Waar ben je dankbaar voor?
Gezondheid & zorg
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende Plaats reactie

An58.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 297
Ma Sep 05, 2022 11:00 pm Reageer met quote

Testen voor vogels om te zien of ze vogelgriep hebben gevonden.

Mensen van de dierenambulance Ronde Venen hebben maanden lang testen gedaan met influenzasneltesten voor mensen op vogels en dit kan uitsluitsel geven of ze vogelgriep hebben.
Daarmee kunnen ze dieren sparen (niet hoeven te doden) die door botulisme dezelfde verschijnselen hebben als vogelgriep en met botulisme nog kunnen genezen.

https://www.dier.nu/bf/nieuws/sneltesten-blijken-eenvoudig-middel-voor-vaststellen-vogelgriep-1

Hier ben ik dankbaar voor dat er weer vogels gered worden op deze manier.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Pien2022

Superlid
Superlid
Antw.: 1050
Di Sep 06, 2022 9:25 am Reageer met quote

Goed dat je dit plaatst en mooi dat Nederland dat al doet.

Mijn man en ik hebben onlangs een vogel dood zien gaan ergens in de middle of nowere. En ik wist dit is of het zeer besmettelijke vogelgriep virus of botulisme. Ik wist glad niet wat te doen, wie te bellen, behalve niet aanraken. Dus we zijn weggegaan. Maar het was zo zielig. Ik vond het echt heel treurig om dat te zien. Fijn dat je in Nederland kunt bellen en wat kunt doen voor dat arme beestje.

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 18827
Wo Sep 07, 2022 2:00 am Reageer met quote

Dankbaar voor het feit dat ik leven mag

Pien2022

Superlid
Superlid
Wo Sep 07, 2022 3:10 pm Reageer met quote

Dat is inderdaad een hele grote dankbaarheid eenzamefietser. Mee eens!

Zonet rondje van 30 km gefietst met dinnetje. Het was erg gezellig. Voelt dankbaar dat ik goed geďntegreerd ben hier. Ze belde me gisteravond op met de uitnodiging! Cela me fait du bien→ dat doet me goed!

Pien2022

Superlid
Superlid
Za Sep 10, 2022 9:03 am Reageer met quote

Vandaag ben ik uitgenodigd door vrienden en we gaan een tuin of tuinen bekijken. Ik weet het echt niet wat ik kan verwachten en ik ga het ervaren en foto's maken. Ik vind het lief dat ze aan me denken en dat voelt dankbaar, Ginoue drong nogal aan dus ben gezwicht, en dan ben ik er een ochtend uit.
Fijne dag allemaal!

Thirza2.1

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 6
Za Sep 10, 2022 5:40 pm Reageer met quote

Een paar maanden heb ik in het buitenland doorgebracht i.v.m.ziekte en overlijden van een familielid, dankbaar ben ik voor het mooie afscheid dat er mocht zijn, het ophalen van fijne herinneringen aan de overledene. De dankbaarheid voor de ontvangen liefde en wijsheid van deze mens, waar het thuiskomen altijd voelde als een warm bad.

Ook dankbaar voor het thuiskomen weer in Nederland bij mijn geliefde. Love

Pien2022

Superlid
Superlid
Za Sep 10, 2022 9:46 pm Reageer met quote

Wat mooi beschreven Thirza!

Pien2022

Superlid
Superlid
Di Sep 13, 2022 6:13 pm Reageer met quote

Vandaag weer veel zorg gezien (ziekenhuis en wijk) voor mijn man. Helaas nog geen uitslagen. Ik ben ongelooflijk dankbaar en ik begrijp het ook niet zo goed, dat iedereen zo vreselijk aardig is voor ons. Ik vind het geweldig en ik zie ook aan mijn man dat dit hem heel erg goed doet.

Pien2022

Superlid
Superlid
Do Sep 15, 2022 9:53 pm Reageer met quote

Ons koor weer begonnen dus zonet weer twee uur gezongen. Ik hoor weer muziek in mijn hoofd. Zo gaaf en zo dankbaar voor!

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 30386
Vr Sep 16, 2022 10:31 am Reageer met quote

Vanochtend ook nog gezongen...

Werd er echter fijntjes op gewezen dat het beter was als de ruiten heel bleven omdat het warme weer nu wel weer voorbij is....

Ben ik toch ook wel weer dankbaar voor... Very Happy

Faber quisque fortunae suae

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Antw.: 2463
Ma Sep 19, 2022 1:11 pm Reageer met quote

Laughing Laughing Laughing

Don't mention the war!! (Basil Fawlty)

Pien2022

Superlid
Superlid
Wo Sep 21, 2022 2:06 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

Werd er echter fijntjes op gewezen dat het beter was als de ruiten heel bleven omdat het warme weer nu wel weer voorbij is....

Ben ik toch ook wel weer dankbaar voor... Very Happy

Hier heb ik al paar dagen zoveel los om Laughing Laughing

De herfst is weer aangebroken en dat betekent hier Le BOulot (spierballen werk Laughing ), dus vanochtend mee begonnen. En dan ben ik dankbaar dat ik het fysiek nog kan, als ik het goed opbouw en het zwaarste werk niet langer als een uurtje per dag doe dan breekt het lijntje niet en behouden wij hier een mooie tuin waar we zo van genieten.

Laatst aangepast door Pien2022 op Wo Sep 21, 2022 6:12 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15901
Wo Sep 21, 2022 6:00 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

Bij mij thuis is het andersom. Er wordt hier beweerd dat mijn zangstijl een uitstekende bestrijder is van ongedierte. Vooral mee doorgaan met die restrictie dat ik bij voorkeur praktiseer tijdens het boodschappen doen (niet door mij...). Ik zie het toch maar als blijk van waardering. Dat schijnt beter voor je relatie te zijn. Smile

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Sep 21, 2022 6:35 pm Reageer met quote

Vooruit, waar ben ik dankbaar voor? Ik val niet graag anderen lastig met mijn lichamelijke ongemakken maar zoals velen die ouder worden heb ik wat van die degeneratieve rotkwaaltjes. Wat teveel vocht in mijn onderbenen, heup die het niet zo goed meer doet, eczeem, lichte diabetes af en toe wondroos. Half augustus veel teveel vocht in mijn benen, wondroos in de voorvoet, naar de SEH waar ik na 5 uur MRSA isolatiekamertje te horen kreeg dat ik in het ziekenhuis mocht blijven. O ja, nou, die behandeling doe ik zelf thuis wel. De daaropvolgende discussie laat ik maar even weg. Geluk bij een ongeluk had ik in die periode nogal wat vakantie gepland waardoor het wat makkelijker rustig aan kon doen.

De gezondheidsrisico's, niet alleen maar ook met weigering van die opname, laat ik ook even weg maar ik kan mijn aangepaste steunkousen weer aan en mede daardoor lukt het stukken beter om een werkdag goed te doorstaan. Maar goed ook, want dat zijn er deze week vijf omdat de GGD de najaarscampagne begonnen is. Voordeel daarvan was dat ik die najaarsprik, combi klassieke en omicronvariant heet van de naald mee naar huis mocht nemen. In mijn linker bovenarm, voor de duidelijkheid. Smile

Ik blijf nog even voorzichtig want ik ben nog volop onder behandeling maar dankbaar ben ik vooral omdat die, weliswaar tergend langzaam toch aanslaat en omdat ik godzijdank zo goed als vrij ben van pijn.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Pien2022

Superlid
Superlid
Wo Sep 21, 2022 10:43 pm Reageer met quote

Hilarisch je zangtalent in relatie tot ondier bestrijding. Laughing

Wat fijn dat de behandeling lijkt aan te slaan en je zo goed als pijnvrij bent. Heel heel erg belangrijk! Blij voor je KEes.

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Sep 21, 2022 11:48 pm Reageer met quote

Pien2022 schreef:
Hilarisch je zangtalent in relatie tot ondier bestrijding. Laughing
Op insecten heeft het niet zo'n effect maar ratten, muizen en ongewenste katten zie ik de laatste tijd verbazingwekkend weinig. Onze eigen katten zijn er inmiddels al aan gewend en me dankbaar dat ik ze help om indringers te verjagen.

Quote:
Wat fijn dat de behandeling lijkt aan te slaan en je zo goed als pijnvrij bent. Heel heel erg belangrijk! Blij voor je KEes.
Dankjewel. Ik ben nog even voorzichtig maar ik ben er ook wel heel blij mee.

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Antw.: 2463
Do Sep 22, 2022 12:01 am Reageer met quote

Ik ben dankbaar voor de dag van gisteren. Het was prachtig fietsweer en in de middag met een pan roti en zoetzure komkommer naar mijn zoon gefietst. Samen zijn huishouden gedaan met flink wat pauzes met een kop thee op zijn zonnige balkon. Het was een gezellige dag en we hebben - ook weer op het balkon - samen gegeten. Het lijkt voor een ander misschien niks bijzonders, maar voor mij was het dat wel.

Don't mention the war!! (Basil Fawlty)

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Sep 22, 2022 12:11 am Reageer met quote

Lifeisaminestrone schreef:
Het lijkt voor een ander misschien niks bijzonders, maar voor mij was het dat wel.
Het hoeft niet groot te zijn. Jij doet wat voor je zoon waardoor hij beter in zijn vel zit, jullie eten lekker samen, genieten van de zon en je zoon waardeert dat. Ik vind dat mooi.

Pien2022

Superlid
Superlid
Do Sep 22, 2022 12:20 am Reageer met quote

Geweldig LIfe, dat is je zo gegund, of beter nog dat is jullie zo gegund!

TheDon

Stamgast
Stamgast
Antw.: 398
Do Sep 22, 2022 11:45 pm Reageer met quote

Ik was vandaag zo blij dat ik met zon opstond en voelde mij na omstandigheden goed.
Kom ik beneden en heeft mijn vrouw een lekker bakje koffie met een beschuitje klaar.
Komt de hond naar mij toe en krijg een lik van hem zo van "baasje, blij dat je er weer bent en gaan we zo naar mijn vriendjes"
De hondenriem gepakt en naar het uitrenveld gegaan, daar waren leuke mensen om lekker mee te babbelen.
Er waren zo'n 15 honden die kwispelend naar mij toekomen, zo leuk en heb altijd een zakje frolic bij mij en dat weten ze.
Afgelopen week bezig geweest met mijn zoon om de auto van mij en mijn zoon APK klaar te maken en vandaag allebei de auto's goed gekeurd.
Vanavond gekookt op een electrische kook plaat samen met mijn vrouw lekker gegeten.
En nu lekker met de pc spelen en iemand gelukkig gemaakt omdat hij problemen had met zijn pc en die ook weer verder kan.
Zo een lekker pilsje nemen en dan laat de hond mij even uit
Laughing
Kortom mensen, met zo'n dag ben ik heel gelukkig en daar ben ik dankbaar voor.

Pagina 3 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Plaats reactie