Mini-cursus gif-animaties op verzoek
Foto- & videobewerking
Ga naar pagina Vorige  1, 2 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

hamertjetik.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4525
Vr Okt 16, 2009 9:20 pm Reageer met quote

Hagar, ik had een zwarte achtergrond genomen, dat zijn die zwarte rand. De foto's passen er ook niet helemaal in , die zijn niet vierkant. 'k had 300 / 300 genomen maar misschien moet ik bv. 300/ 200 doen. Oftewel net zolang pie... tot ie past.

Als je een nieuw frame maakt stel je de width en height in, als het niet past, kun je het dan veranderen terwijl de foto er al ingeplakt zit, zonder het weer overnieuw te moeten doen?

Het leven larderen met een vleug spiritualiteit, veel plezier en ondeugd.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

hamertjetik.1

Superlid
Superlid
Vr Okt 16, 2009 9:22 pm Reageer met quote

hagar schreef:
Ik heb vanmiddag nog een beeldhouw-animatie voor je gemaakt.

Er komt nog een vervolg op.

Embarassed 'k voel me helemaal gevleid, wacht met spanning op het resultaat. Zie je nou hoe makkelijk beeldhouwen is, kind kan de was doen. Laughing

hagar.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4679
Vr Okt 16, 2009 10:36 pm Reageer met quote

hamertjetik schreef:
Als je een nieuw frame maakt stel je de width en height in, als het niet past, kun je het dan veranderen terwijl de foto er al ingeplakt zit, zonder het weer overnieuw te moeten doen?

Praten we over PSP of AS?

In Psp kun je het frame aanpassen door met het crop-gereedschap een selectie te maken. Rechtermuis in frame klikken en slepen terwijl je knop ingedrukt houdt. Op de statusbalk linksonder het scherm zie je getallen verschijnen. Bijvoorbeeld:
(23,26) -> (150,150) = (127x124) [1,024]] De hoogte en breedte is hier 127x124.

Stel je wil 130x130 uitknippen. Klik dan zo hoog mogelijk in de linkerbovenhoek, versleep dan en let op de maten op de statusbalk. Als die 130x130 aangeven laat je de muisknop voorzichtig los. Je kunt nu met het crop-gereedschap het geselecteerde vierkant nog verschuiven zo jij wil. Als je tevreden bent met de selectie, druk dan Shift R of ga naar menu/image/crop.

Dit doe je met elke foto.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

hamertjetik.1

Superlid
Superlid
Vr Okt 16, 2009 11:38 pm Reageer met quote

hagar schreef:

Praten we over PSP of AS?

Op de statusbalk linksonder het scherm zie je getallen verschijnen. Bijvoorbeeld:
(23,26) -> (150,150) = (127x124) [1,024]] De hoogte en breedte is hier 127x124.

Ik had het inderdaad over PSP

Kwam een heel eind, zag alleen niet die statusbalk met cijfertjes. Heb dus maar even alles weer overnieuw gedaan op een andere manier, geen zwarte balkjes meer. Wink

Als je een plaatje eenmaal opgeslagen hebt als een gifje kan je er zeker niet meer aan sleutelen.

'k heb nog ff een vraagje Hagar, ik heb je animatie bekeken van je beeldhouwen, moet ik nou geloven dat jij zo mooi en gelijkmatig met een muis kan tekenen of eh heb je een trucje.

hagar.1

Superlid
Superlid
Za Okt 17, 2009 1:40 am Reageer met quote

hamertjetik schreef:
Als je een plaatje eenmaal opgeslagen hebt als een gifje kan je er zeker niet meer aan sleutelen.

Jawel, maar het plaatje staat dan in 256 kleuren. Wat je dan moet doen is het plaatje terug zetten naar 16 miljoen kleuren. Dan werkt antialias en allerlei andere mogelijkheden ook weer.

Ga daarvoor naar menu/colors/increase color depth/16 million colors.

Quote:

'k heb nog ff een vraagje Hagar, ik heb je animatie bekeken van je beeldhouwen, moet ik nou geloven dat jij zo mooi en gelijkmatig met een muis kan tekenen of eh heb je een trucje.

Voor de hamer en beitel heb ik een zwart-wit afbeelding gezocht op Google. Die heb ik gebruikt. Het hart en de brokstukken heb ik wel getekend en die zijn ook minder strak. Een trucje dus. Wink

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

hamertjetik.1

Superlid
Superlid
Zo Okt 18, 2009 9:45 pm Reageer met quote

Hagar, ik heb nu 2 animaties op mijn website staan, na het plaatsen van de 2e merkte ik dat mijn site trager reageerde. De animaties zijn zo’n 337 kb per st. geworden. Kan dat de vertraging teweeg brengen?

Nu heb ik bedacht om net zoals de getekende animaties de foto’s te verkleinen naar zo’n 7 kb (na bewerken worden ze zo’n 20 kb) in de huidige animatie zijn ze gem. 18/20 kb en worden ze 48 kb.

Door het verkleinen wordt het plaatje kleiner en dan valt het op de site een beetje weg… vandaar dat ik bedacht heb om het raamwerkje toch op 300/250 te houden waardoor je dus een zwarte omlijsting krijgt.

Nu weet ik je opmerking over die zwarte randen maar misschien is dit meer een kader,

Dus even een proefje met 3 foto’s, de beweging klopt niet helemaal vanwege te weinig foto’s maar het gaat om die rand..

Als jij en of anderen op dit topic het niks vinden laat het dan ff horen... dan laat ik het zoals het is.

hagar.1

Superlid
Superlid
Zo Okt 18, 2009 10:01 pm Reageer met quote

Ik vind de grote op je webstek mooier. En van een vertraging merk ik niets. De laadtijd is met de tegenwoordige snelheid bijna niet op te merken. De webstek in zijn geheel kan er ook niet trager van worden. Alleen de bladzijde waarop een animatie staat wordt zwaarder om te laden, de andere pagina's worden niet beïnvloed. Een tijdelijk drukte bij jouw provider kan wel de boel vertragen, dus over de animatie hoef je je geen zorgen te maken.

Wil je een border om de animatie dan kun je dat ook in HTML maken.

hamertjetik.1

Superlid
Superlid
Zo Okt 18, 2009 10:07 pm Reageer met quote

Nou dan laat ik het mooi zo, want ik vind zelf die er nu op staan ook mooier. Thanks.

p.s. eet je echt varkensoortjes en staartjes?

hagar.1

Superlid
Superlid
Zo Okt 18, 2009 10:35 pm Reageer met quote

hamertjetik schreef:

Nee, wel leverworst en haring. Wink

Je kunt op de bladzijde waar je animatie staat de waarde border=0 op border=4 zetten of op een dikte die je zelf wilt. Je krijgt dan een zwarte rand eromheen.

hamertjetik.1

Superlid
Superlid
Zo Okt 18, 2009 11:37 pm Reageer met quote

hagar schreef:
hamertjetik schreef:

Nee, wel leverworst en haring. Wink

Gelukkig... anders had ik mijn "beeld" weer bij moeten stellen

Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk