Waar ben je dankbaar voor?
Gezondheid & zorg
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende Plaats reactie

TheDon

Stamgast
Stamgast
Antw.: 398
Zo Okt 09, 2022 4:12 pm Reageer met quote

Ron1.1 schreef:
Pien2022 schreef:
Wat mooi geschreven Ron Exclamation Love

Ik heb de tekst gejat van Klaas S. Laughing Laughing Laughing

Klopt het dan wel helemaal???? Surprised

Wat zou de wereld mooi zijn als de mensen net zo'n groot hart zouden hebben als dieren.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6431
Zo Okt 09, 2022 4:21 pm Reageer met quote

Het is best mogelijk dat jij in een gebied woont waar het iets beter is gesteld met de biodiversiteit dan de gebieden waar ik het in de door jouw gebruikte tekst over heb, en dan kan ik me je dankbaarheid beslist ook heel goed voorstellen. En voor de boeren die zich aan het natuurbeheer in jouw omgeving kwijten ook alleen maar respect. Zal heel wat leuker werk zijn dan 5000 varkens in een benauwde stinkende megastal zo snel mogelijk te moeten vetmesten voor de export naar Duitsland of Frankrijk. Mooi bericht Don!

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

nandes57

Superlid
Superlid
Antw.: 1485
Ma Okt 10, 2022 12:05 am Reageer met quote

Ik zou blij zijn als die mierennesten onder mijn straatwerk verdwenen zijn, en er niet overal pissebedden onder zitten of naaktslakken waar je met je blote voeten weer op gaat staan als je de krant uit de bus haalt.

Geharnaste kevers PRAAT ME ER NIET VAN, meikevers dus, ze hebben bij mij in het gazon hun eitjes gelegt, de larven die eruit voort komen noemt men engerlingen en die engerlingen vreten de wortels van je gazon af, dus mijn hele gazon naar de kloten, omdat gras zonder wortels niet groeit en omdat spreeuwen en merels als een soort van struisvogel met hun kop in het gazon gaan om die engerling op te vreten.
ik noem ze dan ook struisspreeuwen

al het ander gedierte komt hier ook voort in meer of mindere mate, en dat dus ondanks de boer
ach Klaas is een stedeling, zien ze een paardebloem denken ze gelijk dat ze op de bloemenveiling van Aalsmeer zijn.

Pien2022

Superlid
Superlid
Antw.: 1050
Ma Okt 10, 2022 8:22 am Reageer met quote

Engerlingen hebben wij hier ook en de vogels eten ze graag en volgens mij is dat het enige dat er tegen helpt. Ze eten inderdaad de wortels op en dan doet ook in je groentetuin. Denk je een prachtige bos wortels te hebben, dan heb je een prachtige bos loof Evil or Very Mad Ds wij doen niets om de vogels uit de tuin te houden, in tegendeel.

Ik ben dankbaar voor alle diverse soorten vlinders die hier nog rondvliegen, allerlei soorten prachtige insecten, de nog in grote aantallen bijen, wespen en andere aanwezige dieren die we zo hard nodig hebben voor de bestuiving van de courgettes en andere bloemen en groenten
. Want dat betekent dat het hier nog niet zo vervuild is en we een schonere lucht hebben.
Ook dankbaar ben ik voor de eekhoorns die af en aan lopen, goed zichtbaar vanaf binnen, met de walnoten in de pootjes, die ze overal verstoppen. Het gluren naar elkaar, zoals vorige week, en als een eekhoorn weg is, dan pikt de ander, die voor ons zichtbaar achter de boom toekeek, de net verstopte noot om deze elders te verstoppen. Zo hilarisch en we hebben er veel lol om. Laughing
Ook dankbaar ben ik voor de vogeltjes→ zoals gisteren genoten van de boomkruiper die we goed konden zien terwijl hij zijn larfjes uit de boom pikte vlak voor onze ogen.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 30386
Ma Okt 10, 2022 10:33 am Reageer met quote

nandes57 schreef:

ach Klaas is een stedeling, zien ze een paardebloem denken ze gelijk dat ze op de bloemenveiling van Aalsmeer zijn.

Laughing Laughing Laughing

Dat idee heb ik ook een beetje. Ik ben elke dag bezig om "zeldzame plantjes" op te ruimen omdat anders de hele tuin één groot oerwoud wordt.

Ik noem het dan ook gewoon 'onkruid'. En het levert een compostberg op waar je U tegen zegt.

Insecten zijn er ook zat. En praat me niet over pissebedden. Die zitten inderdaad overal.

Maar inderdaad, als je in een schone, strakke haast sterile nieuwbouwwijk woont met vrijwel luchtdichte woningen, vind je he misschien al natuur als er een mug op je hagelwitte muur zit...

Faber quisque fortunae suae

NicolaasP

Superlid
Superlid
Ma Okt 10, 2022 11:05 am Reageer met quote

nandes57 schreef:
Ik zou blij zijn als die mierennesten onder mijn straatwerk verdwenen zijn, en er niet overal pissebedden onder zitten of naaktslakken waar je met je blote voeten weer op gaat staan als je de krant uit de bus haalt.

Geharnaste kevers PRAAT ME ER NIET VAN, meikevers dus, ze hebben bij mij in het gazon hun eitjes gelegt, de larven die eruit voort komen noemt men engerlingen en die engerlingen vreten de wortels van je gazon af, dus mijn hele gazon naar de kloten, omdat gras zonder wortels niet groeit en omdat spreeuwen en merels als een soort van struisvogel met hun kop in het gazon gaan om die engerling op te vreten.
ik noem ze dan ook struisspreeuwen

al het ander gedierte komt hier ook voort in meer of mindere mate, en dat dus ondanks de boer

Ik herinnerde me een nogal harde aanvaring met een zogeheten 'vliegend hert' op mijn voorhoofd tijdens het fietsen.

Didier Descouens - Eigen werk, CC BY-SA 4.0
https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=25239625

Het is wel zeer triest gesteld met je Nandes dat je meent dat er maar 1 soort kever voorkomt in Nederland: meikevers dus

Oorspronkelijk kwamen in Nederland meer dan 4000 soorten voor.
Hoeveel dat er nu zijn...geen idee, ik weet wel dat van de insektenpopulaties in ons gebied meer dan 75% verdwenen is de afgelopen decennia en daar zullen ook veel keversoorten onder vallen

Verder komt uit je relaas de uiterst bekrompen optiek naar voren dat die insekten alleen maar een plaag vormen inclusief de vogels die van hun larven leven. Het is allemaal zo slecht voor je gazon.

Heb je wel eens gedacht over kunstgras Nandes? Dat is ook mooi groen

Aangepast

Roman Kent

Laatst aangepast door NicolaasP op Ma Okt 10, 2022 12:05 pm, in totaal 2 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 2352
Ma Okt 10, 2022 11:39 am Reageer met quote

Verwijderd, want niet genoeg on topic. Very Happy

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
20 jaar geleden: 374 ppm, 10 jaar geleden: 395 ppm, nu: 419 ppm.

Laatst aangepast door barth. op Ma Okt 10, 2022 8:13 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Greet---Gribou. 1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 887
Ma Okt 10, 2022 11:42 am Reageer met quote

@ Nicolaas

De foto die je geplaatst hebt is mooi , maar heb je wel aan het copyright gedacht ?
De naam van de fotograaf is bekend en die heb je er ook niet bij vermeld .

Let op!
Openbaar/publiceer geen foto's waarvan u niet rechtmatig eigenaar bent. De kosten voor schending van copyright worden door 50plusser.nl in geval van een aanklacht aan u doorberekend. Door foto's te publiceren geeft u aan hiervan op de hoogte te zijn en hiermee akkoord te gaan.

--- dit stukje staat niet voor niets te lezen in het rood onder het vak waar je de reactie in typt .

Greet---Gribou. 1

Stamgast
Stamgast
Ma Okt 10, 2022 1:06 pm Reageer met quote

@ Nicolaas

Het was wel zo netjes geweest om te vermelden dat je de foto veranderd hebt nadat ik daar in mijn eerdere reactie een opmerking over heb gemaakt .

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5976
Ma Okt 10, 2022 1:42 pm Reageer met quote

Een vliegend hert ( mannetje nog wel) lijkt me stug tegen je voorhoofd, ze komen niet zo veel voor, moet je op de Veluwe zijn en Limburg!

Mijn mening vorm ik zelf!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Pien2022

Superlid
Superlid
Ma Okt 10, 2022 1:52 pm Reageer met quote

Een vliegend hert is heel erg mooi, en je ziet ze hier ook regelmatig op zwoele zomeravonden. Tegen het hoofd aan zou ik toch ook niet op zitten te wachten.

VAnochtend begon het hier te smossen, en heerlijk veel verplant en gewerkt in de tuin. Modderig, nat maar zeer voldaan heb ik het afgesloten. De grond had al veel regenwormen, en daar ben ik heel erg blij mee. Laat ze maar lekker "voor mij de grond omwerken en gezond maken".
HEt voelt dankbaar dat ik het werk fysiek nog aankan als ik me houd aan paar uurtjes, anders ga ik door mijn rug.
Manlief was ook dankbaar en aan het genieten want heeft weer paar isolatieplaten om het trappengat te dichten af en is ook maar gestopt want het hield op met zachtjes regenen.

Zo meteen maar eten klaar maken voor vanavond, want we gaan Yullia weer afhalen en van te voren nog even naar LeClerc als we toch in de grote stad moeten zijn.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Ma Okt 10, 2022 2:02 pm Reageer met quote

Nee een vliegend hert zal je tegenwoordig niet veel meer tegenkomen Redone.
Waarom sommige mensen zomaar aan lijken te nemen dat mijn jeugdherinneringen over Amsterdam gaan is mij overigens een raadsel. Ik groeide op in West Friesland en kwam de eerste dertig-veertig jaar van mijn leven zeer frequent in verschillende duingebieden nabij Castricum en Ijmuiden onder meer. Vrijwel wekelijks.
Tegenwoordig kom ik nog erg veel in de duinen bij Bloemendaal en Santpoort, maar ook andere natuurgebieden en in heel andere delen van Nederland.

Lieve mensen in enkele decennia is 7 5 % van de insektenpopulaties verdwenen in Nederland en andere Europese landen (Duitsland en het VK bv)
Je kunt mij proberen te bestrijden en dat vind ik best en zelfs amusant, maar waarom je kop zo in het zand steken?

Roman Kent

Pien2022

Superlid
Superlid
Ma Okt 10, 2022 3:23 pm Reageer met quote

Quote:
Lieve mensen in enkele decennia is 7 5 % van de insektenpopulaties verdwenen in Nederland en andere Europese landen (Duitsland en het VK bv)

En het positieve nieuws is dat daar heel erg veel aan te doen is:
1. Op landelijk niveau→ voorlichting
2. Op gemeentelijk en provinciaal niveau→ onkruid bestrijden met afbranden en verder laten groeien en kort houden. Dat zie je in Frankrijk meer en meer gebeuren, want spuiten enz is verboden en nog steeds na al die jaren ziet het er mooi en strak uit;
3. Op persoonlijk niveau→ de boeren, de tuinders , de akkerbouwers ea→ stoppen met spuiten ;
4. mensen, kunnen allemaal het zij een tegel eruit halen bij de regenpijp en onder de ramen en daar plantjes planten (in Delft zag ik dit massaal gebeuren), op balkonnetjes of balkons het plaatsen van bloembakken met bloeiende bloemen dat insecten aantrekt, in tuintjes cq tuinen zorgen voor bloeiende bloemen. Ga ruilen, ga recycle bloemen bedrijven langs, neem in de natuur wat zaden voor thuis mee om te zaaien. Als ik alleen al kijk naar onze tuin, zagen we eerst weinig of geen bijen (het was somber en nat en alles stond zo dicht op en bij elkaar→ zie je nu na al dat zaaien, planten, ruilen, krijgen van vrienden dat er steeds meer gezoem in de tuin komt, want er zijn ook steeds meer bloemen. Je kunt alleen al een hand wilde bloemen zaad ergens uitstrooien.

Toen ik deze zomer peterselie en basilicum ging plukken in de tuin kwam ik opeens deze vrienden tegen in onze planten

(https://pixabay.com/nl/images/search/koninginnenpage/)

→ zo gelukkig waren we, dus de dames en heren rustig laten smikkelen en zo geknipt voor onszelf zodat zij geen last ervan hadden Laughing De meeste mensen gaan ze verwijderen en alles moet weg→ maar dat is helemaal niet nodig. We zetten altijd van alles 2 planten extra voor de insecten en slakken etc en wij blijven daarvan af. Dus wij verwijderen ook nooit planten waar ongedierte in zit, want dan gaan ze naar de volgende. We laten ze lekker smikkelen en we hebben allemaal kleine groepjes van het zelfde groente zodat als ze iets gevonden hebben, niet gelijk AL je wortelen, sla etc opgegeten wordt, want de rest staat weer een eindje verder. We wisselen dus heel erg veel af.
En zie , wat zagen we tot onze blijdschap want we hadden er zo naar uit ge keken een tijdje later

gratis foto gedownload van pixabay20

(https://pixabay.com/nl/images/search/koninginnenpage/)
De heren en dames van de koningspage en koninginnenpages, een schaarse stand vlinder en zo prachtig!!

Om in het thema te blijven van dit topic→ daar ben ik dus wel dankbaar over, dat we er nog steeds veel aan kunnen doen en kunnen herstellen en werkelijk iedereen.

Laatst aangepast door Pien2022 op Ma Okt 10, 2022 3:50 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Greet---Gribou. 1

Stamgast
Stamgast
Ma Okt 10, 2022 3:43 pm Reageer met quote

Bekende foto's van de site van de vlinderstichting .

Twee foto's waar copyright op zit en waar de namen van de fotografen van bekend zijn .

Waarom niet de naam of bron vermeld ?

De tekst in het rood staat niet voor niets onder het vak waar je de reactie in zet.

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5976
Ma Okt 10, 2022 3:48 pm Reageer met quote

Misschien moeten je eens meer op foto van de dag kijken dan zie je wat voor mooie natuur hier in Nederland is Pien!
En dat zijn allemaal eigen foto's! Laughing

Mijn mening vorm ik zelf!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

lucia51.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 702
Ma Okt 10, 2022 3:50 pm Reageer met quote

Greet---Gribou schreef:
Bekende foto's van de site van de vlinderstichting .

Twee foto's waar copyright op zit en waar de namen van de fotografen van bekend zijn .

Waarom niet de naam of bron vermeld ?

De tekst in het rood staat niet voor niets onder het vak waar je de reactie in zet.

Ik dacht dat Pien zelf de foto's gemaakt had. Zo kwam het over bij mij met het verhaal erbij wat ze schreef.

Pien2022

Superlid
Superlid
Ma Okt 10, 2022 3:52 pm Reageer met quote

Dank jullie wel voor de waarschuwing, ik dacht dat deze foto's gratis waren want ik had ze niet van de vlindervereniging. Ik heb nu de gratis site heel bewust van pixabaycom en dit er bij gezet.

De eigen foto's heb ik onlangs allemaal weg gedaan want mijn telefoon liep vast.
Ik ben dus dankbaar, om in het thema van dit topic te blijven, dat jullie me gewaarschuwd hebben!

Dus dan kunnen we het weer over de inhoud hebben.

Pien2022

Superlid
Superlid
Ma Okt 24, 2022 10:45 am Reageer met quote

Mijn jongste zoon en ik hebben een fantastisch weekend in Parijs samen gehad met twee overnachtingen. Het voelt zo vreselijk dankbaar, dat ondanks de emigratie en het elkaar minder vaak zien, onze band nog steeds onverminderd hecht en vanzelfsprekend is en we een ongelooflijk gezellig moeder - zoon weekend hebben gehad met fantastische ervaringen zoals het diner 's avonds op de rondvaartboot over de Seine en het bezoek aan Munch in het museum d'Orly. Ook hebben we enorm gelachen en elkaar af en toe omhelsd vanuit pure vreugde dat we het zo tof hadden samen Love
Vandaag lekker aan keutelen en bijkomen want alleen zaterdag al hebben we 20 km gewandeld Laughing

NicolaasP

Superlid
Superlid
Zo Dec 18, 2022 3:03 pm Reageer met quote

Dat onze Luna (poes 17 jaar) weer helemaal de oude is.
Na de gebitsbehandeling à raison de 760 euri -waar de dierenarts eigenlijk nog mee had willen wachten want hij dacht dat er iets anders aan de hand was waarvoor hij na bloedonderzoek dat niets had uitgewezen eerst nog ander onderzoek wilde doen terwijl Luna niet meer at, al meer afviel, al minder dan 2.8 kg woog - is ze weer goed op gewicht gekomen en gedraagt ze zich weer helemaal als de oude: blazen als je haar oppakt (wat gek genoeg een speels soort blazen is en niet waarschuwend bedoeld dus want er volgen nooit andere agressieve gedragingen op), lekker bij ons onder de wol kruipen 's nachts en verder volop actief de hele dag terwijl het toch al een 84 jarig omaatje is omgerekend naar mensenleeftijd.
We hadden het niet meer verwacht vorige maand dat ze zich nog herstellen kon. Maar ik heb wel moeten praten als Brugman om de dierenarts ertoe te bewegen de gebitsreiniging niet langer uit te stellen (nu twee weken geleden). Wel raar toch. Uit haar gedrag was direct al overduidelijk op te maken dat het daaraan schortte: tandsteen en ontstekingen waardoor ze vreemd met haar bekje begon te trekken wanneer je eten voor haar neerschotelde. De dierenarts iedere keer: tandsteen verwijderen kan altijd nog Rolling Eyes

Roman Kent

Laatst aangepast door NicolaasP op Zo Dec 18, 2022 3:10 pm, in totaal 2 keer bewerkt

Pien2022

Superlid
Superlid
Zo Dec 18, 2022 3:08 pm Reageer met quote

Wat fijn Nicolaas dat de oude dame weer normaal gezond is. Tja, misschien is een gebitsreiniging te eenvoudig om als oorzaak te kunnen dienen.

Ik ben dankbaar dat ik straks weer met de meiden mag zingen in een concert waar wellicht niemand op af komt daar het dezelfde tijd is als de finale voetbal Laughing Wat een vrijheid hebben we toch in ons deel van Europa. Voelt heel erg dankbaar!

Pagina 5 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Plaats reactie