Populaire Weblogs.
Archief Weblog hulpforum
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende Plaats reactie

franslj.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1420
Wo Jan 02, 2008 2:50 am Reageer met quote

Onlangs kwamen diverse bloggers tot de ontdekking, dat het lijstje 'populaire weblogs' door elkaar gehusseld leek. Ook mij is dit opgevallen en stuurde Danny een mail met de bevindingen.

Vandaag kreeg ik antwoord en, in overleg met Danny, geef ik jullie de informatie hierbij door;

"De lijst wordt inderdaad bepaald door de meeste weblog bezoeken.
Het is alleen niet zo dat als iemand veel artikelen plaatst dat dit weblog
dan ook automatisch het meest bezocht wordt", aldus Danny.

Wat ik hieruit begrijp is dat het aantal keren dat een weblog op een bepaalde dag wordt aangeklikt door bezoekers, bepalend is voor het samenstellen van de lijst 'populaire weblogs'.

Voor aanvullende vragen wende men zich tot Danny.

Wens allen een mooi weblogjaar...franslj.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

fey

Stamgast
Stamgast
Antw.: 664
Wo Jan 02, 2008 11:58 am Reageer met quote

Het is inderdaad juist en correct wat Danny heeft gezegd. Alleen vrees ik dat hij toch niet echt heeft gekeken. Wat ik me ook wel voor kan stellen. Het was zondag en ook nog eens Nieuwjaar. Er staan weblogs tussen waar ik nog nooit van gehoord heb, die maanden geen artikelen hebben geplaatst en ook weinig berichten in het gastenboek. Voor de rest kan het mij weinig schelen. Waar ik sta!!!
Bij deze wens ik het vijftigplusteam zakelijk een succesvol jaar. Voor hun privé leven vooral een gezond jaar.
Groetjes, Fey

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

franslj.1

Superlid
Superlid
Wo Jan 02, 2008 1:47 pm Reageer met quote

Ik heb er even naar gekeken, Fey en inderdaad. Een aantal weblogs, die mij ook nauwelijks bekend zijn en waar weinig in staat en/of een poos geleden een artikel is geplaatst.

Afgaande op wat Danny zegt, zou dit kunnen betekenen dat er op 27 december bijvoorbeeld, ontzettend veel op dezelfde weblogs is geklikt, ondanks dat ze passief lijken te zijn. Komt vreemd over.
Het gaat ook niet zozeer om de plek waar iemand staat..ik bungel sowieso ergens onderaan de lijst..., maar ik zie niet langer meer in een oogopslag welke weblogs actief zijn.

Ik hoop dat dit een incident is en na een poos de logische schikking weer terugkeert.
Groet...franslj.

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8550
Wo Jan 02, 2008 2:19 pm Reageer met quote

Naar mijn mening blijft het een beetje een vreemde zaak. Ik kan uiteraard het aantal bezoekers en pageviews op mijn weblog goed vergelijken met die van Ria (Redone).
De laatste week van december had zij dagelijks meer unieke bezoekers dan ik. Totaal ruim 200 meer. Met de pageviews zat zij meestal ook hoger dan ik. Alleen op 27 december had ik een uitschieter van 1500 pageviews, zoveel had ik nog nooit gekregen, Daarna tot nu kreeg Ria gemiddeld weer meer pageviews
Wat mij dan zo bevreemd, is dat ik op nagenoeg dezelfde plaats ben blijven staan, en zij van plaats 4 gezakt is naar plaats 20. Ondanks de uitleg van Danny, begrijp ik dat niet helemaal.

Wat Fey schrijft klopt ook er staan nu weblogs hoog in de lijst, waar al een half jaar of langer geen nieuw artikel is geplaatst. of waar nauwlijks reacties in het gastenboek of bij de artikelen staan.

Met Franslj ben ik het eens, dat het voor mij ook niet zo belangrijk is waar ik sta, maar je was gewend aan een lijst met meestal vrij actieve weblogs, waar je makkelijk en zonder veel te zoeken je favorieten weblogs kon uitpikken om te lezen.

Benneke

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

AdminDan

Administrator
Administrator
Antw.: 186
Wo Jan 02, 2008 2:32 pm Reageer met quote

Beste leden,

Er zijn een aantal weblog bepaalde dagen ineens heel veel bezocht. Dit heeft een verschuiving in de lijst veroorzaakt. Echter wordt deze lijst gegenereerd aan de hand van statistieken van de afgelopen dagen dus deze 'onbekende' weblogs zakken binnen een aantal dagen weer naar beneden.

Waarom en door wie deze weblogs veel zijn bekeken weten we niet. We houden het in ieder geval in de gaten.

En als iemand veel artikelen plaatst wil dat inderdaad nog niet zeggen dat dit weblog dan ook gelijk populair is. Iemand anders die veel minder plaatst maar wel hele interessante artikelen heeft kan veel vaker bezocht worden en populairder zijn.

Iedereen bedankt voor de meldingen en veel plezier!

Groeten Danny.

mamsie

Superlid
Superlid
Antw.: 2137
Wo Jan 02, 2008 2:33 pm Reageer met quote

Het is inderdaad vreemd. ik hing zo'n beetje op plaats 65 en ineens ben ik helemaal verdwenen. Terwijl ik aardig wat reacties gehad heb de laatste week van december. Maar ja het zij zo. Het is alleen jammer als je nu een weblog aanklikt die bijna bovenaan staat er eigenlijk weinig of niks op te zien is. Maar ik blijf lachen hoor en ga vrolijk verder met mijn weblog.
Groetjes Mamsie(Joke)

frekie

Stamgast
Stamgast
Antw.: 105
Wo Jan 02, 2008 2:36 pm Reageer met quote

Wat ik me vanaf het begin al heb afgevraagd: wat is de zin van deze lijst?
Verder ben ik het eens met de vorige schrijvers: de samenstelling van de lijst is op een voor ons allemaal wel erg ondoorzichtige manier samengesteld. Het antwoord van Danny overtuigt mij totaal niet.
Doe die lijst toch weg en gebruim die ruimte voor een beter overzicht van aangeleverde artikelen.

Een lach, een blik, een blijde knik,
doen veel in 't daaglijks leven!

franslj.1

Superlid
Superlid
Wo Jan 02, 2008 2:39 pm Reageer met quote

Alleen op 27 december had ik een uitschieter van 1500 pageviews, zoveel had ik nog nooit gekregen...Kijk, Benneke, dat gaf Danny ook al aan dat er op 27 december zo ontzettend veel 'hits' op 50plusser waren geweest en dat lijkt me nogal verdacht.
Toch wel wenselijk dat het in de gaten wordt gehouden door 50plusser-management, dunkt me.
Voor de rest?...Wij zullen doorgaan..!
franslj.

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5783
Wo Jan 02, 2008 3:06 pm Reageer met quote

Hoi ik was niet van plan er iets over te zeggen, maar wat Danny zegt zal gerust kloppen, alleen deze zin snap ik niet"

En als iemand veel artikelen plaatst wil dat inderdaad nog niet zeggen dat dit weblog dan ook gelijk populair is. Iemand anders die veel minder plaatst maar wel hele interessante artikelen heeft kan veel vaker bezocht worden en populairder zijn.

Ik zou zeggen"Bekijk ze eens"
Ria

Mijn mening vorm ik zelf!

AdminDan

Administrator
Administrator
Wo Jan 02, 2008 3:43 pm Reageer met quote

Ik zal even een voorbeeld geven voor het plaatsen van artikelen en het populair zijn.
Ik neem hiervoor even de 2 auto merken Ford en Audi. Ford maakt 10 reclames per maand en Audi maakt 1 reclame per maand maar die ene reclame van Audi is véél beter dan die 10 reclames van Ford. Dan gaan er toch veel meer mensen naar Audi?

Verder wordt de lijst populaire weblogs elke dag automatisch gemaakt. Het script hiervoor kijkt puur naar het aantal sessies dat een weblog heeft gehaald in de afgelopen 7 dagen. Een sessie is een bezoek aan een weblog. Na het bekijken van 10 pagina's op dat weblog is dat nogsteeds 1 sessie. Een weblog dat populair is is dus vaak bezocht.

Groeten Danny.

gooilander

Stamgast
Stamgast
Antw.: 132
Wo Jan 02, 2008 3:56 pm Reageer met quote

[quote="Benneke"]Naar mijn mening blijft het een beetje een vreemde zaak. Ik kan uiteraard het aantal bezoekers en pageviews op mijn weblog goed vergelijken met die van Ria (Redone).
De laatste week van december had zij dagelijks meer unieke bezoekers dan ik. Totaal ruim 200 meer. Met de pageviews zat zij meestal ook hoger dan ik. Alleen op 27 december had ik een uitschieter van 1500 pageviews, zoveel had ik nog nooit gekregen,
----------------------------------
Hallo Benneke,
Ooit ben ik begonnen gegevens uit mijn Goois 'archiefje' kwijt te raken op mijn verzamelsite https://gooijer.nl.jouwpagina.nl
Daar ontbrak echter de mogelijkheid om afbeeldingen te plaatsen. Sinds het ontdekken van 'vijftigplusser' zet ik daar mijn teksten en bijbehorende afbeeldingen.
--- Mijn weblog is niet populair en dat is ook mijn bedoeling niet. Mijn bezoekers komen meestal via links op mijn 'oude' blogger weblogs.
--- Tot mijn grote verbazing stond mijn teller vorige week op 1176 bezochte pagina's. (dat was veel te veel) Direct heb ik Danny daarvan in kennis gesteld en vandaag kreeg ik antwoord van hem.
--- Ter geruststelling van velen kan ik mededelen dat mijn weblog binnen korte tijd niet meer voorkomt in de lijst van uitverkorenen.

Benneke en alle webloggers veel succes in 2008 met vijftigplusser.

Frans

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

franslj.1

Superlid
Superlid
Wo Jan 02, 2008 4:01 pm Reageer met quote

Dank voor je antwoord, Danny. Het aantal 'hits' is dus bepalend, exclusief de reacties op een weblogartikel en het aantal artikelen per dag/week?
Groet...franslj.

AdminDan

Administrator
Administrator
Wo Jan 02, 2008 4:11 pm Reageer met quote

Nee, er wordt niet gekeken naar het aantal reacties, gastenboek berichten, foto's, artikelen, etc.. Puur naar het aantal bezoeken. We gaan ervan uit dat een weblog dat veel bezocht wordt ook veel leuke informatie bevat en daarom populair is.

Fleur

Superlid
Superlid
Antw.: 2988
Wo Jan 02, 2008 4:14 pm Reageer met quote

Alleraardigste "webloggers".

Ik begrijp best wel waar jullie mee "zitten".
De "ranking"zal altijd lastig blijven denk ik, maar waarom worden weblogs waar niets instaat niet verwijderd na verloop van tijd, desnoods na een waarschuwing?

Ik heb zelf geen weblog, domweg omdat ik er de tijd niet voor heb, maar daar komt nog bij dat als je je naam op Google intikt, de 50+ site tevoorschijn komt en dus ook iedereen kan lezen, wat men in een weblog schrijft.Dat vind ik persoonlijk geen prettig idee.

Ik meen mij te herinneren dat Thijs, hier al eens op heeft gereageerd, maar het "beangstigt"mij dat de "hele wereld" jouw weblog, profiel etc. kan lezen.

Trouwens... er zijn ook veel opgerichtte clubs, die aan elkaar verwant zijn of clubs waar niemand lid van wordt. Misschien ook een idee om die na een bepaalde proeftijd te schrappen.
1 Vriendinnen of PC hulp -club lijkt mij voldoende, maar dit is een beetje offtopic...

Het zal niet mee vallen overigens, denk ik om het iedereen voor 100% naar de zin te maken.

Ik wens jullie allemaal een gezellige weblogtijd en een goed en gezond 2008!

De sterkste zoetstof is vriendschap.

Laatst aangepast door Fleur op Wo Jan 02, 2008 7:01 pm, in totaal 1 keer bewerkt

AdminDan

Administrator
Administrator
Wo Jan 02, 2008 4:22 pm Reageer met quote

Beste Fleur,

Het internet is voor iedereen en kan door iedereen bekeken worden. Het lijkt me dan logisch dat alles wat op internet geplaatst wordt ook door iedereen gelezen kan worden.

Groeten Danny.

franslj.1

Superlid
Superlid
Wo Jan 02, 2008 4:24 pm Reageer met quote

We gaan ervan uit dat een weblog dat veel bezocht wordt ook veel leuke informatie bevat en daarom populair is....Duidelijke taal, Danny...Bedankt !
Franslj.

jalis

Superlid
Superlid
Antw.: 4223
Wo Jan 02, 2008 4:30 pm Reageer met quote

Waar men zich al niet druk over kan maken en nu is het nog maar dag 2 in het nieuwe jaar , dat kan nog wat worden als we een halfjaar op stap zijn het wordt een beetje een zeur forum, wat kan het je toch schelen op welke plek je staat,je wil toch ook niet weten op welke plek je staat voor je de pijp uit gaat. jalis

Ik vaar niet Links en ik vaar niet Rechts, ik vaar een vaste koers Recht door Zee.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

fey

Stamgast
Stamgast
Wo Jan 02, 2008 4:46 pm Reageer met quote

ja Jalis en wie zeurt er hier. doeiiiiiiiiiiiiiiiii

fey

Stamgast
Stamgast
Wo Jan 02, 2008 4:46 pm Reageer met quote

ja Jalis en wie zeurt er hier. doeiiiiiiiiiiiiiiiii

Marianne.1

Superlid
Superlid
Antw.: 2251
Wo Jan 02, 2008 4:57 pm Reageer met quote

Dat iemand totaal geen competitiegevoel heeft wil er bij mij niet in, Jalis. Het is gewoon hartstikke leuk als anderen dat wat je maakt, in woord of beeld, waarderen. De lijst is totaal door de mixer gegaan op de een of andere manier, en nu zoek ik me het schompes naar "mijn favorieten", da's lastig!

Maar ik begrijp dat alles weer reg sal kom..en we gaan maar door met ademhalen toch? Shocked Laughing

Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats reactie