jij je partner nog heb,
helaas is de mijne hemelen Crying or Very sad

Pien2022

Superlid
Superlid
Ma Sep 05, 2022 4:02 pm Reageer met quote

Ach Loezie wat verdrietig om te lezen. Heel veel sterkte. Op dit moment probeer ik dat eventuele gegeven nog ver van me af te houden.

Want helaas is gezondheid wellicht niet meer vanzelfsprekend bij ons. Binnen 3 weken weten we of we met de schrik vrij zijn gekomen of dat het hier ook dansen wordt met ziekte kanker (pink een traantje weg en slik de brok in mijn keel weg) zoals bij vrienden in onze omgeving. Dat laat ik tegen die tijd wel weten als ik meer weet en het wat bezonken is allemaal.
Hoe het ook zal gaan, we hebben gelukkig het heel erg fijn met elkaar en ook al jaren fijn met elkaar gehad.
Voor nu zijn we dankbaar dat de wijk elke dag de wond komt verzorgen om 8 uur (vanochtend zelfs 7.30 uur→ mijn man kon nog net op tijd zijn broek aanschieten hahahaha zo onverwacht vroeg) en het hele fijne lieve mensen zijn. Dat geeft vrijheid.

lucia51.1

Stamgast
Stamgast
Ma Sep 05, 2022 4:09 pm Reageer met quote

Pien2022 schreef:
Ach Loezie wat verdrietig om te lezen. Heel veel sterkte. Op dit moment probeer ik dat eventuele gegeven nog ver van me af te houden.

Want helaas is gezondheid wellicht niet meer vanzelfsprekend bij ons. Binnen 3 weken weten we of we met de schrik vrij zijn gekomen of dat het hier ook dansen wordt met ziekte kanker (pink een traantje weg en slik de brok in mijn keel weg) zoals bij vrienden in onze omgeving. Dat laat ik tegen die tijd wel weten als ik meer weet en het wat bezonken is allemaal.
Hoe het ook zal gaan, we hebben gelukkig het heel erg fijn met elkaar en ook al jaren fijn met elkaar gehad.
Voor nu zijn we dankbaar dat de wijk elke dag de wond komt verzorgen om 8 uur (vanochtend zelfs 7.30 uur→ mijn man kon nog net op tijd zijn broek aanschieten hahahaha zo onverwacht vroeg) en het hele fijne lieve mensen zijn. Dat geeft vrijheid.

Wat een moeilijke tijd gaan jullie nu door en wat een spanning geeft dat. Ik wens jullie nu sterkte toe en duim en bid voor jullie dat het niet kwaadaardig zal zijn.

Moet wel even lachen dat je schrijft dat je man net op tijd zijn broek aan kon schieten, alsof de wijkverpleegkundige nooit een man zonder broek heeft gezien Laughing Wel fijn dat ze zo vroeg komen, dat wachten een halve dag is ellendig.

lucia51.1

Stamgast
Stamgast
Ma Sep 05, 2022 4:13 pm Reageer met quote

Pien en man in de tomaten Laughing Ik kook graag vooruit en heb vanmorgen een flinke pan linzensoep gemaakt. Gelijk ook voor beide dochters. Kunnen ze ook zelf maar ik vind het zo heerlijk om te doen.
Straks nog een Spaanse pot maken en in porties invriezen, ook om te verdelen.
Ik ben iemand die graag mensen eten voorzet Laughing

Pien2022

Superlid
Superlid
Ma Sep 05, 2022 4:14 pm Reageer met quote

Hahahaha Lucia, inderdaad grappig. Zij zal het wel gewend zijn, maar wij zijn zorg nog niet gewend en ik voel me af en toe Alice in Wonderland en kijk mijn ogen uit. Gelukkig zijn ze echt heel erg lief en ook gewoon normaal zakelijk. En dat vind ik erg fijn.
Lief dat je bidt voor ons. Dat doet me goed (pinkt traantje weg). Ik ben dankbaar dat het wel echt goed gaat met ons, zelfs in deze omstandigheden. Ik ben alleen iets meer emotioneel lek→ schiet dus in de lach. We gaan er voor!

Loezie

Superlid
Superlid
Ma Sep 05, 2022 4:26 pm Reageer met quote

Pien2022 schreef:

Heel herkenbaar Pien.
Ik kan je alleen heel veel sterkte wensen.

An58.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 297
Ma Sep 05, 2022 5:17 pm Reageer met quote

Pien2022 schreef:

Ik begrijp helemaal waar je nu inzit al is het bij mij al wel weer een tijdje geleden, maar het niet weten wat er aan de hand is. Vreselijk. Ik hoop zo voor jullie dat het niet kwaadaardig is. Ga ouderwets kaarsjes voor jullie branden en vragen om hulp aan het universum voor jullie. Dat je nu meer emotioneel bent is heel erg te begrijpen en laat maar lekker gaan, beter dan alles opkroppen. En zoals een Friese vriendin in dit soort situaties altijd zei "Houdt je zacht" en daar bedoelde ze mee, wees zacht voor jezelf. Voor jullie beiden een grote knuffel.

TheDon

Stamgast
Stamgast
Antw.: 398
Ma Sep 05, 2022 5:22 pm Reageer met quote

Pien2022 schreef:
TheDon ik word gelukkig van je post. Ik vind het zo mooi en fijn geschreven. Ik hoop ook op nog vele jaren voor jullie in voorspoed.

Dank je wel Pien!!

Wat zou de wereld mooi zijn als de mensen net zo'n groot hart zouden hebben als dieren.

Pien2022

Superlid
Superlid
Ma Sep 05, 2022 5:34 pm Reageer met quote

Jullie zijn lief. Bedankt allemaal en fijn bericht Ann. Ik zal zacht zijn voor mezelf. Dat is een goed advies. xxx

Lucia, jouw post zie ik nu pas, want we hebben denk ik vlak na elkaar gepost. Ik schotel ook zo graag eten voor aan mensen. Leuk dat jij dat ook hebt. Ik word daar zelf geloof ik nog het gelukkigste van.
Ik doe het zo graag, we hebben echt een kleine keuken hier binnen, dat we van een apparaat in de tuin waar de koeien vroeger in moesten om bekapt te worden, een buitenkeuken met bar Evil or Very Mad voor weinig geld hebben gebricoleerd (is ook permacultuur nl van dingen waar je niets aan hebt en in dit geval zelfs wat aan het vergaan is, iets leuks nieuws van maakt waar je wel wat aan hebt). Wij maar ook onze vrienden vinden hem geweldig en dan sta ik te kokkerellen tussen de mensen in ipv altijd in die keuken. Dus ik maak alles van te voren klaar en de afwerking doe ik dan buiten als het weer het toelaat. Ik word daar zo gelukkig van.

Rina2

Superlid
Superlid
Antw.: 15868
Ma Sep 05, 2022 7:21 pm Reageer met quote

Ik ben dankbaar dat ik na een moeilijke tijd met en het overlijden van mijn man weer gelukkig ben met een lieve man en mijn kinderen en kleinkinderen zo blij voor ons zijn.

Wijsheid is wat het hart je verteld.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

lucia51.1

Stamgast
Stamgast
Ma Sep 05, 2022 7:41 pm Reageer met quote

Rina2 schreef:
Ik ben dankbaar dat ik na een moeilijke tijd met en het overlijden van mijn man weer gelukkig ben met een lieve man en mijn kinderen en kleinkinderen zo blij voor ons zijn.

Wat fijn Rina en geweldig dat de kinderen en kleinkinderen het accepteren. Een kado toch! Ik wens je nog vele jaren met je nieuwe man.

Pien2022

Superlid
Superlid
Ma Sep 05, 2022 9:26 pm Reageer met quote

Ach Rina wat fijn en bijzonder. Dat is zeker iets om heel dankbaar voor te zijn en ook dat de (klein) kinderen het jullie zo gunnen. Wouw!

OK, ik ga een beetje plagen en spanning opvoeren.

Zijn er vogelaars op dit forum? Ann, jij misschien (zou me namelijk niet verbazen)?

Ok, dus...........trommelgeroffel.........hahahaha

VAnmiddag was ik basilicum voor de keuken aan het knippen voor de pesto saus die ik wilde gaan maken en ik hoor in een oer kreet vanuit de kamer: "PIIIIIIIIIEN"........mijn man dus, die normaal super relaxed is..... Verbaasd , bezorgd....sprint ik de kamer in en mijn man zegt: "pak je kijker, want........."

De spanning wordt nu opgevoerd. En nu moet ik eventjes een verhaaltje vertellen (jajaja, ik ben een pestkop)........

10 jaar geleden zag ik voor het eerst in de vlucht een .....vogel in de UK waar ik op bezoek was bij mijn broer (ook een vogelaar) Mijn broer zei gelijk: "je hebt je 1ste ..... gezien"" ....ik was zo enthousiast en mijn man en broer genoten van mijn enthousiasme.....MAAR vanaf dat moment hoopte ik dat ik die vogel echt eens goed zou zien.....

Voer de spanning nog een beetje op.......

Ik pak de kijker, richt hem precies op aanwijzingen van mijn man die behoorlijk euforisch was, en ja hoor daar zat ie........

De KOEKOEK......in vol ornaat en ik heb hem heel lang kunnen bekijken.....

Riana het haalt het niet bij jouw post als het om werkelijk geluk en dankbaarheid gaat, en toch is dit wel heel erg leuk , want deze vogel staat al 10 jaar op mijn bucket lijst en ik heb hem nu eindelijk heel heel goed gezien. En mijn man, uiteraard ook vogelaar, heeft hem na 30 jaar , voor de 2de keer gezien in zijn leven. Dus het is echt zeldzaam om een koekoek te zien.

Dus "ik ben blij"!

Pagina 2 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Plaats reactie