Reclame op Weblogs.
Archief Weblog hulpforum
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende Plaats reactie

fey

Stamgast
Stamgast
Antw.: 664
Vr Apr 18, 2008 4:09 pm Reageer met quote

Beste Hagar, Ik kom uit de reklamewereld. Mijn hele leven als grafisch ontwerpster bij reklameburo's gewerkt. Wat reklame uitlatingen betreft, is dat is terdege onderzocht. Het schijnt zo te zijn, reklame waar mensen zich aan irriteren blijft langer hangen dan leuke reklame. Daar gaat men gemakkelijker aan voorbij. Dus je hebt helemaal gelijk.
Gr. Fey

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

ElisaHolland

Superlid
Superlid
Antw.: 2514
Vr Apr 18, 2008 4:22 pm Reageer met quote

Dat zal best wel maar of het ook beter verkoopt.......
Als reclame mij irriteert negeer ik het en met mij vele anderen. Waar moet je dan die winst uit halen?
Het lijkt me alleen maar werken bij mensen die geen eigen mening hebben. Volgens mij behoort een senior zeker niet tot die groep.
Ze weten na een ervaringrijk leven heel goed wat ze wel of niet willen.

franslj.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1420
Vr Apr 18, 2008 5:56 pm Reageer met quote

Elisa zegt; Het lijkt me alleen maar werken bij mensen die geen eigen mening hebben. Volgens mij behoort een senior zeker niet tot die groep. Ze weten na een ervaringrijk leven heel goed wat ze wel of niet willen.

Heel goed gezegd, Elisa..zeg het voort....zeg het voort..! De reclamewereld lijkt uit te zijn op uitbuiting van 'afgestompt' denken, maar dan zitten ze er, wat vijftigplussers betreft, stevig naast.

Groet...mooi week-end..franslj.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

hagar.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4679
Vr Apr 18, 2008 6:50 pm Reageer met quote

Quote:
Het lijkt me alleen maar werken bij mensen die geen eigen mening hebben.

Dat is de wens der gedachte. Niemand voelt zich thuis horen bij een groep die zich laat manipuleren, maar als je niet individueel kijkt, maar naar miljoenen (50+) mensen, blijkt dat het werkt. Anders bleef men geen geld in reclame stoppen. Kijk maar in je voorraadkastje...

Het gaat om naamsherkenning. 'Wat de boer niet kent wil ie niet', is hier van toepassing. We kiezen, bij een keuzeaanbod tussen een onbekende naam en een bekende naam, het vaakst die bekende naam. Onbewust denkt men dat dat bekende merk het betere product is.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

fey

Stamgast
Stamgast
Antw.: 664
Vr Apr 18, 2008 8:52 pm Reageer met quote

Helemaal gelijk Hagar en dat geldt zeker voor 50plussers. vr. gr. fey

ElisaHolland

Superlid
Superlid
Za Apr 19, 2008 4:16 am Reageer met quote

Hagar schreef: Kijk maar in je voorraadkastje...
Dat is het em nou juist.
Er staan er een aantal die ik al gebruik sinds mijn 20e. Zeep en zeeppoeder idem dito.
Als iets me bevalt krijgt niemand, dus ook de reclame, me daar meer vanaf. Af en toe komt er bij ons een alternatief voor een duur produkt, b.v. DE koffie, in huis en we proberen dit uit. Zo zijn we aan een ander merk koffie gegaan. Het smaakte zelfs beter en koste minder. Met reclame heeft dat echter niets te maken, wel met geld. Nee, voor mij is reclame is iets wat je zacht zet of het geeft je de tijd om koffie te zetten. Het meest zit ik op vijftigplusser en typ onder de reclame wat berichten. Very Happy
Echt, aan mij zijn ze verspild. Gelukkig maar!

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11407
Za Apr 19, 2008 4:36 am Reageer met quote

laten we er toch geen probleem van maken.
De site heeft gewoon inkomsten nodig, komt het niet uit de lengte dan wel uit de breedte.

Willen we een gratis site, dan zullen we de reklame moeten accepteren. Das voor mij geen punt.
Waar ik over viel, was de reklame van opel, die ik NIET kon wegklikken (ondanks het beroemde kruisje).
Denk dat er ergens een foutje zat in de programmering.

Thijs en Danny ga door op de ingeslagen weg en hoop dat jullie er een goed belegde boterham aan over houden.
Wij hebben het plezier van deze site, krijgen leuke contacten en ik hoop dat we jullie op 31 mei zien in Arnhem.

Ik was een man in een vrouwenlichaam. Althans: voor mijn geboorte.

hagar.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4679
Za Apr 19, 2008 9:13 pm Reageer met quote

ElisaHolland schreef:
Echt, aan mij zijn ze verspild. Gelukkig maar!

Ik zei toch niet individualistisch kijken, maar naar de miljoenen voorraadkastjes. Natuurlijk zullen er financiële afwegingen gemaakt worden, maar je wil mij toch niet laten denken dat jij denkt dat reclame, op het geheel genomen, niet werkt?

Ik kom genoeg mensen tegen die zweren bij een bepaald merk koffie of jam, terwijl ik bijna zeker weet dat ze in een blinde test hun eigen merksmaak niet kunnen herkennen/proeven, als er geen visuele herkenpunten meer aanwezig zijn. En dus puur op smaak gedifferentieerd moet worden.

Ander voorbeeld: De meeste Florijndrinkers drinken gewoon Hoppe als men die in een Florijnfles voorgeschoteld krijgt zonder iets op te merken. Hier werkt het visuele boven de smaak.

De smaak is dus niet per sé doorslaggevend. De naam van het merk wel.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

amida

Superlid
Superlid
Antw.: 2039
Za Apr 19, 2008 9:30 pm Reageer met quote

Wat een gezeur over die ene reklame die niet weggeklikt kan worden. Laten we blij zijn met Thijs en Danny dat zij zo'n goed produkt neerzetten waar een heleboel mensen plezier aan hebben. En waar je op de chat veilig en goed kunt chatten en een forum waareen goede ettiquette aan de orde is. Het is erg makkelijk met verbaal geweld een prima produkt neer te halen om één onvolkomendheid. Confused

Vrede & alle Goeds

ElisaHolland

Superlid
Superlid
Za Apr 19, 2008 9:38 pm Reageer met quote

Hagar schreef: Ik zei toch niet individualistisch kijken, maar naar de miljoenen voorraadkastjes
In die miljoenen voorraadkastje heb ik nog nooit gekeken en zal er ook de kans niet voor krijgen en als ik het mag zeggen.... jij ook niet. Smile Dat valt dus niet te beoordelen.
Maar ik denk toch niet dat ik de enige ben die niet zo makkelijk te beinvloeden is.
Bovendien speelt ook het budget flink mee. Als je krap zit heb je echt de mogelijkheden niet om elke droom op de t.v. na te jagen.
Dan komt er Milsani in huis i.p.v. Chocomel.
En weer is geld of gezond verstand de drijfveer.

En wat die mensen betreft met Florijn en Hoppe.....Ze zitten zeker goed in hun geld. Bij de Aldi kun je leuk terecht voor alcohol voor heel wat minder geld.
En nou zit ik reclame te maken. Very Happy Oho!

Jobenthe

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 26
Di Apr 29, 2008 7:16 pm Reageer met quote

Thijs, ik heb even een vraag aan je: een paar weken geleden zou je op korte termijn ons een oplossing per mail toesturen m.b.t. tot de reclame maar tot nu toe heb ik daarover nog niets vernomen. Ik krijg erg veel klachten van o.a. bezoekers van buitenaf die onze weblogjes bekijken. Te weten over: de kussentjes die niet alleen de artikelen overschaduwen maar tevens zodra men foto's bij de artikelen wil bekijken, niet de foto's laten erbij zien maar steeds opnieuw de website van vodafone tonen. De kussentjes-reclame hoort bij Vodafone. Tevens kom ik zelf herhaaldelijk niet in mijn beheer daardoor maar ...ook steeds op de Vodafone-site. Ook de opel laat zich de laatste week weer regelmatig zien. Helaas heb je per mail ons tot nu toe nog geen enkel voorstel gedaan zoals je wel van plan was dus aan jou nu de vraag wanneer we een voorstel hierover nu wel per mail van je kunnen verwachten. met vriendelijke groeten, Merle

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Antw.: 3245
Di Apr 29, 2008 11:24 pm Reageer met quote

Beste leden,

Momenteel wordt de onderstaande nieuwsbrief verzonden. Vanaf vandaag bieden wij naast het gratis lidmaatschap, een bannervrij lidmaatschap.

Klik op de onderstaande tekstlink voor meer informatie.

https://www.vijftigplusser.nl/nieuwsbrief.php?id=33

Very Happy

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11407
Di Apr 29, 2008 11:28 pm Reageer met quote

Beste Thijs,
zoals al eerder gesteld; ik heb helemaal niks tegen de reklame. Echter die van de Opel, die kun je NIET wegklikken en dat was mijn bezwaar.

Douwe

en klik hier om vervoer te combineren

Ik was een man in een vrouwenlichaam. Althans: voor mijn geboorte.

franslj.1

Superlid
Superlid
Wo Apr 30, 2008 12:20 am Reageer met quote

Dank voor je reactie, Thijs.
Vraag 1: betekent dit dat bezoekers aan m'n weblog gevrijwaard blijven van 'banners'?

Vraag 2: Verdwijnen 'banners' tevens, indien iemand een aantal malen per jaar donaties overboekt ter waarde van dertig euro?

Groet...franslj.

Jobenthe

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Wo Apr 30, 2008 1:13 am Reageer met quote

Dag Thijs.
Hartelijk dank voor je snelle reactie maar ook ik heb net als Frans de vraag of bezoekers van mijn/onze weblogs ook vrij blijven van dit soort reclames. Er bereiken mij namelijk ook juist van hen vele klachten erover omdat artikelen niet meer te lezen vallen waardoor men inmiddels veel minder 50 plussersite en de blogjes bezoekt. Kan hier nog wel enige duidelijkheid over komen?
Tevens staat niet in de brief vermeld of het bedrag dat we kunnen betalen om bannervrij te blijven, aan verhogingen onderhevig kan zijn.
Je hebt al wel iets daarover enkele weken me op dit forum geantwoord, ofwel geen prijsverhoging daarin maar het staat niet in de brief vermeldt die we erover ontvangen.
Hartelijke groeten van Merle.

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Wo Apr 30, 2008 11:16 am Reageer met quote

Hallo,

Fransj
Antwoord op vraag 1:
nee, dit geldt alleen voor leden die een dergelijk lidmaatschap afnemen. Dit omdat we dit alleen maar kunnen koppelen aan een gebruikersnaam en wachtwoord.

Antwoord op vraag 2:
nee, het moet jaarlijks aangezien het anders voor ons niet te doen is.

Merle
Antwoord op vraag:
30 euro blijft 30 euro

Jobenthe

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Wo Apr 30, 2008 11:29 am Reageer met quote

Thijs, er blijft nog een vraag onbeantwoord, te weten: in je antwoord op dit Forum aan me enkele weken geleden, schrijf je me dat jullie geen pop-up banners meer proberen te plaatsen. Dit staat ook nergens in de mail vermeld die we vandaag hebben ontvangen en aangezien bezoekers van onze weblogs niet gevrijwaard blijven van een dergelijke reclame die dwars door onze teksten heenlopen e.d. , zou ik daar zeer graag duidelijkheid over willen.
Nogmaals: het gaat ook om alle bezoekers m.b.t. deze reclame. Zakelijk gezien zal het belangrijk voor je blijven deze mensen mensen aan te blijven trekken maar zolang pop-up banners wel voor hen te zien blijven, zullen vele daarvan afhaken zoals inmiddels helaas de ervaring en klachten erover er al liggen. Van hen. met vriendelijke groet, Merle.

franslj.1

Superlid
Superlid
Wo Apr 30, 2008 11:39 am Reageer met quote

Dank voor je antwoorden, Thijs !

Hieruit concludeer ik, dat bezoekers aan weblogs, die banners 'irritant' vinden, dit voor 'lief' moeten nemen.

Dat vrijwillige donaties en abonnement twee verschillende opties blijven.
Bij donaties blijven 'banners' bestaan en bij een abonnement met jaarlijks tergugkerende vooruitbetaling, het 'gratis' lidmaatschap verschoond blijft van 'banners'.

Ik denk er verder over na !

Groet...franslj.

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Wo Apr 30, 2008 11:54 am Reageer met quote

FransJ: dat klopt, we hebben:

Een gratis lidmaatschap
met banners

Sponsorleden
leden die een gratis lidmaatschap hebben en die maandelijks of eenmalig een donatie overmaken. Wij zijn hier erg dankbaar voor maar voor deze 12 mensen kunnen wij geen bannervrij lidmaatschap automatiseren aangezien er niet altijd een vast (tijd/hoeveelheid) stramien in de overboeking zit.

Bannervrij lidmaatschap
Een betaald lidmaatschap waarbij het lid geen banners op Vijftigplusser.nl ziet.

Merle:
We proberen dergelijke banners in de toekomst te weren. Maar als we (financieel) niet anders kunnen worden ook deze banners geplaatst.

bo

Superlid
Superlid
Antw.: 11264
Wo Apr 30, 2008 1:37 pm Reageer met quote

Een ledental van 26.718 en daarvan zijn slechts 12 sponsorleden.......

Na die klachtenregen van de laatste tijd kijk ik hier toch wel erg van op.

Wil iedereen dan gratis op de eerste rij zitten???

Pagina 5 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Plaats reactie